Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

breitbau

ta en tur innom shadow/highlights og prød å gjøre fonten lysere ;-) og helelr legg et mørkfilter rundt bilen ;-)

Jo.. Har vørt og lysnet det, men problemet er speilingen fra fangeren.. Den blir prikkete pga betongen..

Og det ble heller ikke noe stas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalt:

9iv7vvj9anplsbjavt6o.jpg

Redigert:

mniihusj86cxsur0k17g.jpg

Skal veldig mye arbeid til for å få denne bilen veldig bra når den er såpass undereksponert. Et HDR av dette bildet kunne blitt bra, for å både få med fargene på bilen og himmelen. Fort at bilen blir veldig grå dersom man prøve å få den lys. Heller ikke det bildet jeg orker å bruke veldig lang tid på å redigere for å få det bra :P

Det å "blure" et bilde såpass som mange gjør i både denne tråden, og i den tråden man kan få bildene sine redigert, får ofte ikke et bra resultat. Å gjøre en liten endring kan bli bra, men veldig viktig å ikke gjøre for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert;)

men liker ikke "halo" effekten du får rundt bilen på bildet ditt.

Men for all del, det med å "blure" et bilde har jo veldig mye med smakssak. Er jo mange som liker det godt tydligvis :wink:

Da jeg bare satt med dette bildet et par minutt ble det kanskje litt mye slik effekt. Resten av bildet ble veldig lyst, så fant ut jeg ville dempe det litt...

Ser nesten ut som om det er kjørt selection tool med feather som er lysnet i shodaw/highligths og resten av bildet er redigert med selective color og kanskje en liten andel levels for å få det mørkere..

Hele bildet er behandlet på samme måte for enkelhetsskyld, for så å bare legge litt svart farge rundt bilen for å dempe lyset fra resten og få mer fokus mot bilen. Skulle jeg brukt mer tid på bildet ville jeg ha merket bilen og stort sett bare gjort endringer på den mens resten skulle få være stort sett i fred. Men dette tar litt lengre tid :roll:

BTW: All bildebehandling foregår i Photoshop Elements, en mer "basic" versjon enn det de fleste andre bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg ville dele et bilde jeg ble fornøyd med i dag, da ikke fokus på hele bilen, men gjorde seg ypperlig som et desktopbilde, da jeg syntes fronten på E30 er så nydelig 8)

kr1mhtpljz1loabvevkn.jpg

Kanskje litt kjedelig men jaja, litt justert i Photoshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...