roysin Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 jeg lurer på å kjøpe en sånn , men har hørt att det er problem med turbo og diesel pumpa på hvertfall 2000-2003 mod ! ¨ er det samme på 04-05 også ? eller er det bedret ? noen annet som en bør være obs på med disse bilene?
Fredrik Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 jeg lurer på å kjøpe en sånn , men har hørt att det er problem med turbo og diesel pumpa på hvertfall 2000-2003 mod ! ¨ er det samme på 04-05 også ? eller er det bedret ? noen annet som en bør være obs på med disse bilene? Helt generelt... er det høytrykkdieselpumpen som av og til svikter på E46 320d med 136 HK og turboen som svikter på E46 320d med 150 HK. Jeg vil imidlertid mene at dette ikke er noe å bekymre seg over... så ofte skjer disse uhellene ikke. Vedr. svakheten på dieselpumpen på 136 HK varianten av M47 motoren er det trolig en sammenheng mellom chipping og at elektronikken svikter på pumpen når den skal levere mer diesel til motoren enn den i utgangspunktet er beregnet for (kalibrering). Vedr. turboen på 150 HK varianten er det trolig snakk om en konstruksjonssvakhet pga. varmgang (manglende ventilering og/eller for mye slam).
roysin Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 ved turbo havari hvor mye koster en sånn rep da?
Pauls1 Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Det du bør være mest obs på er at motoren er så kjedelig at man risikerer å kjede seg i hjel når man er ute og kjører. Ellers måtte jeg byttet panser og bærebroer forann på min. kjørte forresten med powerboks også, uten at motor så ut til å ta nevneverdig skade av det..
plugg69 Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 har kjørt ca femti tusen med min.. både prøvd powerboks og programmering.. meget fornøyd.. går godt til å være tolitring.. ikke hatt no nevneverdige problem, annet enn bytte av foringer i understell.. men har fått litt turboplystring når den lader trykk, så er redd turbon er i ferd med å ryke.. :s
E30 ex Skrevet August 9, 2008 Skrevet August 9, 2008 Det som gjør at en del turboer har røket på disse, er tett oljeånding! Må bytte det filteret som sitter over turboen, Bmw har først nå lagt det inn som bytte på servicen. Og så er jeg personlig overbevist om at 30 000km oljeskift intervall er for mye, jeg bytter konsekvent mellom hver service(15 000km) Dersom du går for automat, så bytt olje regelmessig. Kjøp også en 04 eller 05 så får du med 12 års rustgaranti. Dersom du kjeder deg i hel over motoren så lurer jeg på hva du sammenligner med? Jeg har kjørt en e90 320i noen dager og det var triste saker. i forhold til den er dieselen min som en gudegave å kjøre. Fatter ikke hva som er morro med å ligge å skrike oppe på turtall uten at noen verdens ting skjer! En ordentlig sterk bensin er derimot noe annet, men det kan vi ikke sammenligne med her.
roysin Skrevet August 9, 2008 Forfatter Skrevet August 9, 2008 jeg handlet en 2003 helt strøken !!!!!!!! med ALT utstyr !!! håper jeg blir fornøyd !!
-Martin- Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Grattis;) Du får vise den fram i Showoff forumet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå