Hitokiri Skrevet August 4, 2008 Skrevet August 4, 2008 Hvorfor er det ingen bilprodusenter som tenker på å putte inn en feit bjelke på tvers i midten av bilen? Det hadde nok gitt utslag i utforming av kupéen, men det hadde vel latt seg løse på et vis. Stålbjelker på tverst bak, midt og foran.
crom Skrevet August 4, 2008 Skrevet August 4, 2008 Dette var trist lesing. Merker selv hvor lett bakenden kommer på våt asfalt. Nå utbeders jo E6 nordover fra jessheim mot hamar, noe de burde ha gjort for mange år siden. Forhåpentligvis vil ikke denne strekningen være så belastet om noen år.
Der Barockengel Skrevet August 4, 2008 Skrevet August 4, 2008 Må være grusomt for de andre i familien som kom kjørende et par biler bak..Også skremmende å se hvor lite en E36 tåler i siden i forhold til en nyere bil. Kloke ord og en trist hendelse.. Det ser ut som et av dilemmaene ved prioriterting av bedre sikkerhet i nyere biler, er at det påføres større skade når den nyere bilen treffer en eldre konstruksjon.
Kenny_ Skrevet August 4, 2008 Skrevet August 4, 2008 Jeg solgte min E36 coupe til fordel for en bil som har 5stjerner i Euro ncap testen. (pga barn) E36 har vel 1,5 stjerner. Når man kommer i en slik situasjon som man ser på disse bildene spiller det ingen rolle hvor kul bil man har med ditt og datt av ekstra utstyr.
bernhell Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Kan se ut som han har fått vannplaning-sladd og ikke greid å rette opp kontraen etterpå... har opplevd nesten det samme selv, men uten å treffe noenting heldigvis. Lønner seg å "leke" med bilen på egnede områder når en har anledning, for da får en inn i blodet åssen en skal reagere i sånne situasjoner...
Muffins Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Må være grusomt for de andre i familien som kom kjørende et par biler bak..Også skremmende å se hvor lite en E36 tåler i siden i forhold til en nyere bil. Kloke ord og en trist hendelse.. Det ser ut som et av dilemmaene ved prioriterting av bedre sikkerhet i nyere biler, er at det påføres større skade når den nyere bilen treffer en eldre konstruksjon. det har nok med at den nye bilen traff med fronten i siden på e36'n.... har selv blitt rygget på av en splitter ny bil, for å si det mildt ble den bilen som traff meg 300% mer skadet enn min....
-Roger- Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Nyere biler blir mer knust enn gamle biler. Det er fordi all energien som kommer av bråstoppen skal gå ut over bilen og ikke de som sitter inni den...
Hansh Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Det man ser på den E36'en er at buret rundt kupéen som skal holde seg stivt i en kollisjon har gitt fullstendig etter. Som nevnt over lages biler nå slik at de skal kolapse på steder med plass til dette (foran og bak) for å absorbere energien og sørge for at personene inni bilen stopper saktest mulig. Dette kan sees godt på EURO-NCAP sine bilder og filmer der de sikreste bilene har dører som fortsatt står der de skal og kan åpnes for hånd selv om fronten er helt trykket inn, mens usikre biler gjerne har fått trykket dørene langt forbi eller inn i B-stolpen. Problemet med nye biler mot gamle i ulykker er at nye biler veier generet en god del mer enn for bare 10 år siden.
Bmwfanatic Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Sørgelig å lese.. Håper jeg slipper å komme borti ei sånn ulykke noen gang
ssfuzer Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 dette var desverre 2 bestekompiser av meg. kenneth hadde fått seg ei bot på vei nedover til gardemoen fredag 1.8.08,lå 112.8km/t ved tiurn kro. ringte meg rett etterpå hvorav jeg forklarte at nå må han roe ned ellers så skjer det noe snart. han forklarte da at han lå i 60 i 60 sonen å bilene kjørte forbi han;) lørdag ringte han meg å sa at hadde lekt seg litt, men kjørte rolig nå. skulle ringe meg på søndagen når han hadde bynt å dra hjemmover igjen. fikk desverre aldri den telefonen. kenneth kjørte ut av hannes slekningers gårdsplass kl 18.00, 6-7 minnutter senere var alt over, kenneth tok en rolig forbikjøring i en oversiklig sving i 80sonen pga at bilen forran kjørte saktere en fartsgrensen. midt i forbikjøringen fikk kenneth vannplaning, fikk skrens mot høyre, prøvde å rette opp bilen å fikk skrens mot venste. høyre forhjul og venstre bakhjul "låste" seg fast i sporene med vann og traff uheldig vis motgående bil. trodde først når jeg fikk tlf at di var døde at d var svinkjøring, men er lettet over at d ikke var d. kenneth kommer jeg altig til å huske som en opriktig å real kompis. alex var en vilter og grei kar som så opp til sin storebror:) di begge var med i dragmiljøet på lade i trondheim. begravelsen var utrolig fin, var en dobbel begravelse foressten, med kenneth og alex. kenneth oppnådde d han villet mest, kjøre opp til bil og få kjøpt seg en bmw.kjørte opp på sin bursdag 29.07.08 og kom til byen med verdens største smil som gikk fra øre til øre. han fikk 5 dager på veien med bilen, hp dette var de beste dagene i hans liv;) ville bare si dette å få det ut av meg:) veldi gla i dere kenneth og alex, vi møtes igjen en gang;) med vennlig hilsen Richard W.
Spiritus Sancti Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 Oi, trist lesing.. Også bare 5 dager etter han fikk lappen da.. Kondolerer atter en gang!
Martins Skrevet August 15, 2008 Skrevet August 15, 2008 Oi, trist lesing.. Også bare 5 dager etter han fikk lappen da..Kondolerer atter en gang! off triste greier.kondolere til famile og venner av dem begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå