Gå til innhold

Kjøpt E61 med ulovlig solfilm, fikk med skjolder på kjøpet


Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

Siderutene foran er ikke lovlig.

Ettersom jeg har skjønt er det kun sotfilm som er ulovlig på frontrutene.

Dette fordi dersom du kræsjer bilen din, og redningsmannskapet må knuse ruten for å dra deg ut, vil glasset bare sprekke opp istedenfor å knuses fordi sotfilmen holder det sammen. Du klarer nok å knuse det, men det er vanskeligere å få det ut.

Dette hindrer hele redningsarbeidet og sotfilm er da ulovlig.

En tonet rute er derimot lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er dette en BMW forhandler? I såfall kan du ikke ringe til BMW Norge og fortelle dem hvordan du blir behandlet hehe.

syns i grunn du kunne gjort det jeg også.

Ja det spørs om det hjelper da. Fikk telefon fra Norsk Gallup her for et par uker siden. Å herregud hva er det nå da tenkte jeg. Så sier han at han ringer på vegne av BMW Norge, og at han lurte på om jeg hadde 5 minutter til å svare på noen spørsmål vedrørende hvor fornøyd jeg var med kjøpet av min nye bil.

For å si det sånn, samtalen varte lengere enn 5 minutter, og det var han i andre enden som var gladest for å legge på rørert. Jeg spurte samtidig om svarene mine var anonyme, men da sa han at reg nummeret på bilen min sto oppført som referanse for svarene som jeg ga.

Men jeg har ikke hørt noe fra BMW Norge etter den undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utrolig provosert av slik oppførsel av en merkeforhandler. Burde ikke være mulig...

Problemet er at skal du få heve kjøpet må det være et "vesentlig kontraktsbrudd", noe det vel i dette tilfellet ikke har vært. Det som da er mest aktuelt er kompensasjon pga mangel, men da må det kunen dokumenteres (bevises at det ble sagt at rutene var orginalt tonet). Orginalsotede ruter som koster 20-30tusen er noe du burde kunne betale det meste av hvertfall.

Neste gang du snakker med selger tar du med båndopptager så du kan dokumentere alt som blir sagt. Husk at hvis du snakker med ham på telefon må du opplyse om at du tar opp samtalen på bånd (han kommer nok til å bli ganske provosert om du gjør dette hehe )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du snakker med selger tar du med båndopptager så du kan dokumentere alt som blir sagt. Husk at hvis du snakker med ham på telefon må du opplyse om at du tar opp samtalen på bånd (han kommer nok til å bli ganske provosert om du gjør dette hehe )

Hehe ja jeg har vært inne på tanken, men han hadde garrantert bare lagt på.

Jeg nevnte for øvrig tidligere i tråden om at svigers hadde kjøpt seg en Vitara XL7 for et par år siden. Så jeg tok meg en tur til byen tidligere i dag og knipset et bilde.

Svigers.jpg

Ikke så vanskelig å se at det er mørke ruter på denne bilen. Og denne bilen ble levert slik. Synd at Bmw ikke har samme alternativet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem hos slatlem er dette ?

Svein Krogstad trur jeg.

Hehe neida.

Skal være såpass at jeg ikke går ut med navn her på forumet.

Har ikke lyst til å henge ut folk med navn, selv om kundebehandlinga har vært på tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering.

Jeg satte inn bilen min til et firma som skulle prøve å få fjernet skjoldene i lakken. Disse har da oppstått etter 3 runder med med elendig arbeid fra forhandleren. På forhånd ble jeg gjort oppmerksom på at disse ville bli vanskelig å få fjernet, men de skulle hvertfall gjøre et forsøk.

Da jeg møtte opp i går så bilen myyye bedre ut enn da jeg satte den ifra meg. Bilen hadde blitt "svartere" i lakken og metallik effekten var mere synlig.

Desverre så var det ikke så enkel å bli av med skjoldene. Så bilen min ser fortsatt ut som et hologram. Slenger ut noen bilder jeg tok ute i sola i dag.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

IMG_2242.jpg

De som tok på seg jobbe med å forbedre lakken min, hevder hvertfall at det er en kombinasjon av dårlig arbeid og dårlig utstyr som er grunnen skjoldene.

Er det jeg som er pirkete her ?? Eller ser dette grusomt ut på en bil som jeg har betalt over 500.000 for?

Kan dette defineres som lakkskade ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er lakkskade ja, uten tvil. Denne bilen her er jævlig fin, har sett den vært ut og kjøre og panseret der var meget lite fint, til og med en ape med biltema utstyr skulle klart bedre lakkbehandling enn det slatlem har gjort der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, til en bil over 500K så er det helt utrolig at du godtar dette.

Hadde levert den rett tilbake til forhandler å krevd ny lakkering eller penger tilbake.

Hadde tilta selv om bilen hadde kosta under 500K å jeg da. Det er jo rett å slett stygt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mindre pent ut de skjoldene der ja.. Hvordan er det mulig å lage sånne forresten? Er det brukt poleringsmaskin som har "brent" lakken?

Når det gjelder solfilm på siderutene forran så kan det umulig være pga at rutene ikke kan knuses av redningsmannskaper..da må jo laminerte sideruter forran være ulovlig også..? Problemet er vel heller at de kan "hindre" førerens sikt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få bekreftet at folk har samme syn på saken som meg da.

Har prøvd å fått utalelse fra lakkeringsverksted, men dette har vært vanskelig. Jeg har fått intrykk av at de er redde for å komme på kant med forhanlderen, og dermed miste jobber fra dem.

Uansett så skal jeg ta meg en tur til Kristiansund Karroseri får å høre hva de sier. Om jeg ikke får en skikkelig takst her i Kristiansund, så får jeg dra til Molde for å høre om det er noen der som kan gi meg en takst på skadene der.

Jeg sa til selgeren når vi snakket om solfilmen at jeg ville heve kjøpet, men det var da uaktuelt. Dette var før jeg satte bilen inn til lakkbehandling. Så kansje det blir en anne pip i fløyta nå.

Sist jeg snakket med han, så var han på utkikk etter ny bil til meg som han kunne importere fra Tyskland, men han hadde problemer med å finne 06 mod med tilsvarende utstyr som den jeg har nå.

Så forøvrig en svart 6 serie cab uttafor salgslokalet i dag, og det så nesten ut som at de hadde vært fram med poleringsmaskina si der også.

Jeg må få pressiere at det er i direkte sollys disse skjoldene vises best.

Og at det er ikke bare panseret som er utsatt, men hele bilen

Når det er overskyet ute, så ser bilen ganske bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. vansklig sak dette. Du må prøve å få frem kontraktbrudd på et vis. Om du klarer det har du en god sak. Utrolig useriøst å opptre slik når du selger såpass dyre biler, og i tillegg er BMW-Forhandler.

Har hatt mange dårlig opplevelser selv med bilselgere i det siste, så jeg kommer ikke til å kjøpe bruktbil hos forhandler igjen!

Håper ikke at jeg er en av dem :wink:

Over til saken: Jeg har ALDRI sett en E60/61 med originalt sotede ruter. Tonet, ja det er det på omtrent alle, men det er jo bare en svak farging.

Tror nok aldri i verden denne selgeren finner en bil i Tyskland med slike ruter som han sier at han "leter" etter...

BTW: Et skudd i "blinde" Er det Mr.Aasprong det er snakk om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe! Nei det er du ikke Espen.. det var et av de bedre kjøpene i det siste:) Glimrende service:p

Det var noen forhandlere her i ålesund som tydligvis ikke var intr. i å selge bil. Så fattern kjøpte seg Landcruiser i Molde hos Per Tverrfjell. Forøvrig topp service!

Litt ille å måtte reise til Molde for å kjøpe bil, men når ikke selgeren på Brages Ålesund (Toyota) ikke viser interesse i det hele tatt så går det slik. Han bare ga oss en brosjyre på landcruiser å sa at prisene sto på internett - åsså gikk han.

Sorry OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lakken der. Det så jo helt for jævlig ut! Hva i all verden er det dem har gjort for å få til det der på en omtrent helt ny bil?

Og Suzuki XL-7: Ved en feiltakelse ble noen av de produsert og sendt til Norge med sotede ruter helt fram. De var bestilt med soting fra B stolpe og bak, men noen kom altså til landet med soting hele veien. Såvidt det er meg bekjent så er det ingen som har fått noen reaksjoner på dette enda, så mulig statens vegvesen godtar det pga det ikke er film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...