Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er en som ønsker å læres seg å ta skikkelige bilder av biler. Jeg har skikkelig kamera selv, men har mulighet til å låne.

Her i helgen var det nydelig vær i Stavanger og jeg prøvde meg på noen bilder:)

Håper på noen tilbakemeldinger og tips.

(ikke redigert eller noe, og tatt med vanlig digitalkamera)

soldag02.jpg

soldag03.jpg

soldag04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt hjelp her

Har et canon eos350d som er helt duganes til å ta bilder med, men jeg syns liksom skarpheten ikke blir no særlig

Har stativ, men trenger hjelp til innstillinger, hva bør jeg ha diverse ting på? lang lukkertid osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bildet kunne vært evig kult om du hadde hatt en litt mindre "rotete" bakgrunn :)

Det smarteste man kan gjøre er å knipse i vei. Som regel så blir det 2 av 50 bilder som er bra, men det er bare å prøve seg fram :)

Man lærer seg ganske kjapt at bilder som er for mye på skrå er irriterende å se på da hodet snur seg automatisk (som jeg har nevnt litt tidligere i tråden) men noen ganger kan det faktisk være litt kult å eksperimentere litt med forskjellige vinkler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde 1:

ideen var god, men somsagt, for rotete bakgrunn, og du skulle hatt mer bil i bildet, og kanksje litt mer fra siden for å slippe å se så mye gummi bak fronten...

bilde 2:

veldig kult bildet! kunne vært en smule lysere i frontparti for å se litt mer av fronten... ellers et veldig tøft bilde...

bilde 3:

utsnittet skulle enten vært mindre, eller flyttet litt til mot venstre, så du hadde sluppet den bygningsbiten i høyre hjørnet :-)

noe som du kan gjøre er å skaffe deg photoshop... piratbukta inneholder en del av disse :-) der har man noen greie funksjoner som heter auto color, tone og contrast... bare de hadde gitt mer farger og slikt i bildene dine...

(kanksje breitbau kan kjøre de kjapt gjennom ps) min data har tatt kvelden :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...