E-34 dan Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 ser at det er stor forskjell fra bil til bil her. kanskje en e36 318 er et bedre valg?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Hadde en 525ix (M50 B25) der brukte jeg bare 0,8 l/mil på landevegen, akkurat like mye som 318is min Det er målt med kjørecomputer og tankmåling tripteller.
Yngvejos Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Min 520i touring med vanos bruker 0,95 i snitt ved normalt bruk. Ofte på høyt turtall, med mange unødvendige tråkk på gasspedalen og forbikjøringer. Det skal sies at jeg kjører på landevei 99% av tiden.
Glenno Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Jepp, klarte få til et forbruk blandet kjøring av by/langkjøring på 0,89 . Må si det har vært ei kjøring uten stresse motoren for mye. Fylte opp full tank forrige uke å kjørte 61,65 km. fyltye opp igjen idag 55,11 liter. Hvor mye tror dere kan være mulig spare på: Mindre dim på dekk, kunne fylle maks halv tank bensin (vekt) bytte av olje og filtre? (snart klart for oljeskift og filter bytte). Edit: Hva tror dere om chip for redusere forbruket? Kikket litt på trimchip.com og ser forbruket kan senkes på fra 5% men da med 98okt mot 95okt jeg kjører med idag. 98okt har jo høyere pris så hvor realistisk er egentlig besparelser om enn tenker kun begrense drivstoff forbruk. Noen med erfaringer rundt chip og drivstoff besparelser?
Glenno Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Bumper litt jeg Etter fulgt med på http://www.vg.no/bensinpris/ og på mandag kunne lese bensinpriser opp mot 19,60,-kr pr liter i Stavanger og diskusjons emne på jobben om alternativer til tiltak om drivstoff besparelser må jeg si tenker litt om dagen på vurdere kan forsatt bruke min bmw som alt mulig bil. Skal jeg ha 2 biler eller satse på en bil eller hva finnes av alternativer? Lekte litt med regnark:
Werther Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 Bumper litt jeg Etter fulgt med på http://www.vg.no/bensinpris/ og på mandag kunne lese bensinpriser opp mot 19,60,-kr pr liter i Stavanger og diskusjons emne på jobben om alternativer til tiltak om drivstoff besparelser må jeg si tenker litt om dagen på vurdere kan forsatt bruke min bmw som alt mulig bil. Skal jeg ha 2 biler eller satse på en bil eller hva finnes av alternativer? Skjønner dilemmaet ditt hvis du kjører endel. Ble skremt av å lese den statistikken, har ikke fyllt for mer enn 14.22 selv enda. Bruker ikke BMWen til jobbkjøring, blir for mange kroner ut av vinduet. Bil er moro, men alt har sin grense. 520en din blir aldri økonomisk å eie dessverre - alternativ er å ha to biler - det er min løsning. Selvfølgelig sparer man ikke sett på lang sikt mhs til forsikring og reparasjoner, men det hjelper på psyken og ikke tømme kontoen når man fyller. Full tank på BMWen blir nesten 1300kr, for ca 70 mil. Det svir.
Glenno Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 Ja har hatt 2 biler og solgte den ene forrige uke. Fordelen med 2 biler var om jeg ville fikse noe å ikke ble ferdig så hadde jeg alltid en bil å kjøre. Ulempen var 2 forsikringer,årsavgifter og mye tid på vedlikhold som vask etc.. . Men som du sier Werther alt har sin grense og ikke lett bestandig se fornuften eller alternativene til allround bil innen økonomiske grenser. Det vil alltid gå på bekostning av noe.
Fredrik Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Fredrik på fora her har 4`er og tenker mye økonomi forhold til sitt km forbruk dette er en kar med mange gromme biler se tilbake på. Kansje på tide moderere noen tanker her på hverdagsbilen eller ha 2 biler? Det er kanskje litt viktig å få frem at jeg kjører 35-40000 Km i året og da blir det fort noen ekstra kroner i driftsutgifter og ikke minst avskrivninger (verditap). Et annet poeng er at jeg ikke er så interessert i fart og spenning lenger... så på den måten spiller det knapt noen rolle om jeg kjører en E46 318d Touring eller en E36 323i (som var vår tidligere bil). De kronene det kostet ekstra å kjøre en E36 323i var for min del ikke verdt de ekstra hestekreftene og lydbildet. Forskjellen på disse bilene er faktisk mindre enn man skulle tro når det gjelder motorytelser man kan bruke i alminnelig trafikk... det er dette fenoment som har gjort at moderne dieselbiler har blitt så populære... i tillegg til at det alltid er lettere å kjøre økonomisk med en dieselmotor. Jeg bør kanskje også innrømme at hvis du hadde spurt en ung Fredrik på 21 år om han en vakker dag kom til å kjøre en BMW med en dieselmotor på 115 HK... ville nok unge Fredrik i sin Porsche 911 Carrera Coupé ha smilt overbærende og lurt på om du var helt klar i toppen...
Glenno Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Ja blir noe km da Fredrik og blir på langt nær like mange km hos meg pr. år. Det som gjør at jeg har touringen min har vært utsende jeg liker, motor lyden, rykte for robust model uten for mange feil og komforten jeg vil påstå er bedre enn på mange 3 serier. Mulig dette hadde vært anderledes på en med sportspakke? Som du er inne på er ikke så forsjellen så stor på mindre biler (bruker jeg f,eks mod/motortabellen til bimmers ). Som deg begynner bli noe år eldre jeg også men forsatt leken og føler litt for slenge med på par bane treff iåret uten skulle være den raskeste som mål. Men du verden hvordan tanke gangen forandres på 20 år
Thomaz Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Har ikke vært under 1,3l enda Rart.. jeg har fått min ned på 0,8..
D.C.V Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Din M5 med 3.8l? Det er i følge computeren, men jeg mistenker at den er litt feil.. På langkjøring er jeg nok nede i litern på mila
Thomaz Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Nei, min M3 med 3,2l.. Er ikke store forskjellen på di motorene Å den gikk på 0,8 på vanlig kjøring med ikke altfor mye hardkjøring..
Fredrik Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 Nei, min M3 med 3,2l.. Er ikke store forskjellen på di motorene Jo... det er det... S38B38 motoren er en mye eldre konstruksjon som faktisk har sitt utgangspunkt i M30B25 motoren fra 1968, mens S52B32 motoren har sitt utgangspunkt i M52B25 motoren fra 1994... som man med litt god vilje kan si er bygget på lesten av M50B25 motoren fra 1989. S38B38 er også en signifikant sterkere motor som yter 340 HK ved 6900 rpm og 400 Nm ved 4750 rpm mot S52B32 motorens 321 HK ved 7400 rpm og 350 Nm ved 3250 rpm. Mange mener også at S52B32 motoren ikke yter så mye som 321 HK i virkeligheten, men heller noe i nærheten av ca. 300 HK.
Hoem Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 tørst maskin den 2.0l'ern? min bruker 0.95 når jeg kjører finfint på langkjøring, og 1.3-1.4 i rein bykjøring. (+litt unødvendig pådrag ut av lyskryss osv.) Rekke6 vil gjerne ha mer suppe enn en V8, hvorfor vet jeg ikke!
Thomaz Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 Nei, min M3 med 3,2l.. Er ikke store forskjellen på di motorene Jo... det er det... S38B38 motoren er en mye eldre konstruksjon som faktisk har sitt utgangspunkt i M30B25 motoren fra 1968, mens S52B32 motoren har sitt utgangspunkt i M52B25 motoren fra 1994... som man med litt god vilje kan si er bygget på lesten av M50B25 motoren fra 1989. S38B38 er også en signifikant sterkere motor som yter 340 HK ved 6900 rpm og 400 Nm ved 4750 rpm mot S52B32 motorens 321 HK ved 7400 rpm og 350 Nm ved 3250 rpm. Mange mener også at S52B32 motoren ikke yter så mye som 321 HK i virkeligheten, men heller noe i nærheten av ca. 300 HK. Oki.. Det visste jeg ikke gitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå