Gå til innhold

PDC problemer 320DAT E46 2004 problemet ikke løst ligavel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg setter bilen i revers piper det bare i bilen hele tiden og så stopper det etter ca 7 sek og etter dette virker ikke sensorene mer.Dette har skjedd oftere og oftere i det siste.

Noen som vet hva problemet kan være?? :(

Skrevet

Trolig en sensor som er dårlig.

Sett på tenninga på bilen og skru på PDC. Gå rundt og lytt på dem, den som ikke tikker er som regel defekt. Er en grei jobb å bytte selv, men husk den må lakkeres i bilens farge(vil jeg tro) Er du uheldig kan det jo være ledningsnettet, det skjedde på min. Men får kjøpt dette også til en grei penge.

Skrevet

Minner mistenkelig om noe jeg har opplevd som endte med at en sensor måtte byttes, en diagnose vil gi dag svar på det.

Skrevet

skal inn 4 sep og skifte glødeplugger da må de ta test så får vel svar då...Man får de ferdig lakkert tru eg.Snakket med noen og de sa kansje at lakken hadde sluppet i fra sensoren då kunne problemet oppstå.

Skrevet

Jeg fikk ferdig lakket til min - var noen dagers leveringstid mener jeg å huske på min farge.

Skrevet

Takker for svar...var ute og så på sensoren...så at lakken hadde løsnet på den fjernet lakken og da virket den som før :D Gjør ikke noe om den ikke er lakkert da bilen er sapphire sort :)

Skrevet

Har opplevd både defekt sensor og kabelbrudd.

Sensor= Da er den defekt hele tida

Kabelbrudd = Kommer og går.

Hvertfall slik jeg opplevde det. Du kan jo ta ut sensor og sjekke om det er dårlig kontakt/dårlig ledning rett bak sensor.

Er det bak på bilen?

Skrevet

Ja det er bak på bilen.Lurte på om jeg skal ta ut sensorene og ta noe elektrocleaner på kontaktene kansje det hjelper.Får bare prøve og se.Var så vidt og så på det i går kvell men var litt mørkt men så nå at kablene hang løst og fint vertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...