Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å fått solgt e36 min i 2-3månder nu,, har senka prisen fra 70-55 000kr nu men får den fremdeles ikke solgt :x å nu vurdere jeg å senk prisen enda mer på grunn av at bil tar livet av pengboka mi :evil:

Syns bil egentil selges billi i forhold til andre 325 som ligg til salg,, men grunn til at jeg selger en billi er at den ikke er eu-gokjent, å før å få den eu-gokjent på fjæran byttes (senka 70-40)... å har ikke råd til å få byttet dette selv så jeg ville selg bil som den står..

Syns pris egentil e jævli billi,, bil e reativt fin i lakken,, å motor går fint å har ikke nokka ventil pekking, ikke noe slakke i mellomaksels opphenget (ett godt tegn på att bil ikke er hard kjørt) svart/grå intergjør

men slitt førerstol, vindusheisan framme bør byttes (ikke ødelagt,, men laga stygge lyda) å dørtrekket på passasjer sida er løs (clipsa er ødelagt) vinduspakninga på førerdøra er ødelagt, å det gjør at vinduget ikke går helt på plass når man lokker igjen...

Felgen på bil ble pulverlaket før ett år sida på lakkverksted, å det er ingen lakk skader på dem...

Så ka trur folk denne bil er verd,, før min del kunne noen ha fått kjøpt den hos meg før 40 000 idag på grunn av at den tar liv av økonomien min :cry:

0oa65dz4n6rxwhfxnj5e.jpg

k7vq8ru45zfay6humgl0.jpg

2ppek5h8dqa5vyhjcmhg.jpg

ghq8ddu3yt1d5skw62w6.jpg

zjff9plb4nayogr1ev8r.jpg

Trur fan mæ det e lettere å få solgt en ford fiesta enn denne bil :shock:

Skrevet

En bil er ikke verdt mer enn det markedet er villig til å betale.

Når jeg sjekker hos Statens vegvesen ser jeg at bilen (YE 65677) ble begjært avskiltet 4. januar i år. Jeg tror du tjener på å ta utgiften med nye fjærer og EU-kontroll selv. En bil som er begjært avskiltet kan man ikke forvente mer enn vrakpanten for.

Skrevet

Alt håp er ute når den er begjært avskiltet :roll:

Fra tull til alvor. Regner med denne er gått langt når man ser på interiør. Det sammens med sedan, slitt interiør, ingenting el, ingen mpakke, tidlig modell og ikke eukontrollert gjør at den ikke stiller sterkt nå til dags.

Det skulle vært mulig å få 40000,- hvis du godkjenner. Virkeligheten er hard.

Skrevet
En bil er ikke verdt mer enn det markedet er villig til å betale.

Når jeg sjekker hos Statens vegvesen ser jeg at bilen (YE 65677) ble begjært avskiltet 4. januar i år. Jeg tror du tjener på å ta utgiften med nye fjærer og EU-kontroll selv. En bil som er begjært avskiltet kan man ikke forvente mer enn vrakpanten for.

Riktig.

Ikke godkjente biler med optiske og tekniske mangler er vanskelig å selge. Hadde du kostet på den en15-20.000,- og skiftet den sitteputa samt annet pjask så hadde du nok fått solgt den. Når folk ser det setet der så tenker de bare at den bilen der er en skikkelig lørje som eier ikke har vedlikeholdt! Noe som i dette tilfellet tydeligvis stemmer, siden den ble begjært avskiltet i januar!

Ja, og jeg ser nå at det er en 1991 modell. Vet ikke kilometerstanden på den bilen din, men mtp på alder og utstyr så er den vel ikke verdt så mye mer enn 40.000,- i reparert tilstand. Sånn som den er i dag så tror jeg jammen ikke du får mer enn 20-25 for den. Brutalt, men sant.

Skrevet

hehe,, eksos ble monter av forige eier :lol:

bil er godt 230 000km,, å seteslitasj er helt vanlig,, betyr ikke at hele bil er noe søppel,, en hver idiot vet det...

Å sedan er finere enn cupe,, å jeg er ikke aleina om å syns det :wink:

Skrevet
hehe,, eksos ble monter av forige eier :lol:

bil er godt 230 000km,, å seteslitasj er helt vanlig,, betyr ikke at hele bil er noe søppel,, en hver idiot vet det...

Å sedan er finere enn cupe,, å jeg er ikke aleina om å syns det :wink:

En hver idiot vet at en e36 med 230000 på klokka har måttet tåle mye slitasje. Spesielt på norske, svingete veier. Hvis det ikke har vært foretatt større reperasjoner på bilen i senere tid, kan det godt hende den er søppel. Da må du jo si noe som kan motbevise det.

Jeg vil gjerne se at du får solgt bilen din. Men da må du ta i mot tips og hint her..

Skrevet

Bytt interiør og få den godkjent så får du nok solgt den. Bilen så jo grei ut, men det setet var ikke særlig innbydende :)

Jeg holdt på LENGE før jeg fikk solgt min 323, og den var rimelig strøken bortsett fra en liten bulk i kanalen.

ps: At det er sedan mener jeg dessuten er negativt for den målgruppen bilen speiler :)

Skrevet

Jeg kjører 2000mod 316, 235k+kmstand, sportsint, litt rust og noen riper/bulker, men ellers helt fin, går som ei klokke.

Hørte på tronrud og de sa at listepris lå rundt 115-120k nå, men at de ikke ville gitt mer enn 60-70 i innbytte slik den står.

Så selvom du har 325 så tror jeg nok du må LANGT ned i pris (desverre) hvis du skal selge som den står;)

Skrevet

Ser på nettet at bilene som er noenlunde lik din ligger på mellom 40-60. Og mange av de er synd å si, men penere enn din og har mer utstyr. Så å tro at du skal få noe mer enn 40.000,- for din når den ikke er godkjent, slitt, kjørt langt (ja, 230.000 er langt) og er begjært avskiltet er nok desverre ønsketenking tror jeg.

Og at du mener at sedan er penere er jo din personlige mening. Dette kan du ikke argumentere for i salget. De fletse vet at en sedan blir priset billigere enn en coupe. Dette kan du se på omtrendt hvilken som helst bil og modell, ny og gammel!

Så ta deg en skjekk rundt på nettet og pris litt bedre, så kan du nok få solgt. Men kan ikke regne med noe kjempe pris desverre. Hadde som mange av de andre her foreslår prøvd å fikse litt av tingene og håpet på en større sum. Tror nok du tjener på det i lengden!

Skrevet

Helt generelt er det viktig at bilen fremstår som mest mulig presentabel når man skal selge den... også når den begynner å bli noen år gammel og er slitt. Bare et par nogenlunde fornuftige uoriginale setetrekk hjelper på førsteinntrykket når folk kun har et par bilder å kikke på i salgsannonsen. Tilsvarende bør bilen også være rengjort og tom for alt mulig tullball som wonderbomser og løse effekter (igjen en generell betraktning). Spørsmålet er ikke hva bilens tekniske verdi kanskje kan være på en vakker dag, men hva folk vil gi for den i et marked med mange andre alternative biler. Får du ingen henvendelser/bud eller skambud på bilen er det du som må endre på salgsstrategien hvis du ønsker bilen solgt innen rimelig tid.

Hvis kilometerstanden er korrekt er ikke 230000 Km mye for en bil som er 17 år gammel... det er en gjennomsnitlig kjørelengde på ca. 13500 Km pr. år... noe som bør betraktes som lite for en bil som E36 325i. Kan kjørelengden dokumentere eller i det minste sannsynliggjøres bør det i seg selv være et rimelig godt salgsargument... hvis bilen ellers har skilter og fremstår en god del mer presentabel enn den gjør nå. Lykke til med salget.

Skrevet

Har bestilt time til gokjenning før så se ka som må byttes,, så får æ prøv å selg den...

vis noen tviler på at denne er vedlikeholdt så kan æ vel ta bilde av stabel med verksted regninger på ka som er bytta,, va paktisk en prest som eide denne bil å han kunne en gang ikke bytt olje selv!!!

Skrevet
Hvis kilometerstanden er korrekt er ikke 230000 Km mye for en bil som er 17 år gammel... det er en gjennomsnitlig kjørelengde på ca. 13500 Km pr. år... noe som bør betraktes som lite for en bil som E36 325i.

Eksakt! Merkelig at enkelte tror at bilene bør ha trillet 80-130 uansett alder.. :wink:

En morsom sak; Når man handler "ny" BMW som har trillet 230.000 så sier alle "kjørt så langt ja...", mens handler man en Mercedes som har trillet 230.000 så sier alle "lav kilometerstand også jo..". :D

Skrevet

Hiv på setetrekk og eu godkjenn bilen, legg den så ut på finn.no så er den solgt iløpet av 3 uker for 45-50 lapper ;) Er desverre mange sørpå og som ikke gidder å kjøre helt til Bodø for å kjøpe en bil. Ellers så er Juli også den verste måneden å selge bil. har hatt 2 biler liggende ute i Juli før med dårlig respons. Begge ble solgt etter fellesferien i August da folk kom tilbake fra ferie ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...