Gå til innhold

Bilene IF ikke ønsker å forsikre


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

Da er det omsider offisielt hvilke biler man ikke bør kjøpe hvis man vil ha If (-og da sikkert noen andre?) som forsikringsselskap og fortsatt ha råd til salt i såret. Flere her har sikkert opplevd å få en "blodpris" når de har sjekket forsikringen på drømmebilen (iallefall har jeg opplevd det) så da kan det jo være greit å vite hvilke biler man ikke trenger å sjekke i det hele tatt...

Noen av disse bilene jo åpenbare tapsprosjekter å forsikre, men det er også noen innimellom som jeg ville blltt overrasket over å få tilbakemelding om ikke var ønsket av forsikringsselskapet.

Sitat:

Det er imidlertid verdt å merke seg at If har to ulike begrunnelser for å sette biler på unntakslisten: "Årsaken til at en bil er oppført her, vil normalt være at den er unormalt kostbar å reparere og dermed ville krevet betydelig høyere pris på garantien, eller at den har kjente tekniske problemer".

Sitat slutt

Listen:

1 Alpine

2 BMW 650, 750, 850, Z8, Alpina- og M-versjoner

3 Aston Martin

4 Alle Audi med 2.5 Tdi motor (visse utgaver av A4, A6 og Allroad) og alle S- og RS-versjoner

5 Bentley

6 Bitter

7 Bugatti

8 Chrysler Voyager/Grand Voyager (Før 2003)

9 De Tomaso

10 Ferrari

11 Ginetta

12 Honda NSX

13 Iso

14 Jaguar

15 Jensen

16 Jeep

17 Lada

18 Lamborghini

19 Lancia Thema 8.32 og Delta Integrale

20 Land Rover (Freelander f.o.m. chassisnr 324162 (2002) er OK)

21 Lotus

22 Maserati

23 Mercedes S600, SL600, CL600, 600 SE, SLR, alle AMG-varianter

24 Mitsubishi Lancer Evolution og 3000 GT

25 Morgan

26 Nissan 200SX, Skyline og alle ZX

27 Opel Calibra Turbo

28 Panther

29 Polonez

30 Polski Fiat

31 Porsche

32 Proton

33 Range Rover

34 Rolls Royce

35 Saab 9-3 og 9-5 1998-2003. OK hvis motorens smøreproblemer er utbedret av merkeverksted. Unntaket gjelder ikke for Saab 9-3 Sportsedan

36 Subaru Impreza WRC/WRX

37 TVR

38 Venturi

39 VW Sharan 1.9 TDi m. automatgear

Kilde: dinside.no

http://www.dinside.no/php/art.php?id=778598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har bestemt meg for å drite i If etter at de ringte og gav meg et tilbud, som viste seg å være dårligere en gjensidige, som jeg da sa nei takk til.. Og det neste de da gjorde var å si opp forsikringen min hos Gjensidige (som var betalt for hele året), og sende regning til meg, uten mitt samtykke! Og i mellomtiden hadde jeg da kjørt fint uten forsikring, uten å vite det.. Flott..

Dette førte til mye fram og tilbake, og mye unødvendig stress (penger ble tilbakebetalt fra gjensidige etc). For noen idioter..

Når jeg ringte og kjeftet presterte de å gi meg enda et tilbud; hvis vi gir deg en billigere pris osv.. Dette sa jeg nei til av prinsipp, da denne frekkheten er helt uakseptabelt..

Selgeren fikk seg nok dog en liten reprimande, da det ble ringt til vedkommendes øverste sjef :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn at for eksempel en treig SAAB sto på svartelisten :shock:

Sjekket en original MB W201 2,5-16 Evolution 2 jeg hadde på hånd for noen år siden, og den ville de i følge tilbudet heller ikke ha for å si det sånn, - men det ville ingen andre selskaper heller .

Jeg har selv If idag, på tredje året sammenhengende etter å ha byttet i snitt annethvert år, siden siden de i mitt tilfelle ble de billigste med tanke på forsikringenes omfang og er godt fornøyd med det.

Jeg er riktignok fysisk innom salgskontoret deres årlig og snakker med samme salgskonsulet for å diskutere ned "det årlige indeksregulerte oppjusteringen som de er pålagt å gjennomføre og som gjelder alle kunder". Denne økningen var i år på 2500,-!!!. - Heftig prisstigning med tanke på at man verken har kollidert, mistet noe, blitt syk på reise eller hatt verken brann eller innbrudd i hjemmet. Etter litt skravling og vitsing gikk prisstigningen i år ned til 500,- som igrunn er akseptabelt.

Nå har jeg riktignok ganske mange forsikringer og en samlerabatt i tillegg til at jeg for noen år siden meldte meg inn i en forening for å få tilleggsrabatt på det igjen, men jeg er veldig åpen for tips som gjør at det kan gå ned ytterligere.

Hva har dere (Dan og ehrnst) gjort for å få det skammelig billig? Er det for eksempel bekjentskap eller familie eller er det noe som jeg som vanlig dødelig kan få glede av også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det nevnes at denne lista ikke er for vanlige bilforsikring men IF's BRUKTBIL-forsikring. Bilene som står på svartelista er der fordi det er mye feil med dem, eller at feil er dyre å reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...