Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og beklager om du føler jeg presset deg altså..

Har bare vært i den situasjonen der såååå mange ganger, og har en helt annen instilling ovenfor selgere og sånn nå.. Penger vokser ikke på trær og har ofte følt jeg har angret på ett kjøp, fordi det viser seg at noe annet i samme prisklasse har vært bedre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver alt for lange innlegg, BreitBau. For all del, grundighet er en god ting, men man må også kunne fatte seg i korthet. Hvis du skriver en jobbsøknad i samme stil som innleggene dine her, så har personalsjefen lagt den i søpla lenge før han har kommet halvveis. ;)

Det er samme pøkk om det er et A300 eller et 450d om man ikke har peiling på foto. Man kunne da enten klart seg like bra med et kompaktkamera, eller så må man lære seg foto og kameraet fra bunn - og da er jo valget ett fett. Å "lure" en 15-åring til å bruke mer penger enn nødvendig på så tynt grunnlag blir litt på kanten.

PS: Jeg har 450d selv, og er fornøyd med det, men hadde helt sikkert hatt det like fint med Sony, Nikon, Olympus, Pentax, osv. i samme prisklasse. Syns faktisk Canon er dårlig på PC-tilkobling. Gjelder både kompaktkameraene og speilrefleksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man burde tenke på er ikke hvor bra selve huset er, men hvor bra valg med utstyr man kan kjøpe i etter tid til kameraet. Objektiver, blitzer++.

Og, jeg skal tørre og si at Canon har det største utvalget, og det beste.

Jeg tittet på nikon, helt til jeg fikk se utvalget av objektiver, osv.. Da bestemte jeg meg for Canon, noe jeg er utrolig fornøyd med, kameraet er helt topp! Blir oppgradering på meg til neste år, enten 50D eller 5D mkII.

Gratulerer med dagen og kamera Fredrik! :)

Send meg en PM med msn adressen din hvis du vil diskutere litt foto :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk Canon er dårlig på PC-tilkobling. Gjelder både kompaktkameraene og speilrefleksene.

Fin saklig ting å komme med..

For min del er ikke bruken av kameraet når jeg får det viktig.. Som jeg poengterte i mitt første innlegg, så er det viktigste med kameraet at jeg ikke føler det sperrer for noen funksjoner i forhold til utviklingen jeg ønsker å ha..Dermed er det likegyldig for meg om dere sier det er ett fett med Nikon, canon, sony osv, siden jeg over tid kommer til å trenge de funksjoner kameraet gir meg.. Antar jeg tenker lengre frem i tid enn den gjennomsnittelige.. Når jeg legger meg i prisklassen 5000 - 7000 er det fordi jeg anser kameraene ovenfor denne prisklassen som hakket over det jeg føler jeg har bruk for til hobbybasert fotografering..

Når det kommer til lange innlegg, skriver jeg lange innlegg, for å låse diverse motargumenter mot meg.. Dessuten ønsker jeg at den som svarer skal tenke nøyere igjennom hva han/henne bør skrive.. Lange innlegg anser jeg ikke som noen ulempe for andre enn meg som må skrive de.. ;)

BTW: Har du noen oversikt over antall tegn per innlegg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde personlig aldri kjøpt noe annet enn Canon eller Nikon.

Enig! Jeg hadde ikke anbefalt noen å kjøpe et Sony dslr med mindre de ikke hadde noen som helst mål om å ha dette som en hobby.

At IS sitter i kamerahuset er jo ett stort pluss..

Det er jeg ikke så sikker på med mindre poenget ditt er å spare penger. Jeg kan sikkert google meg frem til noe fornuftig i stedet for å synse, men jeg tror ikke Nikon og Canon bruker IS i linsene bare for å tjene mest mulig penger. Jeg tror nok det er forskjell på effektiviteten til IS'en.

Begynner jeg å se en sammenheng her? Elkjøp/Lefdal folk foretrekker Sony fremfor Canon?

Nemlig! Stol aldri på en selger! :) Hvis de _anbefaler_ Sony fremfor et Nikon eller Canon ville jeg vært særs skeptisk!! Jeg tror nok mest at Sony har "kurset" selgerene eller gir bedre bonuser eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk nå tråden til å sette inn bilder av biler da og kommenter de, kameradiskusjonen kan dere ta på foto.no eller noe...

her skal bildene vurderes, ikke kameraet...

tråder på dette forumet har blitt steng pga OT, så da burde vel denne også ryke snart, selv om admin er her å skriver(!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksperimentering med forskjellige vinkler er bra, bare man ikke overdriver.. Dette er noe mange "nybegynnere" - blant annet meg selv - har gått i fella for.. Det jeg vil fram til, er at bilder der du føler at hodet vrir seg automatisk for å se selve bilen, er overdrevent ;)

Eksempel:

IMG_4427.jpg

Det har jeg sluttet med nå, med tanke på at det kunne blitt et mye bedre bilde om jeg ikke hadde vridd kameraet slik jeg gjorde :)

Har ikke brukt så mye tid på bil-bilder ennå. Har liksom konsentrert meg mer om blomster og natur for å lære, men det er veldig greit å få tips om hvordan ta proffe bilder av bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksperimentering med forskjellige vinkler er bra, bare man ikke overdriver.. Dette er noe mange "nybegynnere" - blant annet meg selv - har gått i fella for.. Det jeg vil fram til, er at bilder der du føler at hodet vrir seg automatisk for å se selve bilen, er overdrevent ;)

Eksempel:

IMG_4427.jpg

Det har jeg sluttet med nå, med tanke på at det kunne blitt et mye bedre bilde om jeg ikke hadde vridd kameraet slik jeg gjorde :)

Har ikke brukt så mye tid på bil-bilder ennå. Har liksom konsentrert meg mer om blomster og natur for å lære, men det er veldig greit å få tips om hvordan ta proffe bilder av bil :)

Det kunne blitt noe slikt :)

n6syh6vjxdl23ooqaxwh.jpg

Fikset det raskt i photoshop, hadde nok gått an å fått det helt perfekt, men hadde tatt lang tid. (Må lage restene av bakgrunnen for å dekke firkanten når man snur bildet med clone tool :P )

Forøvrig veldig enig med deg at bilder tatt med kamera overdrevet på skrå ikke er noe kult :) Syntes det selv før også, men det er som du sier en nybegynner ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksperimentering med forskjellige vinkler er bra, bare man ikke overdriver.. Dette er noe mange "nybegynnere" - blant annet meg selv - har gått i fella for.. Det jeg vil fram til, er at bilder der du føler at hodet vrir seg automatisk for å se selve bilen, er overdrevent ;)

Eksempel:

Helt enig med deg ang. skråstilling. For å skråstille et bilde, bør det være noe i motivet som motiverer for det.

Ett eksempel hvor skråstilling endrer et bilde fra kjedelig til spennende er dette.

7rcazs26hf6zcon2jgp8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...