Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, du tenker på 316?

:P

Diesel er på vikende front hos meg, neppe en neste gang,og aldri med 4 sylindre!

Du får kjøpe deg en bedre diesel neste gang da vettu :P

Er faktisk deilig den sekser-diesellyden som min lager ved pådrag ihvertfall.

Enig, det er på tomgang og putring rundt i bygater det er trist!

:(

Jeg gikk ifra en E46 316i til en 330D og er ihvertfall strålende fornøyd :D;)

gikk fra 316 til 525d jeg! nydelig! 8)

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hehe, har du virkelig sammenliknet en 4'er mot en 6'er diesel på tomgang..? Jeg har hørt både 520d (177) og 525d (177) på tomgang og 6'eren hadde en mer ujevn tomgang og kaklet mer enn 520d (177).. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor du kan sitte her å påstå det du gjør..

Det er vare å bevege seg inn i et hvilet som helst parkeringshus så hører man 90% R4 diesel, og om du ikke hører forskjell på en 4-er diesel og en 6-er diesel så tror jeg nok du tuller litt med oss!

M57TUD25/30 rakler en del de, akkurat som alle andre dieseler.

Men jeg har ikke hørt ditt eksemplar, du har kanskje en spesiell utgave?

;-)

Skrevet
Strengt tatt har man vel ikke behov for noen av delene, men jeg skjønner fortsatt ikke at det er et argument for diesel. Heller et argument for lav vekt og høy giring.

Det jeg falt for (ble forført av) med dieselen, er det gode dreiemomentet.

400Nm i merkes godt det, men jeg hadde nok kjøpt en 530i idag.

En gang diesel, aldri diesel ... :D

Skrevet

For min del, så har jeg sammenliknet

M57D30 og M47TUD20, sånn lydmessig. M47-en høres da mer kaklete ut. Dette innrømmet også eieren av M47-en. ;)

Skrevet
Hehe, har du virkelig sammenliknet en 4'er mot en 6'er diesel på tomgang..? Jeg har hørt både 520d (177) og 525d (177) på tomgang og 6'eren hadde en mer ujevn tomgang og kaklet mer enn 520d (177).. Ergo skjønner jeg ikke hvorfor du kan sitte her å påstå det du gjør..

Her om dagen, da jeg gikk hjem fra jobb, kom det en lekker E61 facelift med m-pakke opp på siden av meg i køfart. Svære gromme felger, og nydelig mørk farge, som jeg ikke kan navnet på. Herregud for en nydelig bil tenkte jeg. Også hører jeg noe merkelig. En litt puslete rakling ble plutselig fremtredende. Minnet litt om lyden fra Transiten til naboen der jeg vokste opp på 80 tallet. Med ett var den ellers perfekte bilen ødelagt for meg.

Etter min mening er det 6er som gjelder. Det var faktisk grunnen til at jeg for en tid siden ble betatt av dette bilmerket.

Skrevet

Her om dagen, da jeg gikk hjem fra jobb, kom det en lekker E61 facelift med m-pakke opp på siden av meg i køfart. Svære gromme felger, og nydelig mørk farge, som jeg ikke kan navnet på. Herregud for en nydelig bil tenkte jeg. Også hører jeg noe merkelig. En litt puslete rakling ble plutselig fremtredende. Minnet litt om lyden fra Transiten til naboen der jeg vokste opp på 80 tallet. Med ett var den ellers perfekte bilen ødelagt for meg.

Enda godt det er flere enn meg som hører forskjell på 4-er og 6-er diesel. Vurderte å bestille time hos øre-nese-hals doktoren!

Synd å "ødelegge" slike vogner!

Skrevet

Liker i grunn alle modellene, så lenge man sammenligner med hva andre bilmerker har fått ut av samme gruppe biler...

Så jeg har dessverre ingen BMW modeller som jeg ikke liker... :)

Skrevet

Begynnte å skrive om m42b18 (318is) igjen, men har vært så mange tråder om dette så gidder ikke skrive hvor fornøyd jeg var med den motorn igjen.

Men dette var vell en modell tråd. Jeg er ikke spesielt glad i baur-caber uansett modell..

Skrevet

Det er vare å bevege seg inn i et hvilet som helst parkeringshus så hører man 90% R4 diesel, og om du ikke hører forskjell på en 4-er diesel og en 6-er diesel så tror jeg nok du tuller litt med oss!

M57TUD25/30 rakler en del de, akkurat som alle andre dieseler.

Men jeg har ikke hørt ditt eksemplar, du har kanskje en spesiell utgave?

;-)

Vel.. Selvfølgelig hører man forskjellen på en 4cyl og en 6cyl motor, men poenget mitt er at denne 525d kaklet noe voldsomt og var ikke noe mindre støyende enn min 520d.. Ergo syns jeg det er litt drøy å hate en modell nettopp på grunn av det.. Hadde du hatet alt av diesel hadde jeg skjønt det..

Men, vi har hatt en lang og evig diskusjon tidligere og det endte som kjent med flere sider og mye uenighet.. Jeg syns det er bra at vi er forskjellige, så kan heller de som ønsker seg en spekket 520d kjøpe det og de som ønsker å kjøpe seg en mindre spekket 525d kjøpe det.. Eller de som ønsker å kjøpe en ribbet 535d kjøpe det.. Tenk hvor kjedelig det ville ha vært om alle kjørte rundt i en 525d fra 2005.. Gud, så kjedelig.. ;)

Skrevet

Jeg blir alltid litt spent når jeg ser en fin e60 mtech, for så å se at det er en 520d/i. Det er litt kjedelig bare. Og jeg liker ikke at alt av BMW er levert som automat nå for tida.

Jeg skulle ønske e34 ble levert som i USA, og ikke denne slappe 520en som jeg har. Da hadde jeg hatt 525 allerede, og sluppet å bytte motor etter jul :P

Jeg liker ikke z3 cab, og standard z3. Liker ikke compact (dæven det er en stygg bil), både e36 og e46.

x3 er en stygg bil, likedan 1-serien og nye 7-serie.

1-serien har jo latterlige frontlykter? Og angeleyes kan egentlig bare avsluttes. Det er lagt alt for mye fokus på det, og nå har jo bilene ugleøyne slik som e34 har med angeleyes. I tillegg er det masse andre bilmerker som kjører rundt med disse sirklene, og det er bare merkelig.

e90 og e91 er kjedelige. Og e91 avsluttes rart. Ser så stutt ut bak.

Første bilen min var e36, så e34 og nå skal jeg enten ha e30 eller e28/e12. Det er biler med sjel det ;) Har jeg hatt penger ville jeg nok ha hatt e60/e90 som min daglige kjøretur.

Men for all del. e60 og e92 er fantastisk flotte biler, og de skiller seg godt ut. Også z4 og 6-serien er noe for seg selv.

Skrevet

Siden vi snakker om diesel ;) eldre v6 diesel fra vag har en gromm traktor lyd.. og slikt liker jo vi på landet.. hehe

Veit helt om jeg klarer overgangen til E61 525d :) det må jo skje engang..

3serie Compact er gjennomgående fæl og jeg synes faktisk det samme om X serien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...