in2you Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Digger den i svart, men er helt enig, den trenger senk og større felger
Fliid Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Gir opp betegnelsene til BMW om dagen. 750 med 4.4L? Høl i huet. F serie isteden for og fortsette på E? Høl i huet. Frustrerende når de gjør slike endringer.
Dr_S Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Gir opp betegnelsene til BMW om dagen. 750 med 4.4L? Høl i huet. F serie isteden for og fortsette på E? Høl i huet. Frustrerende når de gjør slike endringer. Det var vel ganske fullt nå, eller? E90 er 3-serie, E60 er 5-serie, E70 er X-serien, E85 er Z4 osv osv Naturlig at de begynner på F.
Fliid Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Plass til mer. Forklar gjerne typebetegnelsen også! 1.9L som er en betegnet som 318 er ikke meget ukjent. f.eks. Begynner og spora av litt her med 3 serie men, hehe.
Dr_S Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Hva med M3 3.2l ? Hadde hørt litt rart ut om den ble kalt M32
Deep Dish Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Gir opp betegnelsene til BMW om dagen. 750 med 4.4L? Høl i huet. F serie isteden for og fortsette på E? Høl i huet. Frustrerende når de gjør slike endringer. Ja alt var bedre før i tiden......
Fliid Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Dr_S; Du drar frem en modell som vi alle vet at alltid har vært spesiell med tanke på betegnelse / litervolum. Dette er noe man fra før er vant til, men og kalle en 319 for 318 er dumt. 744 for 750. Mine første betegnelser pr modell her er i tråd med BMW's gamle betegneleser, noe jeg mener er lettere og forstå for den allmenne mann. Man trenger ikke være en kjenner for og vite hvor stort Litervolum den aktuelle bmw'n som ligger f.eks forran deg har. Man kan selvfølgelig begynne og dra frem om det er nødvendig med en betegnelse som stemmer kontra litervolum, det kan jeg ikke svare på. Men Bmw's "tradisjon" de mange siste årene har vært akkurat dette. Jeg søker svaret på hvorfor man er gått vekk ifra dette da jeg ser det ulogsik og ustrategisk fra BMW sin side. Deep Dish; Ja, jeg syntes det. : )
BMW89 Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 ja men jeg har en ulogisk en mamma har en 118d den har 2liter da burde vel den kalles 120d og en ny e60 525d har jo 3 liter da burde den kalles 530d.
Deep Dish Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Ang. motorstørrelsen og typebetegnelsen vil jeg tro at pga av utviklingen av mer effektive motorer så trenger man ikke lenger en 2 liters motor for å få ønsket effekt, i dag klarer BMW å hente ut samme effekt av f.eks en 1,8 liter som de gjorde på en 2 liter tidligere. Å begynne å forandre typebetegnelsen kommer aldri til å skje.!
Fredrik Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Ang. motorstørrelsen og typebetegnelsen vil jeg tro at pga av utviklingen av mer effektive motorer så trenger man ikke lenger en 2 liters motor for å få ønsket effekt, i dag klarer BMW å hente ut samme effekt av f.eks en 1,8 liter som de gjorde på en 2 liter tidligere. Å begynne å forandre typebetegnelsen kommer aldri til å skje.! Joda, men modellbetegnelsene får et nytt innhold... som f.eks "323i" og "335i" der betegnelsene tradisjonelt har vist motorvolumet, men i dag kun er modeller i rekken av andre modeller. Ellers er ikke BMW´s motorer spesielt imponerende når det gjelder effekt pr. liter slagvolum iom. at flere av motorene hverken har turbo og/eller kompressor. VAG har f.eks i forbindelse med deres lille bensinrekkefirer på 1,4 liter en motor som i dag med turbo og kompressor yter opp mot 170 HK... og som i forbindelse med den nye Scirocco kommer til å yte opp mot 220 HK... og det er faktisk relativt imponerende. En liten 1,4 liters rekkefirer er med andre ord i dag nesten like effektiv som BMW´s 3,0 liters bensinrekkesekser var for 3-4 år siden... og det forteller ganske mye om hvorfor turbo og/eller kompressor er veien fremover også når det gjelder bensinmotorer.
BMW89 Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 litt av sjarmen til bmw er jo nettopp og ikke jokse ! med turbo eller kompressor. det gjør det enklere får oss og gjøre det og at vi får de hestene til gode ikke staten. og jeg tenker litt på holbarhet. jeg kjenner en som har kjøpt seg en skoda rs det er da en 2,0 diesel med 170 hk. den havarere ofte har hørt med mange andre som har samme motor og samme har skjed der oxo. min teori er at de har tatt får mange hester ut av denne 2.0 motoren. når de ciper denne får de 210 hk men da går den mx 20 000 før noe ryker. men dermed en kompis av eg har en bmw 525d mellom jobben som han har cipet med den største cipen han fant den har nå pasert 250 000 den ble cipet på ca 60 000. da tenker jeg at du må ha litt volum når du skal ha disse hestene og det skal vere drift sikkert
Saltkjelen Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg tviler egentlig på om det er så stor forskjell på i chippe en 525d enn f.eks en 520d når det gjelder holdbarhet. Jeg skal jo ærlig innrømme og si at jeg har sett flere 530d annonser på finn som har byttet girkasser og motorer enn det jeg har sett av 520d'er og 525d'er (har faktisk aldri funnet en 520d som har byttet motor pr. dags dato).. Man kan jo da tenke seg hva som er mest holdbart..? NB! Nå snakker jeg selvsagt om E60/E61..
BMW89 Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg tviler egentlig på om det er så stor forskjell på i chippe en 525d enn f.eks en 520d når det gjelder holdbarhet. Jeg skal jo ærlig innrømme og si at jeg har sett flere 530d annonser på finn som har byttet girkasser og motorer enn det jeg har sett av 520d'er og 525d'er (har faktisk aldri funnet en 520d som har byttet motor pr. dags dato).. Man kan jo da tenke seg hva som er mest holdbart..?NB! Nå snakker jeg selvsagt om E60/E61.. jo da du er inne på noe der. men er vel automat kassene som går først når man cipper ? 520 er jo 2,2 liter da så er litt mer pluss at det er 6er. den skodan jeg pratet om var 4rer
Saltkjelen Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 520d er (desverre?) ingen 2.2 liters rekkesekser.. 520d har helt siden den ble introdusert i 2006 vært en 2.0 liters rekkefirer, altså "samme" motoren som det det var snakk om i Skodaen her..
BMW89 Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 hø trudde det var en 2,2 jeg rart? viste ikke det. er det en vag motor? men 520i er vel 2,2 r6?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå