cecotto Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Jeg har en -02 mod 525DAT som har begynt å fuske ved pådrag. Det er akkurat som om motoren henger igjen ved akselerasjon, så plutselig får den full effekt igjen. Dette kommer og går litt. Ved lettere pådrag, kjenner jeg svakt at effekten kommer og går. Er det noen som har vært borti lignende? Kan bidra til å løse mitt problem?
Kjennern Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Har sliti med min i lengre tid nå. Bytta snart alt Men vil tro du bør sjekke dyser eller diesel pumpe. Jeg har bytta 2 dyser og 2 diesel pumper og sliter enda. Skal nå bestille 6 dyser og bytte alle + høytrykks dieselpumpa. Gruer meg til den regninga. Du kan jo ta en tur på bmw verksted å ta en diagnose, men på min så har man ikke fått noen feil frem på diagnose test. Sikkert tatt 20-30 diagnoser siste året. Lykke til i videre feilsøkning. Et godt tips, sjekk med en Bosch Diesel verksted.
cecotto Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Jeg får vel ta meg en tur til et BMW verksted for å se om det ligger lagret en feilkode på problemet.
Torbjørn E39 Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Jeg har en -02 mod 525DAT som har begynt å fuske ved pådrag. Det er akkurat som om motoren henger igjen ved akselerasjon, så plutselig får den full effekt igjen. Dette kommer og går litt. Ved lettere pådrag, kjenner jeg svakt at effekten kommer og går.Er det noen som har vært borti lignende? Kan bidra til å løse mitt problem? Vil tippe at det er fremre matepumpe som fusker. Etter hvert vil den bli noe verre på fusk og kan gå godt igjen like etter. I tillegg kan den fuske ved starting. Du kan kjøre en kort tur, parkere og når du skal starte etterpå vil den ikke. Så kan den stå i halvtime for så å starte på første turn. Slik var det med min 03 525dat. Kjørte diagnose på bmw og kom fram til at det var fremre matepumpe. Byttet fremre matepumpe så ble alt mye bedre. Ikke helt ukjent fenomen denne matepumpen. Min ble byttet da bilen rundet 136'km. Finnes vel en tråd til på bimmers om dette, han byttet denne matepumpen selv på 20-30min. Skal ligge under bilen rett ved førersete, av med et stort plastdeksel.
sondre Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Nå har jeg akkurat byttet fremre matepumpe (under førersetet) og i følge en mekaniker var symptomene på den startproblemer, mens den bakre som ligger ved/oppå tanken ville ved feil føre til fusking på "høyt" turtall/pådrag ble jeg fortalt. En ting er jeg sikker på og det er at om den fremre ikke virker så starter ikke bilen. Min hadde startproblemer og ikke fusking og etter å ha byttet fremre matepumpe er alt ok for min del, det vil si - den har ennå ikke nektet å starte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå