Gå til innhold

728 "ALPINA" nye 20" alpina felger side 20


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte på ettermontering :wink:

Koster litt under 10lapper, men så er det jo litt utenom det vanlige da :D

Man må ikke ut med 10 laken heller, man kan bruke det orginale rattet også. Også kan man kjøpe de billige gir hendelene, så har man brått spart kanskje 6000kr bare der... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være steptronic ja. girhendlene er koblet på girspaken. så å vippe på hendlene på rattet er det samme som å vippe girspaken frem og tilbake.

jeg brukte dyre deler. kunne gått for mye billigere deler. men jeg ville ha de AMG hendlene i aluminium. de kostet mye mer enn mange andre hendler.

vet om folk som har brukt E46 M3 ratt til å bygge om i E38. og det er orginalt med hendler.

ed9j01rwu5aqvq724p3j.jpg

lysene i dørhåndtakene er koblet på lyset i bunn av døren ja. så de lyser likt med lys inne. de kommer på når jeg låser opp dørene og sånn.

kunne kjøpt de orginale håndtakene med lys til noen tusen. men laget det heller selv til 40 kr istede. funker på samme måte som de orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lysene i dørhåndtakene er koblet på lyset i bunn av døren ja. så de lyser likt med lys inne. de kommer på når jeg låser opp dørene og sånn.

kunne kjøpt de orginale håndtakene med lys til noen tusen. men laget det heller selv til 40 kr istede. funker på samme måte som de orginale.

Det var fornuftig. Blir på samme måte som jeg har gjort med LED lysene i ytterspeilet... Originale LED lys som bla. sitter i speilene til E60/E61 kostet 1800kr... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

liten trist oppdatering da.

fant masse is og snø i en rundkjøring. snøen på veien ble jo spist av det javla saltet vegvesenet hiver overalt og prøver å vrake biler med. alt som var igjen da var vann. og 25- grader betyr is. så bakken var speil blank. og bilen gikk rett i snøfonda langs veien/rundkjøringa.

resultat.

eh4zdk2w9tqrh9e0sgjf.jpg

lyvx4weyxo2bjiipjf6f.jpg

wd67smujyd2riyugnirp.jpg

nciljmtf9c52mx7662ui.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. egentlig ikke store skaden da. kunne gått verre. men blir dyrt likevel. fangeren kan ikke fikses. sprekkt noe jævlig bak alpina peppa. og feste til grøftlyset er knust. og mangler no biter under der.

alpina leppa mengler også en bit. kan nok brukes igjen. men vil nok ikke bli like pen som den var før :(

ny fanger er kjøpt. skal hentes og betales på lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tør jeg spørre hvordan alpina leppa er festet?

jeg har en slik en liggende som skal på min til våren:D

var det dyrt å få lakkert på de stripene på den? så meget bra ut!

er festet orginalt med en skrue i hver ende av leppa. altså inne i hjulbuen. de skruene som sitter i hjulbuen skrues ut. så settes leppa på. og skruene går tilbake i hullene. er hull i leppa som skal pase.

disse var røket på min siden den sto på 740`n når den ble truffet av lastebilen og gikk på taket. brukte bare 2 andre skruer på hver side og skrudde gjennom plasten. satt som støpt da også.

stripene er ikke lakket. de er ikke det på alpinaene heller. er "klistremerker" jeg tok bilder av en alpina med striper. var hos www.autosign.no og viste bilder.

noen dager etter leverte jeg bilder og bil. han laget da merkene og klistret de på. kostet meg 800.- han har 1 sett striper og tekst igjen. hviss ingen andre har vært der siden jeg var der og fikk det laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestandig kjipt når sånt skjer. Selvom det ikke ble store skaden. Ikke så lenge siden jeg gjorde det selv :P

Ville kjøpt samme leppe igjen. Utrolig pent 8)

tror nok den leppa jeg har kan brukes igjen. og ny er dyrt. min er orginal og ikke no billig fake drit :P har overlevd en taking og en kræsj med snøfond med litt skade. så får se hvordan det blir når jeg får ny fanger og sette den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...