kjapp1 Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 hvor bør jeg kjøpe senkesett? har sett på schmiedmann, og dem har noe som heter Lowtec, med dempere å fjærer. Noen som har erfaring med disse?
Lex-Talionis Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 hadde det før, jeg var iallefall kjempe førnøyd med det
tmice Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Spør Ellingsen B. tror han hadde masse snacks på det området..
MrBrum Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Selv har jeg bra erfaring med Eibach senkefjærer. Sammen med gassdempere. Disse fjærene ikke bare senker bilen og gir sportslige kjøreegenskaper, men du beholder også litt komfort i bilen. Bilen blir ikke total "stuttkjerre" med dem..) Er redd det kan bli det med de billigste settene i markedet. Mange butikker som selger dem...får bare spørre rundt eventuellt. Men dem er ikke av de billigste.
roysin Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 jeg ville montert coilover , det er helt suverent i forhold til senkefjører. selvsagt hvis du kjøper noen litt dyrer da, kw eller bilstein !
ingard Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Hvorfor er det helt suverent? +1 Btw, hvordan er kjørekomforten med coilovers?
hagenisse Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Fleste normale coilovere er ikke spesielt stive; de er jo laget for gatebruk, så komforten er ikke noe verre enn noe annet. Jeg tipper komforten faktisk er bedre enn mange som bare slenger på senkefjærer på orginale dempere. Coilovere har endel fordeler, men også endel ulemper, så "helt suverent" vil jeg absolutt ikke kalle det. Det sagt; jeg har coilovere selv.
kjapp1 Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 takk for svarene:) er ikke ute etter noe "stuttkjerre" nei:) ser for meg at 30/30 eller aller helst 35/30 hadde blitt pent egentlig. litt redd for senke for mye med tanke på vinterbruk. Tror nok jeg må se nærmere på coilovers ja:) Er det en selvfølge at senkesettene kommer med tuv-papirer? vil jo gjerne ha det godkjent slik at onkel politi på strøket ikke har noe han skulle sagt:) Slik ser bilen min ut, burde nok vært litt lavere ja, spesielt bak:P
roysin Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 jeg har hvertfall prøvd begge deler ! og jeg må si att coilover (av kvalitet) oppfører seg helt annerledes en bare senkefjører, bare og sette på senkefjører på godt brukte dempere er å ødelegge kjøregenskapene . bare se på motorsport folkens , der bruker dem stort sett bare sylindriske fjører, og coilover, selvsagt MYE dyrer en det vi snakker om her , hehe men selvsagt bra dempere med bra fjører er bra , men ikke så bra som coilover, plus det att du kan justere høyden på bilen din som du selv vil . og skal du ha bra fjører og dempere så koster det like mye som coilover, jeg har kjørt både coilover og senkefjører med stive dempere på bane og coilover funker helt klart best !!
roysin Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Fleste normale coilovere er ikke spesielt stive; de er jo laget for gatebruk, så komforten er ikke noe verre enn noe annet. Jeg tipper komforten faktisk er bedre enn mange som bare slenger på senkefjærer på orginale dempere.Coilovere har endel fordeler, men også endel ulemper, så "helt suverent" vil jeg absolutt ikke kalle det. Det sagt; jeg har coilovere selv. hva slags coilover har du da ? jeg har kjørt med kw før , skal prøve bilstein nå . kw er BRA !! men tror faktisk bilstein er enda bedre !
hagenisse Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Jeg har H&R. Ting som fungerer i motorsport er ikke selvsagt at fungerer bra på vei. jeg har kjørt både coilover og senkefjører med stive dempere på bane og coilover funker helt klart best !! Da må ha senkefjærene og demperne du kjørte med vært en dårlig match. Jeg kan ikke si jeg merker noen enorm forskjell, og jeg tror ikke fjærene i coilover-settet mitt er spesielt mye stivere enn h&r-fjærene jeg hadde på forrige bil. Dessverre sliter jeg med å finne specs på dem..
ingard Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 takk for svarene:) er ikke ute etter noe "stuttkjerre" nei:) ser for meg at 30/30 eller aller helst 35/30 hadde blitt pent egentlig. litt redd for senke for mye med tanke på vinterbruk. Tror nok jeg må se nærmere på coilovers ja:) Er det en selvfølge at senkesettene kommer med tuv-papirer? vil jo gjerne ha det godkjent slik at onkel politi på strøket ikke har noe han skulle sagt:) Slik ser bilen min ut, burde nok vært litt lavere ja, spesielt bak:P Tror ikke du trenger å stresse med godkjenning med så lite senk. Men du må ta en hjulstillingskontroll etterpå. Jeg kunne omtrent ikke kjøre bilen etter alt av understell var bytta. Så det lønner seg på alle måter. Vinterkjøring er ikke noe stress. Er vel ikke noe snø på Meløy vel? Men ja, alle senkesett kommer med papirer.
S.Arnesen Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 har hatt biler med både senkefjører og coilover. blir kun coilover på meg fremover htfall... litt dyrer, men helt klart verdt det... Syns jeg da..
kjapp1 Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 Tror ikke du trenger å stresse med godkjenning med så lite senk. Men du må ta en hjulstillingskontroll etterpå. Jeg kunne omtrent ikke kjøre bilen etter alt av understell var bytta. Så det lønner seg på alle måter. Vinterkjøring er ikke noe stress. Er vel ikke noe snø på Meløy vel? Men ja, alle senkesett kommer med papirer. Hehehe plassen er Meløy Kommune, ikke øya:) Kan høres ut så det blir coilovers da, men hvordan blir det med hjulstillinga hvis en driver å forandre høyden? Hva vinterkjøring angår så har jeg fobi for brøytekanter med lav bil:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå