xerwate Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Hei, jeg er ganske fersk er på forumet hilser alle sammen først. Har tenkt meg å kjøpe en E39 diesel, var på visning i dag så så jeg han bilen hadde bare 4 sylinder, det var litt rart, en 520D. Vet noen om ulempene med slike motorer? Fordi jeg hadde en 518i før, den faktisk sugde , motoren ble nesten brent opp hver gang jeg gasset. Opplever jeg det samme med diesel også? Sier det mye motor betgnelsene? Om noen har en slik BMW så er jeg 80% kunde E39, 2000 nyere, skinninteriør helst begie og diesel under 200 000,- ikke gått så mye, alt skal være originalt, ikke noe basskasse eller sånt
Astri Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Hei og velkommen te Bimmers. Eg trur det e 2.2 som begynte med rekke sekser på de nyere BMW'ene. Det e nok noen her inne med mer erfaring på e39 enn meg, så svar får du nok sikkert. Lykke til.
Deep Dish Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 E39 har aldri vært levert med 4 syl. motor, verken bensin eller diesel.!
Odd-M Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 JO! Jeg kan med 10000% sikkerhet si at 520d er en firesylindret diesel. Samme motor står i pre facelift E46.
Dan Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Stemmer det, Odd-M. Min 2001 520D er en firer. Er kjempefornøyd med den. Den har det aller meste utstyrsmessig og en drøm å kjøre. Litt mer futt ved forbikjøringer er det eneste jeg savner. Ellers har den power nok og kjørekomforten er stor. Blir nok å beholde den noen år til før salg. Men send meg en pm, xerwate. Jeg vet om en annen 2001 modell til salgs.
Astri Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Da hadde eg rett alikevel da? At det begynte ikkje med 6'er før 2.2?
Kjennern Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 520i har 6er 520i facelift har 2.2l og ja med 6er den også. 520d har 4er 525d har 6er osv...
ChrZZ Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Alle M47-motorene er rekke-firer. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M47#M47D20 Alle E39-ene kom med motoren M47D20 (2L, R4, 134hk, 208Nm) I sept 2001 kom M47TU (Technical Update). Denne kom aldri til E39. Den har litt mer kraftpakke å skilte med: 114/148hk og 280/330Nm. Fortsatt 2L og R4.
Dan Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Må nok arrestere deg litt der. M47D20 har 136 hk og 280 nm. 208 nm er ikke stort. SÅ slapp er den ikke
hauken Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 e39 520d kan kun fås med manuell (heldigvis),kommer vell fort opp i 160-170 hk med chip,da begynner de vell å komme seg?
Fredrik Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 e39 520d kan kun fås med manuell (heldigvis),kommer vell fort opp i 160-170 hk med chip,da begynner de vell å komme seg? Bare husk at E39 520d har den gamle M47D20 motoren uten common-rail og dermed er den ikke like interessant å chippe som de nyere variantene av motoren. Jeg ville forøvrig ikke ha chippet denne motoren iom. at høytrykkspumpen ikke har en tilstrekkelig bra nok holdbarhet til dette... og den er svindyr. Det er etterhvert dessverre mange som har fått en dyrkjøpt erfaring med å chippe denne motoren... så nix pille...
xerwate Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 Takk for all svar! Hvis dere skjønner hva jeg mener, hvor stor forskjell er mellom 518i og 520i E34 når man snakker om pris, levetid osv. 520i er jo mer verdt enn 518i ikke sant? Regnes litt som "pappbil" vet ikke hvordan forklare mer:P Og samme med E39, hvilken er bedre enn andre i E39 modellene, jeg ser noen ligger på 150 tusen og noen 300 tusen og jeg ser ikke noe stor forskjell mellom dem, absolut ikke, kanskje farge eller noe småtteri Den jeg kjørte var langt fra komforen jeg forventet slik folk fortalte og ikke noe stillegående diesel på motorvei. Vi har en Opel Vectra C som er en drømm å kjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå