Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Lukta kan være som den vil så lenge du har fått tilbake god bilen vel? :) Og nå er bilen perfekt som den skal være, og du er glad i bilen igjen? :) var deilig og få tilbake sleden tenker jeg :)

Skrevet

Denne saken er virkelig absurd. Her har altså bilia såvidt sett på bilen, for så å anbefale deg å bytte hele kassa til sikkert 100.000,-

Og på toppen av det hele var det deres feil alt sammen, og kassa var helt ok. Her har de demonstrert at kompetansenivået ikke er spesielt høyt. Og jeg tror nok diverse nettaviser hadde klødd i fingra etter å publisere en slik sak. Bilia bør absolutt legge seg langflate og kysse skosålene dine. :D

Skrevet
gratulerer med knall fin bil!

Så denne på finn en stund, synes den var et helt riktig utgangspunkt, men syntes prisantydning var noe stiv. Håper du fikk dratt ned prisen noe med tanke på feilene som du listet opp her?

Jo takk for det :).

Joda, betalte ikke 325' for bilen ;). Men kan vel nevne at jeg ikke kan selge bil (går alltid alt for langt ned i pris...) og klarer heller ikke prute nevneverdig når jeg skal kjøpe (har faktisk klart å "prute" OPP en bil en gang :P).

Så at jeg i det hele tatt gikk noe ned var, i min verden, et lite mirakel :oops: .

Har sittet å skumret gjennom tråden her, og du har for det første en utrolig fin bil, men helt klart gjennomgående uheldig. Men innholdsrik og mye lerdom i denne tråden. Har selv hatt problemer med girkasse på 2 bmw og inntrykket jeg sitter igjen med er at de ikke vil ta i disse girkassene å bare sier de må byttes, Den ene kassen min byttet jeg olje på og den var helt fin igjen, etter tips fra dette forumet. Jeg ba først også verkstedet gjøre det, men det hadde de ikke noe tro på, men fikk regning på en liter olje.

Men du? Jeg har skrøt uhemmet av en bil jeg skulle kjøpe en gang, hvorpå jeg raskt forsto at selger var på vei til å heve prisen. Så lo godt når jeg leste du hadde klart å prute opp en bil i pris.

Hører gjerne historien :)

Skrevet
Denne saken er virkelig absurd. Her har altså bilia såvidt sett på bilen, for så å anbefale deg å bytte hele kassa til sikkert 100.000,-

Og på toppen av det hele var det deres feil alt sammen, og kassa var helt ok. Her har de demonstrert at kompetansenivået ikke er spesielt høyt. Og jeg tror nok diverse nettaviser hadde klødd i fingra etter å publisere en slik sak. Bilia bør absolutt legge seg langflate og kysse skosålene dine. :D

Ja, saken blir rimelig absurd, og at det hadde vært avisartikkelmateriale er det liten tvil om. Det som eventuelt hadde gjort at mediene ikke ville vært interessert, er at saken dessverre ikke er enestående. Oppslag om at merkeverksteder har konkludert med automatkassehavari, og anbefalt dyre utskiftninger, etterfulgt av en avdekking av at problemene skyldtes en bagatell, er ikke helt uvanlige. Det er også langt fra alle som velger å gå til pressen med problemet, og da snakker vi om interessante mørketall for hvor ofte lignende skjer...

Skrevet

Jeg tror dette skjer veldig ofte og merkeverksted kommer seg utrolig nok unna,

Det er helt vanvittig egentlig.

Skrevet

Bestillte nye D2S philips pærer på ebay.de så får vi se hvor lang tid det tar før de dukker opp. Håper det går moderat kjapt :).

Skal få svart alle dere andre her, forhåpentligvis i løpet av kvelden. Har bare ikke hatt så mye tid de siste dagene.

Skrevet

Først og fremst, beklager at jeg har sunket i jorda. Har bare hatt utrolig mye å drive med den siste tiden så da måtte div fora aktivitet roes ned litt :).

Lukta kan være som den vil så lenge du har fått tilbake god bilen vel? :) Og nå er bilen perfekt som den skal være, og du er glad i bilen igjen? :) var deilig og få tilbake sleden tenker jeg :)

Lukta har blitt borte med litt uluftig ;). Begynner å bli glad i denne igjen ja, ikke så mye vinterføre igjen å irritere meg over heller nå hehe. Deilig å cruise rundt med denne nå.

Det er unektelig ganske absurd. Har som nevnt vært jævla busy i det siste og ikke fått gjort noe mer her, men tror jeg skal få satt meg ned rimelig snart å få skrevet et brev til dem som en reklamasjon på første jobben utført samt reklamasjon på diagnosejobben de utførte. Så tar vi det derifra og ser.

Har sittet å skumret gjennom tråden her, og du har for det første en utrolig fin bil, men helt klart gjennomgående uheldig. Men innholdsrik og mye lerdom i denne tråden. Har selv hatt problemer med girkasse på 2 bmw og inntrykket jeg sitter igjen med er at de ikke vil ta i disse girkassene å bare sier de må byttes, Den ene kassen min byttet jeg olje på og den var helt fin igjen, etter tips fra dette forumet. Jeg ba først også verkstedet gjøre det, men det hadde de ikke noe tro på, men fikk regning på en liter olje.

Men du? Jeg har skrøt uhemmet av en bil jeg skulle kjøpe en gang, hvorpå jeg raskt forsto at selger var på vei til å heve prisen. Så lo godt når jeg leste du hadde klart å prute opp en bil i pris.

Hører gjerne historien :)

Haha, ikke langt unna det du beskriver der. Historien er ikke så veldig spennende, men kombinasjonen dårlig tid og skryting til feil person (dvs selger) måtte jeg plutselig opp noen kroner for å få bilen. Ganske teit siden det jo fantes plenty A4 1.8 TQ ute på markedet den gangen (og gjør det enda), men hey.. shit happens ;).

off off off... har lest igjennom tråden nå og du har vært grusomt uheldig. stakkar deg ass.. håper jeg slipper unna;)

Vært mye tullball nå ja, men håper ting roer seg litt nå. Bilen er jo grom som få når alt er som det skal :).

Godt å høre at det ikke var verre enn dette, selv om årsaken til alt er særdeles ille!

Årsaken er ganske drøy ja.. Men deilig nå som shit funker igjen ;).

Ja, saken blir rimelig absurd, og at det hadde vært avisartikkelmateriale er det liten tvil om. Det som eventuelt hadde gjort at mediene ikke ville vært interessert, er at saken dessverre ikke er enestående. Oppslag om at merkeverksteder har konkludert med automatkassehavari, og anbefalt dyre utskiftninger, etterfulgt av en avdekking av at problemene skyldtes en bagatell, er ikke helt uvanlige. Det er også langt fra alle som velger å gå til pressen med problemet, og da snakker vi om interessante mørketall for hvor ofte lignende skjer...

Mørketallene her er nok mildt sagt skremmende. Jeg har også vært en ubehagelig mental tur innom "hvor mye var egentlig nødvendig?" av siste jobben jeg hadde hos Bilia, det endte jo på gode 45k... Er nok som du sier at dette skjer skremmende ofte. Hadde dette vært f.eks modern hadde hun jo bare fått byttet girkassen uten å tenke noe over det, det hadde sikkert "de fleste" kundene til et verksted også gjort. Skremmende tanke vertfall.

Jeg tror dette skjer veldig ofte og merkeverksted kommer seg utrolig nok unna,

Det er helt vanvittig egentlig.

Fullstendig vanvittig. Tilliten min til verkstedet er vertfall relativt ribbet. Hvordan skal man kunne stole på et autoristert verksted når de åpenbart ikke har kompetansen på plass ?

hei du. åssen motor har du egentlig. ser det er en 3 liter diesel, men antall hk og nm?
tror nok det heller er 184 hk og 390 nm.. samme som er i e39'ens og e46'ens 3 liter diesel
184hk (muuuligens 193) og 410Nm.
193hk kom på slutten av 2000, regner med det er den han har.

Det stemmer ja!

For å bekrefte; det er 193hk/410nm utgaven i denne ja. Litt forvirring rundt hva som faktisk står i dem om man titter rundt på finn.no, enkelte selgere vil fort kunne få seg en ubehagelig telefon fra en småsur kjøper dersom man faktisk sjekker ;). Men ja, er 193hk i denne.

Ellers har jeg fått byttet til nye xenonpærer, men fortsatt litt fuskerier fra venstre pære. Ser ut som kontakthetten kanskje ikke er helt patent på den siden, så mulig litt rensespray i kontakten er en bra ting.

Må få solgt unna 20" felgene mine relativt kjapt også jeg, må jo få kjøpt meg ny sommergummi til 18" felgene snart. Er ingen stor fan av å dure rundt på piggfritt som sommerdekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...