Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, han har sendt sikkert samme mail til mange. Jeg har mottatt samme mail som det nevnes her, med samme ordlyd bare at til meg sa han at han ankommer Norge innen 1 mnd. Jeg har hatt en tråd på bmwccn sitt fora gående siden igår kveld. Først ikveld fikk jeg link hit.

Mitt råd er derfor kutt all kontakt med denne fyren i England, det har jeg gjort. Han ba meg også om kopi av vognkort, chassinr og eierdetaljer på bilen slik at han ikke ville ha noe problem med å omregistrere bilen når han kjøpte den. Heldigvis har vi jo fortsatt del 2 på vognkortet så del 1 er ubetydelig.

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvilken mailadresse sa han at du måtte maile tilbake til?

Dette er fra mailen han sendte til meg:

Hello, My name is Carl Stephens, I am from London, UK and I work for a international construction company. I was assigned to work in Oslo, Norway for the next 2 years. The reason that I've contacted you is because I need some information about your car. Since I'm moving to your country I will need a daily car to drive there. I have heard I can't register my old car there due the high registration fees in Norway so I must buy a car that's registered there. I am really interested in your car and I agree with the price that you're asking for, and that's why I ask you if you can send me some more details about the car. I will arrive in Norway in about a month but until then if the car is OK I will send you a deposit so you can hold the car for me until I arrive. All that I am asking you if you can send me the registration papers in which I can see the registration number, the chassis> number and the owner's name so I can be sure that I won't have any problem registering the car onto my name. I will be waiting for your answer! Kind Regards, Carl carl.stephens@live.com

Skrevet

Her var det nok noe som skurret, ja.

Jeg har hatt endel med utenlandske statsborgere som arbeider for "intenational construction companies" og som kommer til Norge for å arbeide på prosjekter her - og framgangsmåten til "Carl Stephens" er ikke måten man går fram på. [-X

For det første - det nevnes ikke navn på firma han arbeider for, heller ikke prosjektet han skal jobbe med. Dette hadde det naturlig å ha med - både for å etablere tillit, og for å vise en viss stolthet. I tillegg skulle avsenderens epostadresse selvsagt inneholdt domenenavnet til arbeidsgiveren. Disse tre tingene er egentlig nok til å avsløre at dette ikke bare er et svindelforsøk, men heller ikke et veldig dyktig et. :roll:

For ordens skyld kjører gjerne utenlandsk ekspertise på oppdrag i Norge rundt i utenlandskregistrerte biler mens de er her. De fleste firma vil også ha en lokal, norsktalende representant som hjelper utenlandske ansatte med praktiske ting - som f.eks. å finne bolig. Dersom denne representanten også skulle sørge for biler, hadde vel en leasingavtale på ny Passat eller Mondeo vært mer nærliggende.

Når jeg kikker på bilen til Torbjørn E39, ser jeg at verdien på den tilsvarer hva en helt ny 520d Touring koster i England i dag. Eller man kan kjøpe en 325i Touring. Jeg hadde trodd en engelskmann på 2-års oppdrag i Norge måtte gå mer enn et par runder med seg selv for å bli vant til tanken om å bruke samme sum penger på en 5 år gammel bil. :?

Forskjellige former for Nigeria-svindel og ID-tyveri dukker opp stadig vekk, og all mulig kreditt til dere som poster tråder som denne, slik at vi alle kan holde oss oppmerksomme på at dette forekommer. :)

Skrevet

Kontant, sjekk eller overføring på konto ... du kan fort oppleve at noen krever tilbake de pengene den dagen du har "solgt" bilen. Penger brukt i kriminalitet blir vel fort beslaglagt, mens bilen blir "borte" i øst-europa :(

Slike saker dukker opp hele tiden. Tror ikke det går an å være smart med disse personene. Eneste man kan gjøre i disse sakene er å la være å svare, og kanskje tipse politiet.

Skrevet

Er helt enig med tidligere innlegg, ikke send fra deg alle papirer på bilen til hvem som helst. Likevel sitter jeg med en følelse av at det alltid er en mulighet for at denne kjøperen er seriøs da han tilbyr kontant betaling. Det er en del utlendinger, spes. her i Stavangerområdet, som kommer for å jobbe 2 år om gangen, f.eks. i oljeserviceselskaper.

Skrevet
Er helt enig med tidligere innlegg, ikke send fra deg alle papirer på bilen til hvem som helst. Likevel sitter jeg med en følelse av at det alltid er en mulighet for at denne kjøperen er seriøs da han tilbyr kontant betaling. Det er en del utlendinger, spes. her i Stavangerområdet, som kommer for å jobbe 2 år om gangen, f.eks. i oljeserviceselskaper.

er enig med dette innlegge eg.sko han vere en svindler.vil eg vertfall tru han ville valgt en bil med mye høger verdi,så han fikk en del utbytte?hadde vertfall eg gjort da.men hadde vert skeptisk eg

Skrevet

Jeg blir også noe forundret over at folk tviler på om det er en svindler....

Nå er det to personer som har motatt identiske mailer..og sannsynligvis finnes det flere der ute...mer bevis trenger du ikke gi meg.....og hva i all verden skal han med cehass.nr. og reg.nr........??? Er jo absolutt ikke noe han trenger før et kjøp likevel.....nei her hadde jeg rygga unna for lenge siden....

Skrevet

folk sikrer seg mer jo høyere verdi det er på bilen, og dessuten så er det lite sannsynlig at en som jobber i et bygge firma har råd til en ferrari så derfor velger svindlere en målgruppe som er realistisk.

Skrevet

Dette må jo være ren svindel. Ingen spør om chassisnr og reg.nummer før de har kjøpt bilen eller like før.

Og i og med at det er to som har fått samme mail fra samme person så synes jeg ikke dette er noe å lure på.

Lykke til! :)

Skrevet

gunnen til jeg var litt i tvil var at han skulle jobbe i norge i 2 år og ikke frakte bilen ut av lande slik som jeg har hørt om før.

Og betaling fikk jeg spm om jeg ville ha sjekk eller penger eller hvordan vi skulle gjer det...

regnr og det skulle han bruke for å sjekke om han fikk registrert bilen på seg når han jobbet i norge men ikke var norsk statsborger eller nokke sannt..

men har vert skeptisk siden første mail jeg fikk fra han. å siden en anna har fått samme mail så har jeg vel fått svar på det jeg lurte på.

Skrevet

Fikk en ny mail fra samme fyren igjen:

Hi again,

Thank you very much for your reply. I searched for your car on tinde.no again, but I don't seem to find it. Can you please reply me and send me the link, so I can show some pictures to my wife. I will come in Norway at the end of next week, and I am 99% sure that I will buy your car. I have one last question. Does the car has any loan on it? Please reply me and let me know. Thank you.

Best regards, Carl

- Men det jeg spurte han om i mailen jeg sendte var info om firmaet han jobber for og om han har en kontaktperson i Norge for det firmaet jeg kan kontakte for å få bekreftet identiteten hans blant annet.

Har du fått samme svar tilbake eller?

Skrevet

Bare å google navnet han oppgir , så dukker det opp i alle andre sammenhenger han har brukt navnet sitt. Er det fake så finner du det med en gang. Sjekka litt den fra bilforumet og googla !Shirk Ahmed Muktar".

Var mye kjeltring greier der gitt. Var innom eiendomssvindel også...

Vær skeptisk og tvilsom inntil det motasatte er bevist. Fornuftig forsiktighet.

La gutten komme til Norge i neste uke. Aksepter kun kontant betaling i bank , der penger i kontat form settes inn på din konto.

Kan de ikke gå med på det , så bør ikke du gå med på noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...