hagenisse Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Mange av oss klarer også fint 1000Nm med henda. Men prøv å gjør det med 2-3000o/min på pedalene Skal være bra svett da Bra sterk du? Men det var poenget mitt. Alle dieselgutta babler om hvor godt 500nm merkes... men så lenge de ikke sier turtallet er det jo helt uinteressant.
Springsteen Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Dersom det var slik at R4-eiere hadde hatt chromegrill som standard hadde det vært flott. Jeg hadde ikke byttet ut den med den kjipe originalgrillen. Det er for meg likegyldig om tingen kommer fra M5, 530 eller en 520, dersom det er en ting jeg vil ha og som kan gjøre bilen penere enn det den allerede er.. Hvis du virkelig tror at jeg bytter grill bare for å tro at jeg er så misunnelig på dere R6-eiere så får du tro om igjen.. Tvert imot, jeg er faktisk glad jeg ikke har 2stk eksosrør som er på størrelse med de minste stugerørene man kan finne i kjøkkenskapet.. Da er det faktisk penere med en oval eksoshale av grei størrelse.. Dette er jeg faktisk enig i, på E60 ser de doble tutene ut som sugerør..
Diesel power Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Mange av oss klarer også fint 1000Nm med henda. Men prøv å gjør det med 2-3000o/min på pedalene Skal være bra svett da Bra sterk du? Men det var poenget mitt. Alle dieselgutta babler om hvor godt 500nm merkes... men så lenge de ikke sier turtallet er det jo helt uinteressant. Er ikke spesielt sterk, men vi bruker håndverktøy som trekker opp til 1200Nm. Jeg klarer godt med litt anstrengelse å trekke 1000 av disse selv om jeg flytter hånden litt inn på skaftet. Står jo ofte hele dager og trekker 472Nm, og denne trekkeren er ca.1m Men til saken, det er dette som er det store med Diesel ja, og som gjør den dagligdagse kjøringen så avslappende. Med bensin så må man idag, på nesten samtlige biler ganske høyt opp i turtall for å få noenlunde samme effekt ut på hjula. Fordelen kommer ved aktiv kjøring for bensin, synes jeg da. For mens min Diesel stopper ved 5000omdr/min med for meg ukjent men drastisk fall i moment og effekt. Så vil en bensinmotor få større fordeler jo høyere turtall dens effektopp ligger på. Det er ett deilig drag i de fleste moderne dieselmotorer, men ved virkelig aktiv kjøring så stopper det liksom litt for brått. Det eneste er vel egentlig ved meget svingete veier hvor man kan holde litt fart. Da tror jeg kanskje faktisk diesel`n vil ha en liten fordel. Det er ihvertfall sabla gøy å kjenne skyvet ut av hver sving Diesel`n er også ett uforskammet godt landeveislokomotiv. Skal man forbi så trenger man ikke akkurat legge så mye planlegging bak det heller, for å si det slik
MGR Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Finnes et par tråder om dette fra før. Bare søk etter compact, så finner du dem nok ganske fort haha.. lo godt når jeg så den der:P e46 compact er noe av det STYGGESTE som er laget, akkurat som flere av franske bil ingeniører, og designere, de må ha hatt hue så jævlig langt oppe i ræva dagen etter julebordet på jobben, for det er ekstremt ille i visse tilfeller!
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Syns det er mange tåpelige kommentarer her ute. Kjører selv R4 diesel, og ja, det rakler litt, men det er bare å prøve en 1,9 tdi så rakler ikke R4 diesel til BMW så mye. Jeg skulle selvsagt hatt meg en 330d, men dessverre blir den for dyr for meg da jeg vil ha litt utstyr. Trenger vi absolutt å ha en den største motoren bare fordi lyden skal være rett? Om så er tilfelle skal jeg selge min BMW med en gang å kjøpe meg et annet merke! Trodde virkelig vi var såpass modne sjåfører at vi unnet våre BMW medlemmer den gleden å ha en perfekt kjøremaskin dog på forskjelige premisser. I dette gokklandet kan man ikke få i pose og sekk, man må rett og slett ta fram vektskåla å finne hvilke premisser man vil foretrekke i en bil. Etter å ha prøvd mange forskjellige BMW modeller både bensin og diesel er jeg spessielt imponert over ytelsene til nettopp denne forhatte R4 dieselen samt det lave forbruket. Vil uansett si at jeg er glad vi er forskjellige, men syns det er for teit å lappe ned på en motor du aldri har kjørt, bare hørt.
Hofmeister-Knick Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Dersom det var slik at R4-eiere hadde hatt chromegrill som standard hadde det vært flott. Jeg hadde ikke byttet ut den med den kjipe originalgrillen. Det er for meg likegyldig om tingen kommer fra M5, 530 eller en 520, dersom det er en ting jeg vil ha og som kan gjøre bilen penere enn det den allerede er.. Hvis du virkelig tror at jeg bytter grill bare for å tro at jeg er så misunnelig på dere R6-eiere så får du tro om igjen.. Tvert imot, jeg er faktisk glad jeg ikke har 2stk eksosrør som er på størrelse med de minste stugerørene man kan finne i kjøkkenskapet.. Da er det faktisk penere med en oval eksoshale av grei størrelse.. Dette er jeg faktisk enig i, på E60 ser de doble tutene ut som sugerør.. Litt artig at det er nettopp en 316-eier og 520-eier som synes de likner sugerør...
Springsteen Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Ja, sjekk mandigheten på de tutene da.. For øvrig er jeg godt fornøyd med min lille 316i.. Ikke alle som trenger 6'er
Saltkjelen Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Dersom det var slik at R4-eiere hadde hatt chromegrill som standard hadde det vært flott. Jeg hadde ikke byttet ut den med den kjipe originalgrillen. Det er for meg likegyldig om tingen kommer fra M5, 530 eller en 520, dersom det er en ting jeg vil ha og som kan gjøre bilen penere enn det den allerede er.. Hvis du virkelig tror at jeg bytter grill bare for å tro at jeg er så misunnelig på dere R6-eiere så får du tro om igjen.. Tvert imot, jeg er faktisk glad jeg ikke har 2stk eksosrør som er på størrelse med de minste stugerørene man kan finne i kjøkkenskapet.. Da er det faktisk penere med en oval eksoshale av grei størrelse.. Dette er jeg faktisk enig i, på E60 ser de doble tutene ut som sugerør.. Litt artig at det er nettopp en 316-eier og 520-eier som synes de likner sugerør... Vel, så vi får ikke lov til å kommentere biler med større motor en oss..? Vel, ironisk nok har jeg faktisk fått sugerør kommentaren fra en 530d eier..
Titansilber Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Da er det faktisk penere med en oval eksoshale av grei størrelse.. Helt enig med deg Saltkjelen. Flott med ett stk robust rør ut bak. Bare tull med to rør bak så lenge det ikke er to rør hele veien.
D.C.V Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Har jeg gått glipp av noe? Hvilken E34 har 3 dører?
Der Barockengel Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Har jeg gått glipp av noe? Hvilken E34 har 3 dører? E34 + 3-dørs E36?
D.C.V Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Åja Skulle kanskje tenkt meg om litt Men det går jo ikke ant å ikke like E34
Der Barockengel Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Nei, nemlig, det går jo ikke an, det - så jeg tror vi skal tilgi deg for den der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå