Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Gikk foresten gjennom noe av den gamle dokumentasjonen (kvitteringene) som fulgte med bilen. Ser bilen fikk byttet endeledd for under 30.000 km siden..

Kan man kanskje tolke det dithen at 20" bbs ikke er superbra for forstillingen på 2 tonn bil på norske veier? ;)

Skrevet
Gikk foresten gjennom noe av den gamle dokumentasjonen (kvitteringene) som fulgte med bilen. Ser bilen fikk byttet endeledd for under 30.000 km siden..

Kan man kanskje tolke det dithen at 20" bbs ikke er superbra for forstillingen på 2 tonn bil på norske veier? ;)

Det kan jeg garantere deg... ;)

Det ene hjullageret på min begynte å ule umiddelbart i motsatte svinger i det jeg satte på 20" felgene. Nå er nok mine noe tyngre enn dine BBS, men det er nok ikke særlig hyggelig for understellskomponentene i bilene våre. Bare synd E38ene våre ser så forbanna bra ut med 20".. 8)

Skrevet

Ja ikke sant, ser jo helt nydelig ut med 20". Kunne gjerne hatt et sett 20" alpina f.eks ;).

Ligger et par pene 19" AC felger ute på forumet her nå også.. Bare synd kvalitet er så dyrt og jeg har blåst sparepenger på EU kontrollen :P.

Men vurderer seriøst å bare slenge over noe ny gummi på 18" felgene jeg har på vinteren nå (de originale M felgene som ble levert med bilen iflg utstyrslisten). Da ville jeg jo a) slippe relativt billig unna B) få komfort c) måtte kjøpe 16" til vinteren.

Greia er jo at jeg må ha nye dekk på 20" bbs'ene mine til sommeren dersom jeg skal bruke dem uansett, bilen forsøke jo å ta livet av meg med vannplaning i fjor og det er jeg ikke såååå keen på å gjenta i år.

Edit;

Var forresten ingen som har noen ide om hva 337 M SPORTS PACKAGE faktisk innebærer på en E38 ?

Veldig nysgjerrig på hva det faktisk er for noe :shock:

Skrevet
Det var nå voldsomt hvor uheldig du skal være da?!

La meg illustrere litt rundt dette emnet fra kveldens eventer (som startet kl 1655...):

jgp8t3o4bsk88g1863pu.jpg

rm0sznd1vow0npvniydl.jpg

162dojbibug35yjos9ay.jpg

998lfkngntxwkbjtjohg.jpg

Så...

1655: Kommer fra jobb. Skal starte. Flatt batteri. Ringer en kollega som begynnte ute hos oss for noen dager siden og er ikke kjent.

1725: Kollegaen finner meg til slutt og får gitt meg litt nødvendig strøm. Oppstart går smertefritt. Kjører 50m bort til statoil fornebu for å levere startkablene vi fikk låne.

1727: Kjører ut fra statoil fornebu, for de som er kjent er det her en bakke med ca 1 meter stigning. Knapt nok en bakke. Kjører mot dette monsteret av en bakke, og kassa vil gire opp til 2. gir. Da smeller det som faen og ruller opp bakken kun på eksisterende kinetisk energi. Stopper midt i veien rett over bakken. Min pasasjer må hoppe ut og dytte.

Forsøker å gire manuelt, no go. Hører en ulelyd av noe slag fra bakstillingen. Slenger inn i park og lurer på hva i svareste faen som har skjedd nå. Står der og lurer litt. Prøver drive igjen, får driv forover. Skal gire opp i 2., samme skjer på nytt. Smell og 0 kraft forover og ulelyd. Park -> drive resulterer kun i ulelyd. Regner med at dette ikke er lurt og lar bilen stå på tomgang.

Dette er symptomatisk for bilen inntil naf henter den og kjører den den knappe kilometeren opp til bilia fornebu. Står lenge nok i park og R og 1. gir fungerer helt til 2. gir skal til pers. Da må den stå litt for å kunne bevege seg.

Så tja.... hva kan man si ?

Jeg aner ikke hva som er galt. Jeg aner ikke hvorfor whatever det er har gått galt. Jeg aner ikke om det er girkasse til 60k, diff til 14k eller hva pokkern det er.

Ingen feilkoder i display eller advarsler i display.

Litt lei nå. :roll:

Skrevet

Det var da voldsomt å da. Dette er utrolig kjedelig.

Av erfaring på slike feil som "bare kommer så fort bilen har blitt ok igjen" så ville jeg kanskje anbefale deg å lukte på ideen med å selge/bytte så fort den blir OK etter dette. Var igjennom akkurat samme som deg i fjor. Det endte opp med over 60K i verksted timer/deler. Det satt langt inne hos meg før jeg ble "enig med meg selv" om å selge. Og jeg gikk på et realt tap, uten tvil på det punktet. Men tror det kunne blitt mye dyrere om jeg ikke hadde byttet.

Men det er nå bare mitt tips. Vet det ikke er lett å "kvitte" seg med en bil man trives bak rattet på.

Skrevet

Fy flate! Skal si jeg føler med deg!! Du må være ekstremt uheldig! Håper ikke dette er noe veldig alvorlig! Om det er og du er møkk lei av hele bilen, så får du sende meg en PM;) er interessert jeg.. hehe!

Skrevet

Hehe, tok vel ca 15 sekunder fra jeg mistet drivkraft til jeg begynte å lure på hvordan jeg kunne få solgt bilen :P. Men trives jo ekstremt godt både med og i bilen. Har alt jeg vil ha i en bil av komfort, utstyr og nok effekt til hva jeg bruker den til. Men det er absolutt noe å tenke på ja.. Og jeg som i min evige naivitet trodde jeg hadde hatt et moderat høyt vedlikeholdsbudsjett på A4'en over 2,5 år ;).

Normalt sett har jeg ikke noe spess "uflaks", men synes det begynner å holde greit med denne nå. Etter arbeidet som ble gjort og jeg fikk tilbake bilen på mandag ettermiddag denne uken var den jo for første gang siden overtagelsen helt strøken å kjøre. Null ulyder i hjuloppheng, perfekt demping bak, forstilling helt på track osv. Hentet på mandag, brukte på tirsdag og havarerte på onsdag. Uff.

Litt av ideen bak å kjøpe en moderat dyr bil denne gangen var jo å slippe alle de uforutsette utgiftene. Men den planen gikk jo åpenbart ikke helt som den skulle.. Tittet litt på A6 2.5TDI når jeg skulle ha ny bil, men slo det fra meg fordi jeg ikke var keen på 20-25k i reparasjon av defekte kamaksler.. Det virker jo som et godt tilbud akkurat nå, hehe.

Alt arbeidet på bilen ifm EU kontrollen havnet på totalt 45.000 kroner forøvrig. Siden kjøp av bilen har jeg da brukt ca 5k på ny navi, 6k på service når jeg tok over bilen, 1k på ny telefonmodul, noen hundrelapper i småting og 45k nå sist pluss 310k for bilen. Dette siden august 2008.

Man får ganske mye fin bil for 367.000 i dag + 5 mnd rente gitt....

Skrevet
Hehe, tok vel ca 15 sekunder fra jeg mistet drivkraft til jeg begynte å lure på hvordan jeg kunne få solgt bilen :P

hehe, det har jeg jo allerede sagt ;)

men føler virkelig med deg! ordentlig kjedelig!

Skrevet

UTROLIG kjipt og høre det her. Håper at det ikke er så alvorlig som det kanskje virker. Jeg rett og slett ELSKER min 730 som jeg kjører rundt i nå. Håper virkelig jeg slipper og gå igjennom liknende ting som det du er igjennom nå.

får virkelig håpe dette ikke er noe veeeeldig big deal og kostbare saker. Hold os oppdatert da :)

Skrevet

hehe, det har jeg jo allerede sagt ;)

men føler virkelig med deg! ordentlig kjedelig!

Hehe, var kanskje litt uklar.. er lett å bli kvitt en bil (det er jeg ganske flink til faktisk!) men å få noe som minner om realistisk og fornuftig pris er jeg uendelig mye verre på. Kan sikkert bli kvitt bilen på dagen i morgen bare man går lavt nok, men det er jeg jo ikke skremmende keen på ;).

Men takk for medfølelsen :D.

UTROLIG kjipt og høre det her. Håper at det ikke er så alvorlig som det kanskje virker. Jeg rett og slett ELSKER min 730 som jeg kjører rundt i nå. Håper virkelig jeg slipper og gå igjennom liknende ting som det du er igjennom nå.

får virkelig håpe dette ikke er noe veeeeldig big deal og kostbare saker. Hold os oppdatert da :)

Nei håper ikke det jeg heller... når man ser på alternativene er det dog veldig lite her som er billig nesten uansett. Lov å håpe at verkstedet kom borti noe de ikke skulle ha vært borti når de demonterte bakstillingen for å bytte dempere, men oddsen er vel ikke kjempehøy for det.. Så du har fått deg en 7er til slutt ja, godt å høre. Er jo fantastiske biler å kjøre rundt i dette her, er bare vedlikeholdet underveis som er litt verre med.

Skal nok holde dere oppdatert ja, er terapien min å poste her nå :lol:

Skrevet

Sportpaket M (337)

inkl. M Sportfahrwerk, Stoßfänger und Seitenschweller komplett in Wagenfarbe, weiße Blinkleuchten, Leichtmetallräder M Parallelspeichenstyling mit Mischbereifung, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Polsterung Alcantara/Nappaleder in anthrazit/schwarz, Dachhimmel in anthrazit, M-Lederlenkrad, Interierleisten in Birke anthrazit (750i Nussbaumwurzel mit Intarsien, wahlweise Birke anthrazit ohne Aufpreis) und Shadow-Line (wahlweise hochglänzend).

Nicht in Verbindung mit Highline

Skrevet

utrolig hvor uheldig du hvar vært de denne da

blir jo sinnsykt dyrt når en 7er først går istykker og..!!

jeg hadde en e39 525tds som alt raset i sammen på, og ble kvitt den og kjøpte meg en e38 730i for noen uker siden. men ble litt skremt når jeg leste dette nå!! ligger forøvrig en bunke med kvitteringre til bilen min. byttet motor, overhalt girkasse etc :roll:

håper problemet ordner seg på en grei måte nå da

ikke gjør tabben og selg når alt endelig er fikset på den nå... hehe

men er vel slik det ofte blir, fikser seg ihjel, så går man lei av den...

Skrevet
Sportpaket M (337)

inkl. M Sportfahrwerk, Stoßfänger und Seitenschweller komplett in Wagenfarbe, weiße Blinkleuchten, Leichtmetallräder M Parallelspeichenstyling mit Mischbereifung, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Polsterung Alcantara/Nappaleder in anthrazit/schwarz, Dachhimmel in anthrazit, M-Lederlenkrad, Interierleisten in Birke anthrazit (750i Nussbaumwurzel mit Intarsien, wahlweise Birke anthrazit ohne Aufpreis) und Shadow-Line (wahlweise hochglänzend).

Nicht in Verbindung mit Highline

Se der ja! Tusen takk, det forklarer jo faktisk ganske mye :D.

utrolig hvor uheldig du hvar vært de denne da

blir jo sinnsykt dyrt når en 7er først går istykker og..!!

jeg hadde en e39 525tds som alt raset i sammen på, og ble kvitt den og kjøpte meg en e38 730i for noen uker siden. men ble litt skremt når jeg leste dette nå!! ligger forøvrig en bunke med kvitteringre til bilen min. byttet motor, overhalt girkasse etc :roll:

håper problemet ordner seg på en grei måte nå da

ikke gjør tabben og selg når alt endelig er fikset på den nå... hehe

men er vel slik det ofte blir, fikser seg ihjel, så går man lei av den...

Hehe, ja begynner å bli litt her nå altså.. Mye maks-uflaks opplegg på gang her føler jeg. Hva er oddsene for at dette skjer ~30km etter rep til 45k? Jeg gjetter ganske lave ;).

For å skremme deg litt mer... har kvittering på, om ikke overhaling, så vertfall olje og filterbytte på girkassen selv fra 2007 ;). Men men, kanskje litt tidlig å spekulere i hva som er herpa her, kan jo være alt mulig rart.

Er jo noe med det å fikse opp og påkoste som faen for så å selge en dønn strøken bil til noen med et stort økonomisk tap. Men problemet er jo at man mister litt tilliten til vogna når sånt som dette skjer. Jeg gjør vertfall det.. Og da er det plutselig litt kjedelig å ha bil i denne prisklassen, føler liksom at tillit er noe man burde kunne ha ;). Men men, får se. Noen kommer seg jo gjennom forhold hvor ene parten har vært utro, kanskje jeg og 7ern gjør det også... :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...