Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ser at alt er av sand som huset står på..ble derfor litt engstelig på dette bildet..

Det hadde vel neppe vært lurt å grave ut særlig mye mer inntil veggen nærmest kameraet. :shock:

Ellers er jo sandgrunn forsåvidt en fordel når man skal bygge noe sånt som denne - byggekostnadene hadde nok blitt noe annerledes om det var berggrunn, og man måtte sprenge. (Selv om totalkostnaden på dette prosjektet er betydelig nok som det er. :-$ )

Skrevet
Hva gjør man egentlig for å unngå fuktighet i et slikt bygg på et så flatt sted??

Godt spørsmål; når bygget er plassert på bæredyktige, men lite drenerende masser som det vi ser her, er det ikke nok å lede overskuddsvann bort fra bygget og til ut i terrenget - det må nok også knyttes til det offentlige avløpsnettet. Problemet vil i så fall oppstå hvis en kjellerkonstruksjon som denne blir lavere enn avløpsnettet...

Såvidt jeg har fortstått, ligger imidlertid denne garasjen i Utah, som er en rimelig tørr del av USA - Salt Lake City er vel med sin 150cm årsnedbør, derav en del i form av snøfall, langt mere nedbørsrik enn mange andre deler av delstaten. Sammenlignet med de 3 metrene :shock: nedbør man har pr år noen steder i Norge, er det ikke sikkert mugne kjellere er så utbredt i Utah.:)

Skrevet
Får de gutta i det hele tatt gjort en dritt? Greit og ha det litt tøft i verkstedet, men alikevel. Sånt som det der er for vilt. Ser ut for meg som det er en vanvittig svær plass for og bytte til sommer/vinterdekk på konas bil. Tror noen det blir skrudd noe på GT3'n f.eks? neppe

Helt klart, det er nok ingen overdreven skruvirksomhet der inne, kun et nydelig sted å drive vedlikeholdsarbeid og dyrking av hobbyen i rene og tankestimulerende omgivelser. Noen er mer opptatt av å ha det rent og pent overalt. Hvem trenger egentlig en strøken bil? Den går da like fint enda den er flassete i lakken og møkkete under.

På samme måte som jeg ikke forstår hvorfor man skal kjøpe seg hus til flerflodige millioner, hage til en halv, og en crappy todørs garasje til hundre lapper. Folk prioriterer ulikt, enda mange av disse drømmegarasjene eies av velstående folk i sitt respektive land.

Man kan få en temmelig rå garasje i Norge for 500k, hvis man bor på rett sted.

Skrevet

Stilig altså. Det må være utrolig gøy å lage noe sånt selv. For noen år siden renoverte jeg hele leiligheten selv (ikke badet da) før jeg flytta inn, de første månedene kunne jeg bare stå i døråpningen og glane inn før jeg skulle gå ut :P

Skrevet

Ser nå ut som det er noen som bruker garsjen sin selv om den er veldig ryddig til tider..

zjqt986rnkn64zellybz.jpg

bjypngbdb8qjci9xo82v.jpg

5mzj8wb9an9mdsxezj77.jpg

gnh20xifmbdurl4x3jk4.jpg

hf788koqazsaf4xzl5io.jpg

Og ja, tomt med hus og låve eller leilighet på toppen av en svære garasje hadde vært noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...