Gå til innhold

Hartge M3 CSL - TIL SALGS!


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 336
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har ikke vurdert BMW Performance stolene da? Jeg aner ikke hvilken pris Recarostolene du har nå ligger på, men regner med at de ikke akkurat er billige... (Ikke at billig er et ord som kan brukes om BMW Performance stolene heller :lol: )

Nei, Performance-setene er store og tunge. Føler RPP blir mer riktig i denne bilen siden CSL-stolene er basert på disse og har samme fasong. Det som trekker opp prisen mye på disse stolene er at de er trukket i helskinn. Likevel tror jeg Performance-setene er noe dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen bil :) Du er ikke tilfeldigvis innom Videoverden på mariero å leier filmer iblant?

Så ikke denne før nå. Nei, jeg tror ikke det er meg altså...

Var vel rundt 24 000,- per stol mener jeg å huske.

Oi, det var ekstremt mye. Jeg tenkte på en annen type recaro-stoler som ligner ihvertfall, de tror jeg koster omkring det for paret, men husker ikke om det var i skinn og om det var med understell heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med godt mot og tålmodighet har jeg i dag tatt ut setet og prøvd å snu sidebrakettene feil vei for å kunne justere lavere ned. Det gikk som nøye uttenkt.

Men det medførte at setet kom 10-11 cm lenger bak enn utgangspunktet, og når stolen er slidet helt fram så er jeg altfor langt fra rattet, og beltedingsen er flytta fram 10 cm i forhold til stolen. Så dette gikk ikke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg kutta vekk litt overflødig jern på innsiden av braketten så stolen kan komme lenger ned uten å ta i kanten, og borra ekstra hull. Så fikk stolen et par cm lenger ned. Brukte forøvrig vinkelsliper til dette.

Tror stolen er i perfekt høyde for meg nå, vil iallefall ikke ha den lavere. Får ikke testa bilen siden jeg tok et par drinker til maten men. Utrolig fornøyd jobben ihvertfall!

Ikke helt estetisk optimalt, men men. Finnes nok evt andre braketter å oppdrive som passer bolt-on.

Her er noen bilder:

8kjvm1ay0hhmeteekznm.jpg

ec3ocq86wo1zslo68vat.jpg

w36yno6wyumedq6eep33.jpg

06g3oqyk33vwm8fz0ti8.jpg

t64t4qf8nql01fwekbzs.jpg

3wlamu2v72ck39woau21.jpg

y3hbxpya9unajz45oikl.jpg

Nederste posisjonen før modifiseringen:

axugmz4ss3jiwjbb2ofq.jpg

Øverste posisjon på stolen:

pl68gq56wxib9j0z2g37.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli bra fett nå :D sikle sikle

Hvor mye vekt sparte du på stolene, forresten ??

Har planer om å bytte ut mine til noen lettere enn de originale komfortstolene, men har ikke bestemt meg for noe spesielt. De du har valgt ser jo kjempebra ut. Vurderte du GT-3 stoler ?

Jeg vil helst ikke at stolene skal veie mye mer enn 6 kg/stk.

Kjøpte nytt batteri her om dagen 15 Amperetimer og nesten 900 A crank.

Vekt : 5 Kg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både GT3 og CSL-stolene er basert på Recaro Pole Position. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha porsche-style i denne. I vanlig glassfiber veier disse ca 6.5 kg mener jeg. Problemet er festebrakettene, jeg vil anta at de veier oppimot 10kg med basemount, sidebraketter og sliders. Slidere er vel egentlig ekstrautstyr og veier en god del.

Vekta på orginale M3-stolene er i underkant av 30kg per stk, så det blir likevel noe lettere. Anslagsvis 30-35 kg maks vektbesparelse. Du får også kjøpt sidebrakettene i aluminium, men så mange kg utgjør det ikke, så jeg ville gått for den fargen man foretrekker.

Hvor mye ga du for batteriet og hvor kjøpte du det?

Skal lette vekta med ca 15kg med ny eksos til uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heva den ca 10mm foran i dag. Skal nok opp litt bak, muligens litt mer opp foran, vi får se hvordan det blir.

Jeg la opp bilder lenger opp her.

Ang det nye hullet jeg bora opp så tror jeg nok dette sitter bra nok selvom det kanskje ikke ser sånn ut. Men kom gjerne med innspill. Et alternativ er å forsterke f.eks ved å sveise skiva på innsiden, noe jeg tror er unødvendig.

Legger opp en DIY på passasjersetet til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide understellet til passasjerstolen uten sliderene til ca 6.8 kg (i to små pappesker). Det var hardt å svelge på en lørdagskveld. Sparer da under halvparten av vekta på orginalstolene. "Alle" snakker om de lette stolene, men understellet blir ofte glemt...

Bytter til SS Race med res. x-pipe ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...