Thomassino88 Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 jaja gatebil suger syns jeg da hehe har ikke vært der på 2år
Fredrik Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Hva ville man så sitte igjen med? Originale Sierra Cosworther, originale BMW M3/M5, originale Nissan 200SX? Hva er spennende med å se disse? Nå tror jeg du misforstår mitt poeng... jeg har intet imot trimmede biler og spesielle konstruksjoner som sådan (dog ikke på offentlige veier). Mitt poeng er at man uten videre blander "epler og bananer"... der fellesnevneren kun er at de har mange hestekrefter. Dette er ikke spesielt seriøst, men det har naturligvis en stor underholdningsverdi... og det er vel også hele poenget med Gatebil... i tillegg til fokuseringen på damer og fyll & spetakkel naturligvis. La oss kalle en spade for en spade... dette har lite med seriøs bilkjøring å gjøre.
steinar andre Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 jaja gatebil suger syns jeg da hehehar ikke vært der på 2år hehe jepp.. er ikkje som det en gang var.. da var det faktisk ok med folk, ikkje alt rølpet med fyll og tull damer så dytter puppene sine i halsen for å få oppmerksomhet osv osv osv.. så de siste årene har heller gatebilpengene blitt til sydenturer istedet.. er bedre å gå på litt mindre treff da som ikkje har dette pengeslukeriet som www.gatebil.no holder på med..
M3 Yngve Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 For 2 år siden fikk den Golfen med bakhjulstrekk pris for "best in show" Er det million bil ?? Nei, over hodet ikke. Ser nå at det er 3 biler som har fra 300-500 hk som tok de 3 første plassene i brei sladden. Å kom ikke å si at damer ikke kan sladde. På gatebil ser man å treffer mange som deler ut erfaringer og har det gøy. Så når dere syns det suger, å klager på at million bilene tar alt av æren der, så tar dere feil, syns jeg. Men noen liker dattra andre morra og søstra. Å er ikke mange av de "gatebilene" med skilter, som er godkjent å alt står i vognkortet. At alle biler kan være der å ha det gøy, syns virkelig jeg er topp. Ikke noe som ler eller driter deg ut, selv om det er første gang på bane. Er en 1602 BMW som har vært med i breisladden mange år, han får jo masse god latter og oppmerksomhet. Får den jævla Audi "A3" til TS det?? Nei, å hva koster den???? Så vær saklige når dere begynne med at det er bare million bilene som er for Gatebil. Alt var så bra før, sånn er det jo med mye. Men syns det er så bra at gatebil er for alle, selv om mange har en annen mening. Er liksom inn å klage på gatebil. Er Ford, BMW, Jappse osv treffa så jævli bra de da?? BMW treff er jo kun for spor kjørere, så for min del, får jeg kun lov til å kjøre på gatebil treff jeg.
S.Nilsen Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Nå tror jeg du misforstår mitt poeng... jeg har intet imot trimmede biler og spesielle konstruksjoner som sådan (dog ikke på offentlige veier). Mitt poeng er at man uten videre blander "epler og bananer"... der fellesnevneren kun er at de har mange hestekrefter. Dette er ikke spesielt seriøst, men det har naturligvis en stor underholdningsverdi... og det er vel også hele poenget med Gatebil... i tillegg til fokuseringen på damer og fyll & spetakkel naturligvis. La oss kalle en spade for en spade... dette har lite med seriøs bilkjøring å gjøre. Enig fredrik, syns og det handler mer om fyll og fest enn om biler,kjøring..
Gunnar Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Jeg ser mye kritikk, men savner konstruktiv kritikk med realistiske måter å ordne det dere mener er problemet, uten å miste publikum etc. Forsvinner publikum er ikke pengene lenger der. Og de av dere som har "vanlige" biler og ikke "får" være med - har dere prøvd å melde dere på? Jeg vet at Ove Kvam fikk kjøre med sin E30 318is, og har også sett f.eks. en original Golf 2 GTI utpå der. Dessuten er det fullt mulig å ta initiativet til å arrangere biltreff selv - da kan dere få det akkurat som dere vil. Blir treffene for "sære", så kommer ikke publikum, og da er det ikke penger nok til å drive det. Man er til en viss grad avhengig av å også trekke de som kun er for showet sin del.
BMWentusiasten Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 OG INGEN av dere så at dette kom til å skje? Alt har sin utvikling. At bilene får mer hestekrefter er jo opplagt. at selve essensen i navnet gatebil har sklidd litt ut driter leif'en og gjengen loddrett i så lenge pengepungen blir tyngre. forsvinner publikum, vil nok gatebil gjøre det som trengs for å trekke dem tilbake. men så hva ER egentlig "Gatebil"? ved navnet gatebil tenker jeg på en til dels stylet og trimmet merkebil... disse er også forsåvidt ulovlig trimmet med lett trim. at bilene kommer til å bli mer stylet, mer HK, mer show er opplagt. alle aktørene gjør sitt for å hevde seg... dersom du ikke er fornøyd med hvordan gatebil er blitt, finn på noe annet...
morteym Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Jeg mener jeg hørte intervju på radioen eller noe om gatebil, der de sa at vanlige folk kunne komme og få prøvd bilene sine på bane eller vise fram stylingen osv. Så opprinnelig var det jo et treff for vanlige biler som kjører på gata med hvite skilter... Det blir vel litt som med TopGear som fikk kritikk av noen, fordi de begynte å teste kun ekstrembiler etterhvert.. men underholdningsverdien er jo der. Det folk vil se nå er mest mulig HK og mest mulig røyk. Jeg har ikke vært på gatebil siden de dret ut han i en grå E34 525i eller noe. Han klarte ikke breisladd. Han på speakeren gjorde show ut av det, kalte han for pappagutt og at han måtte skru av antispinn, og publikum lo rått. Hehe.
Nino Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Hva ville man så sitte igjen med? Originale Sierra Cosworther, originale BMW M3/M5, originale Nissan 200SX? Hva er spennende med å se disse? Og hvordan skal man så sjekke at disse "originale" turbotrallene faktisk ikke har oppjustert turbotrykk? Dere jatter jo så mye om at det ville vært mer spennende å se hjemmemekka biler med 3-400hk. 99% av disse er ikke noe mer lovlige på veien enn det som går på Gatebil i dag. Forskjellen er bare at de kjøres ulovlig på veien. Det er da ingen som har sagt noe om at vi skal ha ORGINALE cossier, bmw´r eller 200sx´r. nå tror jeg du misforstår Gunnar. Men, slik gatebil var i begynnelsen. Da det var gatebiler. Ja, ok. så hadde de kanskje økt effekten over 15% grensen og de var kanskje ikke godkjent til å kjøres på veien. Men, man fikk jo til dels en følelse av at det var "hvermansen" sin bilpark. Og det var ikke like stort (tilsynelatende) oppmerksomhet rundt at GATEBIL A/S var en festival ( med festival definerer jeg det som Ola Nordmann fyll, Gatebil babes m.m ) Men, dette blir for dumt for meg å diskutere igrunn. Ikke er det noe vi får gjort med det her. Og som du sier Gunnar. man savner litt konstruktiv kritikk her. Jeg opplever det hele som munnhuggeri.
R Andersen Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Jeg var på Gatebil for første gang på 3 år i dag, og jeg skjønner ikke de som klager på at man ikke får kjøre med vanlige biler der. Så bl.a. en Peugeot 206 som kjørte sammenhengende i over en time to ganger i løpet av den lille tiden jeg var der... Man behøver vel ikke å være værst heller vel? Man kjører vel for egen skyld..?
oddis Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Det var akkurat samme fenomenet på Våler-treffet i mai. Hadde man lyst, kunne man fint kjørte 40 min i strekk. Det var det flere som gjorde, med noen nedkjølingsrunder innimellom. Er det det at folk ikke tørr å dra ut på banen?
Mr.Silver Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 utviklig er det jo overalt, så hva er negativt med det ? Liker dere ikke å se at folk missbruker millionbilene sine på bane? Liker dere ikke å se at en bil med over 1000 hk spinner langs hele langsletta? Så lenge det er show så er det vell samme om han har 200+ eller 1000 hk vell ? Er litt misunnelse ut å går her tror jeg.
BreitBau Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 for min del har det ingenting med misunnelse å gjøre.. Jeg er bare forbanna fordi det på enkelte punkt svikter i alle ledd. Som skrevet tidligere, hva er poenget med innmelding og reservasjon for klubber, om det skal være slik at det 1. Går an å få en tilbakemelding på at de i det hele tatt har behandlet søknaden din. De glemte oss i fjor og hadde ikke tenkt å bli glemt i år igjen. Så maste på de.. 2 fakser, 3 mailer og tilslutt fikk jeg det bekreftet da jeg ringte Henrik direkte. 2. Når jeg kommer frem så viser det seg at INGENTING er reservert, annet enn for de store gutta som kommer der med prosjekta sine.. Jaja tenker jeg, første mann til mølla nok engang. Heldigvis var jeg tidlig ute og greier å finne en plass der FEM av oss i klubben kunne stå samlet. Jeg hadde reservert til 15! 3. Jeg er tidlig ute, men noen av medlemmene mine som kommer senere slipper ikke inn porten med beskjed: "Det er fullt, GÅ opp, finn deg plass og kom ned igjen og hent bilen".. Hva FAEN?? Jeg står her med plass jo for helvette! Når da medlemmet ringer meg og jeg får prata med vakta, finner vakta ut at "JA!, jeg må faktisk FØLGE denna bilen opp for å SE om den faktisk HAR plass eller om det er en eller annen kødd der som står å JUGER!".. Medlemmet mitt blir da fulgt opp av vakta på sin firhjuling, for så å få bekreftet at han har plass. Vakta snur da og kjører ned igjen.. 2 min etter kommer Anders87. Han hadde IKKE støtt på noen problemer på vei inn? Selektiv utvelgelse er greit, men IKKE når jeg har plass til de, og har reservert.. 4. Det hele ender med at Team Bjørnstad bil som ikke kommer før sent fredags kveld kommer å tar hele siden tvers ovenfor der jeg hadde min bil. Lørdag morgen finner jeg dermed ut Bjørnstad bil, har parkert bussen i siden, slått opp ett 5 meter bredt fortelt foran bussen, og det er nå igjen 2 meter over til fronten på MIN bil.. Forbi kjører selvfølgelig alle med biltralle.. Det er sport i å ligge så nærme fronten min som mulig, selv om jeg faktisk bare står med fronten 15 cm inn på banen.. Typisk eksempel på Gatebil.. Hva f*** slags opplegg er detta? For min del fungerer kjøringa helt greit.. Ingenting å klage på der.. Men når det viser seg at jeg gang på gang får innstrukser og beskjeder fra Henrik, som viser seg å være 100% feil i det jeg ankommer Rudskogen, så blir jeg rett og slett bare forbanna!
R Andersen Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Er det det at folk ikke tørr å dra ut på banen? Det samme "problemet" er det når det er BMWCCN-treff, og også når vi skulle arrangere Bimmerstreff. Mange som ikke ville kjøre pga de "bare" har 318-320..
Torek Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Synes Gatebil er greit nok jeg. Kan ikke forvente at alt skal gå 100% som planlagt når 40.000 gale mennesker og gud vet hvor mange kjøretøy besøker et så lite sted/anlegg som nettopp Rudskogen, eller Rakkestad for den saks skyld. Gatebil har blitt verdenskjent pga den spinnville kjøringa vi er så heldige og få se på, under forholdsvis trygge forhold. Blir for dumt å klage da synes jeg Vet ikke med dere andre, men jeg synes iallefall det er sinnsykt moro når det kommer kjente biler/folk fra andre land, hit til lille Norge, hit til de små banene Gatebil blir arrangert på. Jeg synes jo også det er litt synd at det er så mange ikke-bilinteresserte folk som i bunn og grunn bare kommer for festingen sin del. Likevel, litt må man tåle. Heller Gatebil enn ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå