Gå til innhold

6*9 I E36


Anbefalte innlegg

Da var det bestilt :)

Forresten, er det noen som har enkel-basser med kasse som gir BRA lyd i E36? Sorry O.T :P

Jeg kjøpte meg denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Den gir veldig bra lyd, hører ikke mye utenfor bilen og er akkurat passe inni bilen. I og med E36 er en lukket bil så vil ikke du merke den så veldig, men er perfekt til bakgrunnsbass og gir en fin lydopplevelse sammen med høytalerne. Men som sagt, det er ikke noen overkill sub, den bare hjelper på lydkvaliteten/opplevelsen.

Burde jeg ikke ha lukket kasse i Bmw da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
det beste resultate for du me å kutte vekk i stålet så du får 6*9`ene opp i hattehylla... har prøvd alt her men det funke uten tvil best å få de heilt opp... ikke mye du trenge å klippe for å få plass vis du plassere de riktig...

Spørs nå om man vil klippe eller ei! Vil man ha det til å se originalt ut så vil man unngå å klippe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, er ikke sikker. Men jeg ihvertfall veldig fornøyd med denne. Men som jeg nevnte, hvis du er ute etter mye bass så er ikke denne noe god, det er kun til det lille ekstra!

Tja, jeg har et 12" Hifonics element i en lukka kasse i bagasjerommet. På forsterkeren har jeg justert ned så å si nesten så mye jeg kan, bassen slår noe helt sykt og hele bilen rister hvis jeg ikke gjør det. Så det er iallefall mulig å få nok trøkk i bilen selv om kupeen er lukket. Nå er jeg mer opptatt av punch i bassen, og ikke brumlete rølpebass, så etter litt finjustering har jeg fått bassen til å spille minst mulig rumling og mest mulig presis punch istedet. Så min mening er at 12" i lukket kasse funker ypperlig i E36.

For å spore litt inn på topic igjen, så har jeg også de adaptersettene i hattehylla med et par infinity kappa 6x9 høyttalere. Låter knall etter min mening, ingen vibrasjoner eller ulyder. Kjøpte et par M6 eller M5 bolter tror jeg det var, med stoppmuttere og skrudde fast hele adapteren i hylla. Så nå er den også tyverisikker, for den som skal stikke av med de kommer til å slite noe voldsomt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, er ikke sikker. Men jeg ihvertfall veldig fornøyd med denne. Men som jeg nevnte, hvis du er ute etter mye bass så er ikke denne noe god, det er kun til det lille ekstra!

Tja, jeg har et 12" Hifonics element i en lukka kasse i bagasjerommet. På forsterkeren har jeg justert ned så å si nesten så mye jeg kan, bassen slår noe helt sykt og hele bilen rister hvis jeg ikke gjør det. Så det er iallefall mulig å få nok trøkk i bilen selv om kupeen er lukket. Nå er jeg mer opptatt av punch i bassen, og ikke brumlete rølpebass, så etter litt finjustering har jeg fått bassen til å spille minst mulig rumling og mest mulig presis punch istedet. Så min mening er at 12" i lukket kasse funker ypperlig i E36.

For å spore litt inn på topic igjen, så har jeg også de adaptersettene i hattehylla med et par infinity kappa 6x9 høyttalere. Låter knall etter min mening, ingen vibrasjoner eller ulyder. Kjøpte et par M6 eller M5 bolter tror jeg det var, med stoppmuttere og skrudde fast hele adapteren i hylla. Så nå er den også tyverisikker, for den som skal stikke av med de kommer til å slite noe voldsomt. :lol:

Er infinity kappa jeg også har :-) Er meget fornøyd med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 3 months later...

Satt som et skudd i hattehyllen de her, ingen "ødlegging" nødvendig. Men hvilke skruer har dere brukt til å feste 6x9 i adapterene? Vurderer å drille hullene i adapteret så jeg får satt en bolt på andre siden. Hva har dere gjort for å få det til å sitte skikkelig? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare mobilen tilgjengelig, så bildene blir deretter. Men det skal fortsatt være mulig å se :-)

lup4d9f9rj6vpnrsbo78.jpg

Og tenk hvis du hadde fått det helt tett mellom hattehylle og adapter, da hadde du fått endel mer bass. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk hvis du hadde fått det helt tett mellom hattehylle og adapter, da hadde du fått endel mer bass. :wink:

Det kan være godt mulig det :)

Men jeg var ikke ute etter mest mulig dunk, det var bare det "lille" ekstra. Men selvfølgelig hadde jeg enda hatt bilen hadde jeg prøvd å fått det tett, tenkte heller ikke på det faktisk da bilen var i mitt eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...