E36Cab1 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 Vart endel timers arbeid idag også,sjøl om det kansje ikke ser slik ut Vart desverre en hindring da eg fant ut at eg hadde fått for lite rådebolter,mangler til 6 råder Forbaska at en aldri kan få noe som stemmer... Men fikk som sagt gjort litt. Målt ut div lagerklaringer på alle journaler,råder osv...vektjustert råder&stempel,gappet ringer etc... Drar til med moment&gradskiver så en får lest av toleranser Syns det var litt tight klaring både på veiv- og rådejournalene,henholdsvis 0.038 og 0.042 Er innafor toleranser men hadde ønska meg litt større klaring...jaja... Aksialslakken var heldigvis grei! Endelig ferdig med dei forbaska kjedelige utmålingane,på tide å vaske vekk måletråd restane frå veiv&lager,sette de inn med olje og montere permanent! Deretter gjøre det samme med rådene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank535 Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Tøft prosjekt! og det ser ut som du har vært borti innmaten på en motor før:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 Ikkje akkurat verdens mest spennandes arbeid å gappe x antall stempelringer Spesielt ikke når en har 36 stk Tok litt ekstra,ca 0.25mm ekstra over det maksimalt tillatte på den øverste ringen. Dette for å kompansere for den ekstra varmeutviklinga overladinga vil gi. På ring 2 holdt eg meg til max akkurat. Etter gappinga og ringer er montert vart både sylindervegg samt stempel innsatt med rykende fersk Castrol På tide å få stempla hjem igjen der de hører hjemme! Fikk montert 9 råder&stempler,resten blir kansje gjort imorgen. Blir å bruke de gamle rådeboltene inntil de nye kommer,blir kun lett tilskrudd for å holde de på plass. Går iallefall fremover om ikke annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 Tøft prosjekt! og det ser ut som du har vært borti innmaten på en motor før:D Thank u Bare morro dette! Joa har vel vært inni en og anna motor tidligere ja hehe... Men aldri en med så mangen hull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Driver og finskriver godkjenningssøknaden til BT nå,verdt et forsøk Optimister blir man alltid i godt humør av. Spennende å følge med på motorarbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 *prosjekt merket Btw: du hører fra meg om du greier å godkjenne den der - vertfall gjøre trafikkstasjonen "din" det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 Driver og finskriver godkjenningssøknaden til BT nå,verdt et forsøk Optimister blir man alltid i godt humør av. Spennende å følge med på motorarbeidet. Hehe elsker en god krangel med gutta på BT vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 *prosjekt merket Btw: du hører fra meg om du greier å godkjenne den der - vertfall gjøre trafikkstasjonen "din" det! Utvilsomt tvilsomt at det går,hehe...But worth a try Driver du å planlegger en godkjenning på noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 Oljepumpa må få seg en gjennomgang før den monteres igjen,kun montert brakettene til denne foreløpigt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Spennende prosjekt, må si E34 fremdeles ser grom ut, 20 år etter den kom. Er ikke mange biler jeg kan si det om, men jeg er kanskje litt me(ø)rkeblind? Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 *prosjekt merket Btw: du hører fra meg om du greier å godkjenne den der - vertfall gjøre trafikkstasjonen "din" det! Utvilsomt tvilsomt at det går,hehe...But worth a try Driver du å planlegger en godkjenning på noe? Nei, var over den fasen for et år siden...hehe (tvungen motorbytte). Endte med at jeg kjører originalt og lovlig, og har ikke råd til å bruke studentkronene til bilbygging - per dags dato vel å vite Men til den gang jeg får, så skulle jeg gjerne visst hvordan man får en m70b50 godkjent i en random 3 eller 5-serie!! hehe Uansett et spennende prosjekt som jeg vil følge med på Er jo for øvrig prosjekt med bygging av svært motorsenter på gang i rogaland, så kanskje vi her nede også snart kan mishandle bilene våre lovlig snart, enten det er hvite skilt på dem eller ikke - og da trengs litt mer motor enn originalt :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 Spennende prosjekt, må si E34 fremdeles ser grom ut, 20 år etter den kom.Er ikke mange biler jeg kan si det om, men jeg er kanskje litt me(ø)rkeblind? Stå på! Ja syns den holder seg bra,fine former. Spesielt viss en sammenligner den med visse andre bilmerker av samme årgang,lite å rope hurra for der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 *prosjekt merket Btw: du hører fra meg om du greier å godkjenne den der - vertfall gjøre trafikkstasjonen "din" det! Utvilsomt tvilsomt at det går,hehe...But worth a try Driver du å planlegger en godkjenning på noe? Nei, var over den fasen for et år siden...hehe (tvungen motorbytte). Endte med at jeg kjører originalt og lovlig, og har ikke råd til å bruke studentkronene til bilbygging - per dags dato vel å vite Men til den gang jeg får, så skulle jeg gjerne visst hvordan man får en m70b50 godkjent i en random 3 eller 5-serie!! hehe Uansett et spennende prosjekt som jeg vil følge med på Er jo for øvrig prosjekt med bygging av svært motorsenter på gang i rogaland, så kanskje vi her nede også snart kan mishandle bilene våre lovlig snart, enten det er hvite skilt på dem eller ikke - og da trengs litt mer motor enn originalt :D Søknaden min dekker det meste og sammenligner det meste.Vekt,effekt,avgass osv osv... Men blir sikkert pælma i søpla av BT uansett Time will tell..... Vanskeligt å bygge noe slikt viss en ikke har noe inntekt ja. Har huslån i tillegg så det tar tid for meg også å bygge hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 Idag var det oljepumpa som skulle få seg en overhaling. Ganske så greitt å vite tilstanden på denne også Var iallefall skitten og tilgrisa utvendig,satser på at den er brukandes fortsatt.I tillegg syns eg pumpa var treg og tung å tørne rundt. Tok først ut fjæra til trykkventilen,ventilen gjekk nokså tregt. Nicht gut... Så demonterte eg baklokket og plukka pumpa bit for bit. Rotorer,kanaler og stempel var som fryktet fulle av dritt,avleiringer og gammel olje!! Fant i tillegg til den overnevnte "gjørma" desse bitene inni silen på pick'up som løsna etter lengre tids bad i UniRens. Trykkventilen fikk samme omgangen med rens,og beveger seg nå fritt og lett,uten motstand! Demonterte alle tannhjul osv,rengjort og inspisert etter slitasje og skader. Normal slitasje fantes,men klaringer mellom tannhjul samt huset var akseptable for fortsatt bruk. Rensa deretter alle deksler,hus og kanaler. Deler renset,kontrollmålt og klar for montering igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 Aksialslakken var litt i overkant syns eg,er jo som regel det en måler tilslutt som er verst hehe... Men da lyt en fikse dette da vettu! Fant fram rettklossen,800 papir og slipte ned 0.015mm sånn ca på baklokket. Og dermed var det grei toleranse der også Skrudd baklokket på,pressa trykkventilen på plass og pumpa var då finito! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå