Deep Dish Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Nå er det ikke så alt for lenge til at det er vinterdekk sesong, og i år må jeg ha meg nye dekk.. Har kjørt med Continental winter viking med pigg (195/65-15), de siste sesongene og har i grunn vært fornøyd med disse.. Lurte på hva folk anbefaler.??? Hva slags dekk/merke kjører dere med.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 Huff. Snart den #¤%#¤& vinteren igjen Kjører Hakapelitta 4 og er fornøyd med det. Hakapelitta 5 skal være enda bedre, så blir vel det neste gang. Og ja, selvfølgelig med pigg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Låner denne tråden litt jeg Skal også kjøpe meg vinterdekk, men skal ha 225/40-18 eller 225/45-18, noen som har noen anbefalninger i denne str? Sjekket litt å ser at det er ikke mange som har pigg i denne str. Men jeg lurer på om jeg skal gå for piggfritt denne gangen. Noen innvendinger for og i mot pigg/piggfritt? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Jeg kjører ikke med pigger på mine biler og er knallfornøyd med det. Har kjørt med Nokian Hakkapelita RSi i flere sesonger og kjører med det nå (i 245/40 R 18) og kan ikke si annet enn at jeg er knallfornøyd med disse dekkene. Dette er noe jeg absolutt ville ha anbefalt til andre. Knalldekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius325i Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Kjører Hakka4 firkantpigg i 205/50-17, og er godt fornøyd med dem.. Pigg er en selvfølge i nord, hvor man har holkeføre annenhver dag.. Men så bråker di jo betydelig mer enn piggfritt da........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Det er mange som mener Yokohama Iceguard skal være det beste vinterdekket. Har tenkt å prøve dette i år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Kjører 225/45/17 Michelin X-ice og er meget fornøyd. Disse er piggfrie. Kjører på alt fra bysørpe til ordentlig vinter på fjellet og holke og fungerer meget bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Jeg har de siste 5 årene gått for et "rimelig" alternativ; Falken Espia piggfrie vinterdekk. Disse har fungert utrolig godt, både i sørpe, snø og på skikkelig holkeføre. Har de siste to vintrene hatt de i dim. 235/45-17. Kommer uten tvil til å fortsette med disse fremover også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Låner denne tråden litt jeg Skal også kjøpe meg vinterdekk, men skal ha 225/40-18 eller 225/45-18, noen som har noen anbefalninger i denne str? Jeg kjører med Nokian Hakkapelita 5 piggdekk både på BMW'n og på bruksbilen, i hhv. dimensjonene 225/40-18" og 205/50-17". Kjørte også med Nokian Hakkapelita 4 i 225/40-18" på E39'a jeg hadde, også her piggdekk. Jeg kan trygt anbefale disse dekkene, selv om de dog ikke er optimale på tørr asfalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Kjørte RSi ifjor på Passaten, var digg det. Pigg er herk, høres ut som 4 defekte hjullager. Dette blir første vinder på 8 år jeg kommer til å kjøre RW med piggfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Dette blir første vinder på 8 år jeg kommer til å kjøre RW med piggfritt. Du kommer til å bli overrasket over hvor god vinterbil E39 er med piggfrie dekk, så du har intet å frykte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 jeg kjører også Hakka 4, kjempebra dekk. koster ca 1000 kr stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ice///Man Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Har Nokian Hakkapelitta, husker ikke akkurat hvilke. Piggfritt er langt bedre. Du merker ikke særlig forskjell (kanskje to dager i året hvor pigger gir en liten fordel), men piggfritt = mindre støy, mindre støv og dritt i understellet, slipper piggdekkavgift (hvis du bor der de har det) osv. Litta har fungert veldig bra på vår 316iT e46. Ekstremt feste + DSC er en vannvittig kombinasjon. Har kjørt meg fast med den 1 gang og det var fordi jeg virkelig gikk inn for det. Har til og med dratt opp XC90 av fonna, og bakkestartet på snø/is der andre biler inkl. audi quattro har gitt tapt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Har kjørt med Nokian hakkepelita RSI de siste årene og vært veldig fornøyd. Dette er piggfrie dekk. Eneste er at de kanskje er litt myke på bar asfalt Har tenkt til å kjøpe Hakepelita RSI eller Continental ContiVikingContact 3 piggfritt i år i dimmen 225/40-18. Blir spennede med den dimmen på vinterdekk, da jeg ikke har kjørt med det tidligere. Continental dekkene var vel testvinner i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Nå er det ikke så alt for lenge til at det er vinterdekk sesong, og i år må jeg ha meg nye dekk.. Har kjørt med Continental winter viking med pigg (195/65-15), de siste sesongene og har i grunn vært fornøyd med disse.. Lurte på hva folk anbefaler.??? Hva slags dekk/merke kjører dere med.? Nye vinterdekk allerede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå