SteffenM2 Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Lite "studio" bilde ifra min side.. Mitt kamera, brukte et Canon EOS 350D til og ta bildet, med et Canon EFS 18-55 objektiv. Legger til et bilde jeg tok for 325icab_88 er inne. dette er tatt med kameraet over, med påhørende objektiv(Canon EF 70-200L F/4 USM) Min små gale pelsdott, som klarte og lukke øynene i det jeg tok bilde, pga. blits, desverre.. Ellers, brukt kameraet mitt, 30D med 18-55 denne gang. Kommer flere!
Scampi Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Lite "studio" bilde ifra min side.. Mitt kamera, brukte et Canon EOS 350D til og ta bildet, med et Canon EFS 18-55 objektiv. Jaså, så det ER flere fotofolk i Moss...? Men for å bidra til tråden: Tatt for to dager siden i Moss, med en Nikkor 28-80mm. på en D80. Blender er 6,3 og lukkertid er 6 sekunder.
D.C.V Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Veldi stilig bilde Scampi Disse her to bildene var unnder temaet "misfits", men det er for mye rot i bildene (trær, gress osv) til og få fram budskapet tror jeg..
HappyHenke Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Måtte jo teste ut hvordan det nye objektivet taklet bilder om natten. Og må si det besto testen. Her er noen av de jeg har redigert så langt. Ikke noen 'wow' bilder, men som sagt var bare ute og testet kameraet Kommer nok en skikkelig photoshoot snart.
HappyHenke Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Men tok dette i går. Synes det ble ganske greit For den som lurer på om et litt dyrere kompaktkamera eller et speilrefleks er det man bør kjøpe, kan det være lurt å kikke litt på dette bildet. Bildet er tatt akkurat i riktig øyeblikk (uten at motivet har tid til å flytte seg i tiden fra man trykker på avløserknappen og til bildet blir tatt). Fokuseringen er såvidt jeg kan se også spot-on perfekt; ikke snuten, ikke øret, men øyet er i skarp fokus. I tillegg gjør den fysisk store bildebrikken i speilreflekskameraet at det blir lite støy i bildet. Ikke så lett å få til dette bildet med noe annet enn en speilrefleks. Svært pen hund også. Hehe, ja traff egentlig greit med fokuseringen. Og takk for det! Pen er den, men veldig rampete..
ehrnst Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Boque (ikke min baum ): litt av min touring:
SteffenM2 Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Scampi: Jada, holder på jeg vet du! At jeg aldri har tenkt på det stedet der før, det var jo faktisk genialt! Har vært rundt der mange ganger for og lete etter location, men aldri tenkt på togstasjon.. Litt synd, siden nå har jo du brukt den opp Pent bilde forresten! likte det!
tmice Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 litt av min touring: Ser ut som bilen er jekka opp bak.......
marararius Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Prøvde å ta litt bilder i går.. Med Canon Ixus 75. Men noen som kan forklare meg hva jeg gjør galt? Eller går det bare ikke ann å ta bedre bilder med det kameraet? Syntes bildene blir så uklare når jeg tar bilder på litt avstand. Syntes dette ble bedre.
marararius Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 marararius: Kompaktkameraer fokuserer noen ganger bedre i nærområdet enn på lange avstander (mer optimert for å ta bilder av venner og familie enn flotte landskaper.)Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg om bildene over, siden web-oppløsningen er begrenset, men det kan se ut som kirken i bakgrunnen er skarpere enn bilen - i så fall en klassisk fokuseringsfeil. Har du mulighet til å stille kameraet om fra multipunkt-fokusering til spot-fokusering, eller noen annen måte å styre hva kameraet fokuserer på? Takk for svar, skal få sjekket opp i morgen
ingard Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Dør denne tråden? Et perfekt tidspunkt for å ta bilder er jo om høsten. Masse fine farger.. Inntil jeg har fått vasket bilen:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå