Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en Bmw E30 325 for ei god stund tilbake, halvt år ca. ( Usett )

Fekk den sendt med båt av en eller anna Lasse i Brønnøysund ( Nordland ), fekk den eu godkjent ei uke etterpå. Eiger informerte om att det var lite rust på bilen, det var eit par rust bobler på taket, det var det eineste han viste om. Bilen var i teknisk veldi god stand sa han. Osv osv.

Her for ei lita stund siden begynte eine framhjulet å skreve noke sinnsjukt, eg trudde kansje noke hadde løsna så sjekka oppheng, spissing osv osv. Men det viste seg da att heile demper tårnet er ihel rusta og bilen har vert krasja fra sida så tårnet har sprukke, forige eiger har rett å slett berre lagt på ei plate, sveisa og sparkla over. Dette vart eg ikkje informert om. Uansett skjult veldi godt siden dei som Eu godkjente bilen ikkje fant nokke.

Det eg lure på er: Kan eg kreve å få en andel, evt alle pengene tilbake?

Skrevet

Det er vel mest et spørsmål om selger visste eller burde ha visst at bilen var skadet. Dette må du først bevise eller i det minste sannsynliggjøre før du kan gå videre med saken. Jeg vil imidlertid mene at du har et dårlig utgangspunkt iom. at du har kjøpt bilen usett og har kjørt med den såpass lenge og brutalt før du ønsker å heve kjøpet... for det er vel bl.a den aktuelle bilen som vises på Youtubefilmene ?

Skrevet

1 av filmene jah, kort tid etter eg kjøpte den. Men det var vel dette eg antok, ville berre høre.

:(

Skrevet

og spm er: Er det poeng i å sveise fra under lykta og fram til torpedovegg? I og med att alt holde på å løsne fra vangen?

Skrevet

Kjøpe usett av privat.... Og klage et halvt år senere. Du kan likesågodt innse at du har gjort en tabbe, komme over det, prøve å reparere skaden for så å glemme hele saken. Du har iallefall intet å hente fra selger.

Skrevet

jeg er i samme bås faktisk. prøver å få byttet motor i bruksbilen min som havarerte etter under ett år og 16k km.

i følge loven kan du klage i opptill 5 år på ting som er "ment" å vare så lenge, men det må kunne "bevises" at skaden allerede var skjedd ved handel, km og generell tilstand på kjøretøyet skal også vurderes i sammenhengen.

Skrevet

Ser ut som bilen har fått "fin" behandling av deg også, ut i fra de filmene du hadde på youtube. Tviler på at du har så mye å klage på. :lol:

Skrevet
jeg er i samme bås faktisk. prøver å få byttet motor i bruksbilen min som havarerte etter under ett år og 16k km.

i følge loven kan du klage i opptill 5 år på ting som er "ment" å vare så lenge, men det må kunne "bevises" at skaden allerede var skjedd ved handel, km og generell tilstand på kjøretøyet skal også vurderes i sammenhengen.

5 år fra gjenstanden er ny ja. Det er det viktig å huske!

Skrevet

Det er ikke fra den var ny nei. fra du kjøpte den hos en butikk eller selger med et fast utsalgssted.(ikke privat salg) (visse untak må på påregnes etter varens alder)

Skrevet

Loven sier mange fjerne ting. Hvis man har hatt bilen i 6mnd og/eller kjørt 15-20k kan man ikke forvente erstatning ved havari. Herregud, er dette USA? Jeg hadde ALDRI erstattet noe hvis en klinkødd havarerte motoren på en exbil etter 6mnd med rævkjøring e.l. Rust er et litt annet tema, men kjøpe usett med båtfrakt er uansett gambling - tap eller vinn med samme sinn.

Jeg kjøpte en bil i fjor (70-80k-klassen) som etterhvert viste seg å ha skjev topp. Men istedenfor å sippe som en drittunge på internett dro jeg rett til Sverige og kjøpte ny motor og fikset problemet fort (selvom jeg ikke personlig kan skru mer enn vanlig småservice o.l).

Maaange BMWeiere er en gjeng med ustabile løgnere (spesiellt E30-eiere), så når man kjøper slike biler kan man ikke skylde på andre enn seg selv hvis det går galt. Verden er et tøft sted...

Skrevet
Ser ut som bilen har fått "fin" behandling av deg også, ut i fra de filmene du hadde på youtube. Tviler på at du har så mye å klage på. :lol:

har en film av den på youtube, dei andre er gamle bilen :)

Skrevet
Loven sier mange fjerne ting. Hvis man har hatt bilen i 6mnd og/eller kjørt 15-20k kan man ikke forvente erstatning ved havari. Herregud, er dette USA? Jeg hadde ALDRI erstattet noe hvis en klinkødd havarerte motoren på en exbil etter 6mnd med rævkjøring e.l. Rust er et litt annet tema, men kjøpe usett med båtfrakt er uansett gambling - tap eller vinn med samme sinn.

Jeg kjøpte en bil i fjor (70-80k-klassen) som etterhvert viste seg å ha skjev topp. Men istedenfor å sippe som en drittunge på internett dro jeg rett til Sverige og kjøpte ny motor og fikset problemet fort (selvom jeg ikke personlig kan skru mer enn vanlig småservice o.l).

Maaange BMWeiere er en gjeng med ustabile løgnere (spesiellt E30-eiere), så når man kjøper slike biler kan man ikke skylde på andre enn seg selv hvis det går galt. Verden er et tøft sted...

No er det ikkje snakk om motoren, den er genial. Det er ofte man trur motoren er bra når man selge så kan det oppstå ting i etterkant man ikkje hadde rekna med. Det er sånn man må rekne med med gamle biler, men dette er en skade han garantert har vist om!! Og en ting til, dette var ikkje for å syte eller få sympati, dette var eit enkelt spm om en ting som eg ikkje har peiling på.

Skrevet

Har kjøperen noe å klage over, bør han alltid si i fra snarest mulig. Ved mangler må det være reklamert innen rimelig tid etter at mangelen er eller burde ha vært oppdaget. Hovedregelen er at man etter to år ikke kan gjøre gjeldende at en vare er mangelfull.

For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er fristen fem år. Dette er først og fremst bestandige kapitalvarer som f.eks. møbler, biler, radio/tv-apparat, byggevarer mv. Som hovedregel bør klagen framsettes overfor selgeren.

Skrevet

No er det ikkje snakk om motoren, den er genial. Det er ofte man trur motoren er bra når man selge så kan det oppstå ting i etterkant man ikkje hadde rekna med. Det er sånn man må rekne med med gamle biler, men dette er en skade han garantert har vist om!! Og en ting til, dette var ikkje for å syte eller få sympati, dette var eit enkelt spm om en ting som eg ikkje har peiling på.

Var kanskje litt vel krass, men ingenting personlig. Skjønner frustrasjonen i dete tilfellet, men det var gambling når du kjøpte. Beklageligvis bommet du denne gang. Karen er en svindler, men hva får man gjort. Du får sveise over rammenummer eller kjøpe deg en delebil...

E30 og rust = sant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...