Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Konstruktiv kritikk etter min mening:

#1

Bildet er tatt litt lavt, så bilen blir litt lite i fokus i forhold til resten av motivet. Bra tankegang med tanke på refleksjoner i vannet, men dersom du hadde kjørt bilen nærmere vannet og hevet kamera litt hadde du fått mer refleksjoner og mer fokus på bilen

#2

Også her litt lavt, og litt mye vidvinkel etter min smak (men er veldig individuelt hva man liker da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torek, bilde 1:

skulle fått litt mer bil, og litt mindre bro... altså, bilen skulle vært nærmere kameraet ;-)

bilde 2:

bra, men litt mørkt...

bilde 3:

skulle vært litt mer zoom, for mye støy rundt bilen, gjerde, tre etc, med mindre dette var planlagt, så kunne du brukt omgivelsene mer, satt bilen langs det ene gjerdet, og tatt utsnitter fra det andre mot bilen... eller noe slikt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjameg ;)

Haha! Grisen ;)

torek, bilde 1:

skulle fått litt mer bil, og litt mindre bro... altså, bilen skulle vært nærmere kameraet ;-)

bilde 2:

bra, men litt mørkt...

bilde 3:

skulle vært litt mer zoom, for mye støy rundt bilen, gjerde, tre etc, med mindre dette var planlagt, så kunne du brukt omgivelsene mer, satt bilen langs det ene gjerdet, og tatt utsnitter fra det andre mot bilen... eller noe slikt ;-)

1: Hmm..det var da fader. Jeg som synes det var fint å få med hele brua istedet for deler av den.

2: I know, men hadde ikke tid til å ta flere bilder enn det ene der.

3: Det kan jeg si meg enig i. Ska legge det i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei... nå tror jeg jeg skrev feil, du må ha med hele broa, men du skulle fått til litt mer bil... altså fått bilen nærmere, og hatt broa som bakgrunn, nå er liksom begge to bare "statister" i bildet... hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iso, helst 100, lukkertid rundt 60-80 skal du få et snev av fart ;-) har du på 200 får du et ok bilde, men sikkert veldig "stillestående"... det komemr også an på hvor du står, innersving, yttersving, slette...

og hvordan skal du ta bildet? sett fra siden, forfra, bakfra, sladd? skal du ha med mer enn en bil?

alt dette må du ta når du står der, men som kevin sier, skyt i RAW, da må du redigere etterpå, men hvis bildene blir over/undereksponerte, kan du redde endel av bildet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...