Gå til innhold

Hartge M3 CSL - TIL SALGS!


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for alle hyggelige kommentarer forresten.

I dag ble jeg ferdig med å montere settet. Mangler bare nytt topplager foran på venstre siden nå før jeg kan teste bilen. Kommer ikke før på mandag. Så kjedelig å ikke få testa bilen nå :(

Hadde forresten to knekte fjærer bak. Det overrasket meg, samtidig så har jeg merket at bilen er lavere bak enn andre CSLer jeg har sett.

Et lite bilde til fra en bedre vinkel, ganske perfekt senk, ca 33 cm fra senter av felgen og opp til hjulbuen, og ca 12 cm fra splitter og ned til bakken, anslagsvis ~48 cm fra bakken og opp til sideblinklyset.

o9232n13ttr5ipw85dym.jpg

Også det gamle CSL-understellet som blir lagt i eske for lagring:

sne5oykkzuvgq8ydbi18.jpg

vosbkbwr1zgrm72cz0kn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 336
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syntes du dette ble for lavt?

Jeg har justert ca 14.5 turn fra toppen og nedover. Når fjærene setter seg og bilen synker litt, så vil jeg muligens justere den litt opp. Men jeg synes det er et stykke igjen til det ser for dumt ut.

Den er en liten touch lavere bak enn den var med de knekte fjærene. (Ca 32 cm fra senter og opp til skjermen). Bilen ser vakker ut bakfra. Bare en liten cm gjør at bilen ser bredere ut, og csl-luka ser ut som en sånn liten stjert :D

Jeg veide forresten esken med kw til ca 25 kg, og esken med CSL-understellet etterpå til ca 20 kg. En vektøkning på omlag 5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk henta nytt topplager i dag så jeg fikk testa bilen litt med det nye understellet. Standard/anbefalte innstillinger på demperene. Forskjellen er ikke dramatisk annerledes enn orginalt csl-understell syntes jeg.

Bilen har kanskje litt annen kjørefølelse. Komforten ved lav hastighet overrasket meg noe, den er omtrent det samme som orginal, men føles som at den tar de harde skjøtene litt bedre faktisk. I høy fart lurer jeg på om bilen krenger litt mindre, og den er veldig stabil i lange slakke svinger i ekstreme hastigheter, men har en mistanke om at bilen tenderer til å kunne "hoppe litt av veien" i humper i for stor fart på ujevnt underlag i svinger. Det er en justeringssak til en viss grad - slik den er stilt inn nå så er det nok ikke så verst.

Hadde håpet at styreresponsen skulle bli enda bedree ller skarpere med, men det var ingen forskjell der. Er uansett fornøyd så langt.

Bremseklossene biter veldig bra, men i kveld så hylte de forferdelig høyt i lave hastigheter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ein grunn til at dei som lager det orginale understellet. at di har nok testa ut detta imangen timer å brukt mye penger.. so det skal være optimalt for den bilen..

men er jo mangen år sia detta kom ut da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...