Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:D Hei, jeg er ganske fersk er på forumet :) hilser alle sammen først.

:roll: Har tenkt meg å kjøpe en E39 diesel, var på visning i dag så så jeg han bilen hadde bare 4 sylinder, det var litt rart, en 520D. Vet noen om ulempene med slike motorer? Fordi jeg hadde en 518i før, den faktisk sugde :P, motoren ble nesten brent opp :shock: hver gang jeg gasset. Opplever jeg det samme med diesel også?

:roll: Sier det mye motor betgnelsene? Om noen har en slik BMW så er jeg 80% kunde

E39, 2000 nyere, skinninteriør helst begie og diesel under 200 000,- ikke gått så mye, alt skal være originalt, ikke noe basskasse eller sånt :D:lol:

Skrevet

Hei og velkommen te Bimmers. :D

Eg trur det e 2.2 som begynte med rekke sekser på de nyere BMW'ene. Det e nok noen her inne med mer erfaring på e39 enn meg, så svar får du nok sikkert. :D

Lykke til.;)

Skrevet

JO! Jeg kan med 10000% sikkerhet si at 520d er en firesylindret diesel. Samme motor står i pre facelift E46.

Skrevet

Stemmer det, Odd-M. Min 2001 520D er en firer. Er kjempefornøyd med den. Den har det aller meste utstyrsmessig og en drøm å kjøre. Litt mer futt ved forbikjøringer er det eneste jeg savner. Ellers har den power nok og kjørekomforten er stor. Blir nok å beholde den noen år til før salg. Men send meg en pm, xerwate. Jeg vet om en annen 2001 modell til salgs.

Skrevet

Må nok arrestere deg litt der. M47D20 har 136 hk og 280 nm. 208 nm er ikke stort. SÅ slapp er den ikke ;)

Skrevet

e39 520d kan kun fås med manuell (heldigvis),kommer vell fort opp i 160-170 hk med chip,da begynner de vell å komme seg?

Skrevet
e39 520d kan kun fås med manuell (heldigvis),kommer vell fort opp i 160-170 hk med chip,da begynner de vell å komme seg?

Bare husk at E39 520d har den gamle M47D20 motoren uten common-rail og dermed er den ikke like interessant å chippe som de nyere variantene av motoren. Jeg ville forøvrig ikke ha chippet denne motoren iom. at høytrykkspumpen ikke har en tilstrekkelig bra nok holdbarhet til dette... og den er svindyr. Det er etterhvert dessverre mange som har fått en dyrkjøpt erfaring med å chippe denne motoren... så nix pille... :roll:

Skrevet

Takk for all svar! Hvis dere skjønner hva jeg mener, hvor stor forskjell er mellom 518i og 520i E34 når man snakker om pris, levetid osv. 520i er jo mer verdt enn 518i ikke sant? Regnes litt som "pappbil" vet ikke hvordan forklare mer:P

Og samme med E39, hvilken er bedre enn andre i E39 modellene, jeg ser noen ligger på 150 tusen og noen 300 tusen og jeg ser ikke noe stor forskjell mellom dem, absolut ikke, kanskje farge eller noe småtteri :roll:

Den jeg kjørte var langt fra komforen jeg forventet slik folk fortalte og ikke noe stillegående diesel på motorvei. Vi har en Opel Vectra C som er en drømm å kjøre. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...