Trond.S Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Forrige mandag gikk startskuddet for årets tur til Tyskland, nærmere bestemt Nürburgring. Dette er som vanlig årets høydepunkt for oss bilidioter. I år ble vi til slutt 3 biler, og seks personer. Følget bestod av Navigasjonsbilen med næringstoppen Rune og rørlegger'n Ole (mye svartarbeid). Skattesnylterbilen med Thorbjørn og Bjørn. Og til slutt IT-avdelinga med Marius og meg. En forholdsvis trivelig gjeng Vi la avgårde klokken 04:00 natt til mandag. Første etappe gikk til Larvik, hvor vi skulle ta SuperSpeed 2 til Hirtshals. Allerede på kaia begynte bilen til Rune å fuske. Thorbjørn gassa inn på kaia som den ungfolen han er Så har landkrabbene kommet seg ombord på båten, og prøver å se friske og opplagte ut på morran. Noe som viste seg å ikke vare særlig lenge. Ingen hadde nok ro i ræva til å klare å sove på en stol på størrelse med et frimerke. Så vi tok en matbit isteden. Etter litt i påsan roa reisenervene seg, og vi slumret på dekk resten av veien. Thorbjørn brukte de par siste ukene før turen til å bekymre og justere sekningsgraden av Skattesnylterbilen sin. Frustrasjonen var stor når det viste seg at vi kom på lastebildekket med helt slett innkjøring. Dermed etter en liten matbit i Skagen. Havna Thorbjørn fort under bilen og fikk justert den skikkelig ned! Vi kosta også på oss en liten sjekk av Direktørvogna til Rune, som ikke gikk på alle 6. IT-avdelinga er utendørs for første gang i år, og det skarpe lyset gjorde at vi måtte til briller selv i overskyet vær. De to første dagene ble transportdager, men det var da noen syn langs veien. I danmark kjørte vi forbi med reservedeler til de store viftene de har der. Og må si det var en imponerende størrelse på viftebladene. Det ble noen av disse stoppene på turen. Ingen av bilene er potensielle økonomi-løp deltagere. Thorbjørn og Runes biler i all sin glans langs motorveien i moderlandet. Var ikke så mange grombiler å se egentlig, men noen skjønnheter var verdt å sløse bort minnekortplass på. Tysk poetri? Vi nærmer oss det hellige mål for turen. Så er vi framme ved Hotel Am der Ring eller noe sånn. Alle bilene kom seg hele veien hit, og det er 300% forbedring siden i fjor. Etter å ha skaffa hotellrom og garasje til bagasjen, gikk turen rett opp på utslippet til banen. Ingen vil vel tro at vi er turister!? Neste morgen titta vi litt langs banen som gikk rett utenfor hotellet, som kan skimtes i bakgrunnen her. Kjepphøy norsk gjeng. Ser at vikingarven bruser i blodårene her! Kjapp R8, og en unødvendig Porsche fullasta med dører. Wtf? Bilen til Rune fikk kronisk hoste, og måtte til nærmeste doktor. En mann på dette verkstedet kunne halvveis englisj, og vi var vel ikke stort bedre. Vi hadde et ord felles, og det var SCHEISSE!! De drev mest med Porscher, og lo godt da den gamle femmern tøffa inn på gulvet der. Stemninga var noe anspent da tysker'n dro fram kompresjonstestern. Heldigvis var det bare et par pluggledninger som hadde kvelda, og de "stjal" noen fra en bil de hadde stående. 2 timer jobb, og deler kom på hele 640 kroner. Verkstedeieren ga også bilen en grundig prøvekjøring før han ga tommelen opp. Han tømte glatt 3 gir i 50-sona Etter en matbit, var det bare rett opp og få bilene på banen. Torsdagen reiste vi litt rundt og så på, hold dere fast, biler! Utrolig nok. Siden det var siste dagen prøvde vi å få noen bilder med gutta på tur. Nye VW Scirocco. Det hender vi trøkker i oss noe fòr, som du kanskje har oppfatta allerede, hvis du har lest alt over her I forbindelse med dette "himmelske" måltidet, spotta vi en M3, vi mistenker å være en CSL prototype. Den hadde påteipa spoiler på bakluka, dørene var av et lettvektsmateriale, og lyden var mye skarpere enn en vanlig M3. Vi avslutta oppholdet i Adenau med nok et måltid på Pinoccio. Muligens byens beste pizzasted. Hva vet vi som ikke har prøvd noe annet Vi bestemte oss for å begynne å kjøre hjemover den kvelden, og begynte å lete etter hotell ved 01 tiden natt til fredag. Navigatørene stilte inn GPS'n på nærmeste hotell? Etter en stund stoppa vi midt ute i ødemarka i mørket, og Thorbjørn kunne meddele at han hadde hatt clutchproblemer den siste halvtimen. Måten seks lystige ungdommer stopper midt på natta med bilproblemer langs en uhyggelig øde landevei var som dratt ut fra et skrekkfilmmanus. Vi kom tilslutt fram til et hotell hvor vi ringte på og måtte stikke av. Vi bestemte oss for å komme oss tilbake til motorveien, og etter noen kilometer bråstoppa det i lang kø. Nå hadde også bilen til Rune begynt å hoste og harke igjen, så vi benyttet tida til å kikke på den. Vi stod der lenge og vel. Vi fikk høre rykter om at det var en lastebil som hadde tatt fyr. Dette viste seg å stemme bra. Mens vi stod der å venta bestemte vi oss for å legge oss på første og beste motell langs veien. Vi fant dette rundt klokka 05, og alle var mer enn klare for noen timer på øyet. Bilene begynte å bli like trøtte som folka, og nå begynte også min å fuske. Ellers så la vi merke til at noen har bremsestøv, mens andre har bremserust. Men det var enkelte som var mer uheldig enn oss på turen. En skikkelig kjedekollisjon, som så skikkelig stygg ut, men alle om visst ut av det med livet i behold. Legg merke til at passasjeren ligger på bagasjelokket til bilen foran. Siste dagen var ikke Marius frampå med kameraet, så det ble dårlig med dokumentering av den gjenværende spisingen og sovingen. Vi brukte den tida mens vi venta på båten til å rusle i Fredrikshavn, og Skagen, og tittet på kulturlivet. Da gjenstår det bare å takke for en flott tur! Detta er gjeng! Ser fram mot neste års eventyr. Hadde vært fantastisk om alle biler funker hele turen neste år Hilsen Ole, Rune, Thorbjørn, Bjørn, Marius og Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 moro lesing! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 hehe der kom bildene ja. detta var bra trond, sku vært manusforfatter elno du:P hehe. btw, han ene motorsyklisten som lå på bakken døde. sa det på nyhetene i skagen på hotellet. er fort gjort gitt. ellers så får en håpe at neste års tur blir like bra eller bedre. da blir det kiel ferga!!! orker 270mil til i sabeltstoler ass!!! har vondt i ryggen enda jeg:D takk for turen , var morro med en skikkelig guttetur. mvh Thorbjørn R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Nå begynte jeg virkelig å lengte tilbake. Godt dokumentert tur. Så artig ut å reise i en samlet gjeng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Så ut som en artig tur det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Fin Roadtrip det der, å hva var tiden på rundene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune B. Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Veldig bra skrevet reisebrev! Hadde ikke hatt sjangs til å toppet det der! Jeg lengter tilbake allerede, men neste år blir det 2xarktisblau i vilt kjeppjag nedover. Hvis jeg ikke har gjort en oppgradering på den hvite køssa som jeg må prøve der nede da. Var jo ikke så ukomfortabel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 Takk for alle gode tilbakemeldinger, det er trivelig! Thorbis: Andre kilder sier karen overlevde, men jeg veit ikke. Uansett så var det ei stygg ulykke. tmice: Hadde et personlig mål om rundertider på under 2,5time og det så ut til å gå greit. Hvor mye under målet jeg kom er jeg ikke sikker på da jeg bare tok en kjapp titt på sol-uret Nei vi tok nok ikke noen tider i år gitt så jeg har ikke peiling. Men fant ut at jeg tenger noen timer med tørrtrening i GranTourismo for å lære meg hvilken vei neste sving går. Rune B.: Haha... gir oss ut neste måned så er alle tanker om manglende komfort som fortsatt sitter i kroppen nå helt borte. Da er det ikke umulig at det blir et hvitt reisefølge neste år heller Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Ser gøy ut! Langt er det egentlig fra Hirtshals til Ringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Morsom lesing. Virkelig artig at dere lager en slik tur, da dere alle har såpass morsomme (bane) biler! Jeg tipper dere fikk mye oppmerksomhet da dere kom med tre hvite biler av samme kaliber? Det er ofte slike turer som sitter igjen i minnet til man blir gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Artig tur! Tyskland er et fantastisk sted å reise rundt i med bil. Hender jeg er i Bayern fra tid til annen. Og dersom dere vil ha en "kjørepils" Så der nede så kan jeg anbefale en "radler". Det er en form for lettøl som er øl blandet med fanta av noe slag. Utrolig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Langt er det egentlig fra Hirtshals til Ringen? Ca. 100 mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Morro lesning. Så ut som en flott tur. Ikke hyggelig den siste krasjen der nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Bra dokumentert tur med bilder og artige kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariusk Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Nei, den siste kræsjen var stygg. Var flere biler involvert framover der. Nok engang takk for turen gutta Har sendt dere pm med resten av bildene. Så må vi ta en oppsummeringskveld med bilde og filmvisning snart! -Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå