Gå til innhold

Ny bil! Denne gang mer GRYNT!

ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Jadda...

Da var kjerra solgt og fått fikset meg ny bil (prosjekt? :whistle: )

Mange av dere kan vel da fort trekke en konklusjon med at *denne karen styler dem opp og selger dem straks han er ferdig*.. Vel, tingen er at de to gangene her det har skjedd, så har det kommet tilbud som har vært for gode til å si nei, og fordi jeg da alltid har vært misfornøyd med motorene (E36 318i, og E46 316i)..

Så, jeg ser mer for meg (jada, dere kan bare le :P ) at jeg SKAL HA DENNE HER LENGE! :D

E46 330D, 2000-modell, med powerbox = ~200HK.

Skal en tur til ESS tuning, så dem bytter ut powerbox'en med ren chipping av ECU-en, så da lander den på ca 230HK, og 540Nm ;)

For å si det sånn, når man tar 0-100 med denne, og med Antispinn slått av, så spinner 265-breie bakdekkene på første og andre gir ;)

Anywho.. Her er noen bilder av det nydelige vesnet:

ynqgdkviom7zew9l9gvw.jpg

8lnv59dp13uw69oyhg56.jpg

hond5yjsu8sa53axgfzs.jpg

l2906nugkfg77ppumw7f.jpg

gzb2m1pvju5t1t6uf8lv.jpg

kf3fnqubzrc7lasn7vy6.jpg

Planer...? Tja... ikke med det første.. ikke de første 6-8mnd tenker jeg.. Men da den tid kommer, så blir det nok en M3-front, med en Strassentech-leppe foran på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny traktor! Ser jo fin ut den. :)

Takk takk! ;) er nok bare en John Dee i forkledning!

Noen som selger en plog eller har noe dyrket mark de vil ha arbeid utført på?

GRATULERER!!! Blir spennende å se resultatet, -og hvor dette ender til slutt :D

Takker! Skal bli morsomt dette ja! Gleder meg vilt!

Skal bl.a. bli 4x eksos ut bak ;)

Endelig så vil utseende passe til motorkraften!

Grattis med nok en ny bil! kremt kremt, senk, kremt! 8)

Senk? hva er det? hehe. Blir ikke før til våren, serru.. hehe.

Ser ut til å være et ok utgangs punkt dette, hvor langt har denne rullet og hva sånn cirka fikk du den for?

Har gått 190 000km. Pris? Njaa... byttet inn bilen min med denne, så prisen i mellom blir mellom meg og selger ;)

Men men... En bil med 200HK, som går på 0,54L per mil ved grisekjøring, er da rimelig greit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men... En bil med 200HK, som går på 0,54L per mil ved grisekjøring, er da rimelig greit! :D

Først og fremst grattis med ny bil... den er mektig på alle måter. Dog... så lite som 0,54 liter/mil klarer den helt klart ikke når man grisekjører... 0,67 liter/mil skal den iht. BMW gjennomsnitlig klare ved blandet kjøring. BMW´s data forteller at den bruker gjennomsnitlig 0,92 liter/mil ved kjøring på motorvei i Tyskland. Dette er nok det forbruket som passer best med grisekjøring i Norge. Saken er at en 330d ikke er spesielt økonomisk målt mot andre dieselbiler... f.eks E46 320d. Målt mot f.eks E46 330i stiller saken seg imidlertid annerledes, men den modellen bruker iht. BMW gjennomsnitlig hele 1,27 liter/mil ved kjøring på motorvei i Tyskland (0,87 liter/mil ved blandet kjøring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst grattis med ny bil... den er mektig på alle måter. Dog... så lite som 0,54 liter/mil klarer den helt klart ikke når man grisekjører... 0,67 liter/mil skal den iht. BMW gjennomsnitlig klare ved blandet kjøring. BMW´s data forteller at den bruker gjennomsnitlig 0,92 liter/mil ved kjøring på motorvei i Tyskland. Dette er nok det forbruket som passer best med grisekjøring i Norge. Saken er at en 330d ikke er spesielt økonomisk målt mot andre dieselbiler... f.eks E46 320d. Målt mot f.eks E46 330i stiller saken seg imidlertid annerledes, men den modellen bruker iht. BMW gjennomsnitlig hele 1,27 liter/mil ved kjøring på motorvei i Tyskland (0,87 liter/mil ved blandet kjøring).

Vel... Da lyver kjørecomputeren da? :? Hmmm.... Når jeg skrev råkjøring, så mente jeg ikke kontant tulling, men en god gassing, etc etc.. Kanskje litt bykjøring også (ikke kombinasjon med råkjøring ;)), så står nu forbruket på 0,54L.

Noen forklaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja ;) Du kom deg helskinnet hjem? Heheh.. Hadde ikke trodd jeg kom til og møte noen fra bimmers langs E6'en, men jaggu tok jeg feil gitt :P

Lang tid brukte du da?

Var et pent eksemplar det der, moro og gå over til en bil med mere motor i sikkert?

Kanskje lakkere tre-interiøret i bilens farge eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Da lyver kjørecomputeren da? :? Hmmm.... Når jeg skrev råkjøring, så mente jeg ikke kontant tulling, men en god gassing, etc etc.. Kanskje litt bykjøring også (ikke kombinasjon med råkjøring ;)), så står nu forbruket på 0,54L.

Noen forklaring?

Ja... les denne tråden i BMWCCN´s forum... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forklaring?

Ja... les denne tråden i BMWCCN´s forum... :roll:

Må du klikke deg inn på hvert innlegg i ccn sine forum?

EDIT: Beklager OT... Og grom bil chrzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...