Gå til innhold

Pris på hengerfeste

Moose
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg går å sikler på en e39 for tida men den har ikke hengerfeste. Noen som veit hva det vil koste å få montert krok, og hvor de gjør det billig i Trondheim? Jeg kan tenke meg det er stor forskjel på avtagbart og fast feste, noen som veit priser? Evt er det mye jobb å montere selv for en som ikke er født i garasjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går å sikler på en e39 for tida men den har ikke hengerfeste. Noen som veit hva det vil koste å få montert krok, og hvor de gjør det billig i Trondheim? Jeg kan tenke meg det er stor forskjel på avtagbart og fast feste, noen som veit priser? Evt er det mye jobb å montere selv for en som ikke er født i garasjen?

www.mekonomen.no

koster 1995kr eller noe for vanlig, og ca 5100kr for sånn med avtagbarkule. og så koster det et par tusen for det elektriske..

å skru fast et hengefeste er veldig enkelt.

det elektriske har jeg hørt at skal bare være å plugge i et sted i bagasjen/eller noe i det området uten at jeg kan si det med sikkerhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør nok jobben selv. Kan ligge lenge å knote for 7000.- Er det noen som kan bekrefte/avbekrefte om det eletriske er plug and play?

Har avtagbar krok på min, har aldri brukt det... Men jeg kan jo sjekke hvordan ledningene er koblet opp hvis du vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke plug and play på E39, der må du strekke ledning til sikringsboksen foran. Eventuelt kan du lure det til med å bruke rele på alle funksjonene i baklykta. Det er en på forumet her som har gjort det på sistnevnte måte. Tror du skal greie å søke opp tråden hvis du prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hvis det er automatgir bør du forsikre deg om at det er montert oljekjøler på girkassen. Jeg er relativt sikker på at den følger med i pakken når man kjøper bilen med fabrikksmontert krok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg inn å få godkjent hengerfestet etter at jeg har montert det, eller er det bare tut og kjør?

Hengerfestet må godkjennes, men det holder at et autorisert/godkjent verksted har montert festet (les: erklærer at hengerfestet er montert korrekt). Det enkleste og billigste er å montere et fast hengerfeste på et autorisert/godkjent verksted... det koster 5-6 festblanketter i motsetning til 10-12 festblanketter for et originalt avtagbart hengerfeste hos BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...