wabby Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Tenningssylinderen har gått å lås og jeg får ikke slått av bilen. Hvordan i svarte får jeg kvelt en automatgir?! Haster, bilen går og brummer på parkeringsplassen. Kan ikke la den stå slik. MOB: 918 44 168!
tmice Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Har du ikke steptronic? er det ikke bare å sette den i 5 gir å kvæle den da? Pussig problem
S.Arnesen Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 håper det kommer en oppdatering her når problemet har løst seg. spent på hva som måtte til.
leif harald Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Det har skjedd med min 318is automat også. Dra ut sikringen til bensinpumpa
Bimmerlars Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Har du ikke steptronic? er det ikke bare å sette den i 5 gir å kvæle den da? Pussig problem Den girer automatisk ned til 1 eller 2 gir om du prøver å gi gass 5. gir fra stillestående.
wabby Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 Da er jeg hjemme igjen. Låssylinderen har låst seg i kjøreposisjon og bare roterte. Ville ikke slå den av her for da får jeg ikke den igang uten videre. Endte opp med at jeg kjørte bilen 7mil og satt den igjen der jeg kjøpte den da det er 12 mnd garanti på kjøpet. Får å slå den av... ja, det var en annen historie. Kveling, går ikke, glem det!. Gikk over alle sikringene, dritten gikk fortsatt. Tok av batteriet, den gikk fortsatt. Dro av rele'et til pumpa, den gikk over 10 sekunder kun på bensintrykk!!! Yes, død! nytt problem... låse bilen. 3 av 4 dører kan jeg låse fra innsiden, og siste må låses fra utsiden. Selv manuel lås er ikke manuel på disse bilene. så ja, bilen står ulåst. Surt med tanke på alt jeg har investert i den i det siste (ref prosjekttråd). Hjem så kjørte jeg Passaten '93 mod(Das Auto). Var godt å kjenne litt manuelle hester som faktisk drar litt Når han først fikk bilen så fikk han en liten handleliste med feil som han kan utbedre: - Tenningslås *doh* - Vindusheis bak høyre er montert feil. Opp er ned og ned er opp. WTF!? - Viskearm i bakluke hopper ut av spor heletiden (stiften som stikker gjennom ruta). - Sette inn en Converter, slik at facelift lyktene ikke flimrer mer. På toppen av alt ble dama tatt i fotoboks, hun er vant til å kjøre opel som viser 10km/t feil, men det gjør ikke Das Auto. Der snakker vi ingeniør kunst, den viser korrekt helt ned på kilometeren . Hun var ikke akuratt happy for å være følgebil nei. Så crappy dag for meg og henne... MEN! At the bright side, Bimmers databasen er på ny server. PS: jeg er trøtt og orker ikke se etter skrivefeil. Jobb kl 0700
Reef89 Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Skru av bateripolen.. men bilen vil gå fordiom:)
Torbjørn E39 Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Trur du kunne klart å få skrudd den av ved å dytte nøkkel inn mot tenningslås og vridd samtidig, hadde det slik på min 98 520iat. Noen ganger fikk jeg vridd nøkkel rundt å rundt å rundt ved start. Var bare å ta ut nøkkel, sette den godt i tenningslås og vri forsiktig. Funket hver gang. Mulig det er slik på din også... Men har du garanti så har du garanti = gratis fix...
Deep Dish Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 For å kvele bilen, er det ikke bare å holde noe forann luftinntaket i motoren slik at den ikke får luft.!??
Kobar Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 skal vel stoppe om man tetter eksosrøret, om det er tett fremover da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå