Gå til innhold

Selgeradvarsel: Kim Bonnevie Høyer / speedster911.no


schnellfahrer
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sendte han er så upersonlig epost som mulig om denne CSI'en han har på finn: http://www.finn.no/finn/object?finnkode=14123830

Sende rett og slett denne setningen:

Heisann,

Er denne i norge?

Oppga kun et falskt fornavn og en tullete epost.

Alikevel fikk jeg svar:

Nei, den står hos min forretningspartner i USA. BMW-markedet i Norge er så lite at jeg tar inn en og en på bestilling. Dette er en ren og pen CSi som blir mer og mer sjelden. Denne har ingen rustproblemer til forskjell fra mange av dem du finner i Tyskland og Europa ellers.

Vennlig hilsen

Kim Bonnevie Høyer

Speedster

15 min etter jeg fikk svar på det jeg spurte om fikk jeg en ny epost, uten å ha svart på den forrige:

God morgen!

Jeg har disse BMW´ene til salgs. Den hvite BMW CS er svært høy prisklasse og har undergått en omfattende totalrestaurering med masse dyre deler osv. Pris 392 000 ferdig på skilter. Den blå er et meget godt CSi kjøp til 179000 og det eneste jeg har under 200 000 kr merket. Jeg selger KUN CS i topp stand og da koster det. Kvalitet koster og min kontakt har også noen litt uferdige CS og de selger jeg IKKE.

Se også Porschene mine, veteranene ligger fra 179000 til 209000 og det er fantastiske maskiner som går og går og går. Kongen av sportsbiler i 45 år og fortsatt KONGEN. Svært driftssikre biler og rustfrie og helt originale. Kanskje noe for deg eller en kamerat som har drømt om en 911? Som du ser av nederste bilde: Vi er Porsche 911 spesialister!

Ha en fartsfylt dag! :-)

Vennlig hilsen

Kim Bonnevie Høyer

Speedster

Sammen med denne eposten sendte han 17 bilder, ett av en CS, 7 av CSI'en, samt div av forskjellige Porcher, blandt annet 2 av de som står til salgs, og flere av den som var i svindlersaken.

Kanskje unødvendig info å poste, men han er tydligvis veldig frempå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje unødvendig info å poste, men han er tydligvis veldig frempå.

Kanskje ikke så unødvendig, for den illustrerer veldig godt hvor frampå, og hvor veltalende vennlige noen selgere kan være - og da er det veldig lett for noen kjøpelystne å la seg friste.

Jeg sliter litt med kommentarfeltene i selve artikkelen - det ser ut som om de eldste kommentarene er borte - blant annet den Oddis henviste til på forrige side, der noen bemerket at Høyer ser ut til å legge ut biler for salg som han finner på eBay (og som befinner seg i USA). Når noen så kjøper bilen på eBay, merkes den norske annonsen med "solgt."

I tilfelle flere av kommentarene til Nettavisen "forsvinner", poster jeg her et svar noen andre har offentliggjort, fra en lignende henvendelse som den Stephan.s gjorde:

"Hei!

Jeg har solgt to biler til nettopp pga artikkelen! Gangsterfirma? Du kjenner ikke firmaet mitt i det hele tatt så den kommentaren sier mer om din forutintatthet enn meg. Jeg måtte heve kjøpet på en bil, kjøper får igjen pengene sine. Så han er ikke svindlet for så mye som 50 øre engang. Nettavisen er en tendensiøs tabloidblekke på nett som gir meg masse PR. For jeg har fått masse pågang og slik selger jeg flere biler! Som Simon Spies sa (du aner sikkert ikke hvem det er men google it og lær noe nytt) ALL PR ER GOD PR! Og pga artikkelen har jeg tjent kjappe 60 000 kr på en dag! Ka-ching!

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen

Kim Bonnevie Høyer

Speedster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foreldrene mine har nesten akkurat kjøpt denne bilen av idioten.

de ble lovet en strøken bil ferdig reg uten feil og mangler.

de fikk bilen til slutt over en måned senere en lovet,men det var ikke skilter på den,ned slitte bremser,bulk på panseret,slitt skinninteriør, osv.

har aldri sett pappa kjefte ned en person på den måten før.hehe.så selgeren slo av en del på prisen.har aldri sett en selger med så lite peiling på bil før.110d2gknl96ffa9p1dpw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet nok akkurat hva han selger. Det handler nok mer om å spille dum.

For en jævla idiot. Minner om Autocon AS ("Bilsvindel AS") ved Kim Bognø i Sandefjord. De er jo også faktisk navnebrødre. Han ble fradømt retten til å drive firma. Kan nesten begynne å lure på om det er samme fyr som har byttet navn. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så fryktelig trist, både for de som kjøper bil av denne idioten og for idioten selv. Lurer på hva slike folk tenker på. Enkelte av de svarene han har kommet med viser at han ikke alltid tenker så jævli langt... Glad jeg ikke har kommet opp i slike problemer. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet nok akkurat hva han selger. Det handler nok mer om å spille dum.

For en jævla idiot. Minner om Autocon AS ("Bilsvindel AS") ved Kim Bognø i Sandefjord. De er jo også faktisk navnebrødre. Han ble fradømt retten til å drive firma. Kan nesten begynne å lure på om det er samme fyr som har byttet navn. :roll:

Kim driver på med båt han nå.

Utover det, så ser han vel helst at navnet ikke dukker opp i forum på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim driver på med båt han nå.

Utover det, så ser han vel helst at navnet ikke dukker opp i forum på denne måten!

Det er ikke forbudt å gjengi navn offentlig i Norge så lenge man ikke beskylder eller retter en direkte anklage mot noen. Jeg mener Gunnar i dette tilfellet har retten på sin side når Bognø etter Gunnar´s opplysninger allerede er kjent av rettsystemet og stadig driver næringsvirksomhet. Én ting er at han har gjort opp for seg ved å ha blitt nektet å drive næringsvirksomhet i en periode, men denne informasjonen er etter min mening ikke irrelevant for evt. fremtidige kunder i forhold til næringsvirksomheten han evt. har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim driver på med båt han nå.

Utover det, så ser han vel helst at navnet ikke dukker opp i forum på denne måten!

Det er ikke forbudt å gjengi navn offentlig i Norge så lenge man ikke beskylder eller retter en direkte anklage mot noen. Jeg mener Gunnar i dette tilfellet har retten på sin side når Bognø etter Gunnar´s opplysninger allerede er kjent av rettsystemet og stadig driver næringsvirksomhet. Én ting er at han har gjort opp for seg ved å ha blitt nektet å drive næringsvirksomhet i en periode, men denne informasjonen er etter min mening ikke irrelevant for evt. fremtidige kunder i forhold til næringsvirksomheten han evt. har i dag.

Bare antyder at det er dumt, og at vedkommende det gjelder mest sannsynlig setter lite pris på dette.

Har ikke antydet noe om hvorvidt det er lovlig eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun kommet med faktaopplysninger som også er gjengitt i media og hvor du måtte leite. Han kunne jo tenkt seg om to ganger før han svindlet folk.

Kompis av en tidl. kollega kjøpte bil av ham med justert km. De ringte til Tyskland og lurte på om det var tatt registerreimsservice (de trodde den hadde gått 95.000km), "jada, det var gjort på 195.000km"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun kommet med faktaopplysninger som også er gjengitt i media og hvor du måtte leite. Han kunne jo tenkt seg om to ganger før han svindlet folk.

Kompis av en tidl. kollega kjøpte bil av ham med justert km. De ringte til Tyskland og lurte på om det var tatt registerreimsservice (de trodde den hadde gått 95.000km), "jada, det var gjort på 195.000km"...

For eksempel 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...