oddis Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Er det det at folk ikke tørr å dra ut på banen? Det samme "problemet" er det når det er BMWCCN-treff, og også når vi skulle arrangere Bimmerstreff. Mange som ikke ville kjøre pga de "bare" har 318-320.. Stemmer... er ofte slik. Jeg kan skive under på at det går helt fint ann å kjøre med 316. Jeg kjørte faktisk forbi en 323i også, og den var ikke på noen avkjølingsrunde. Tipper han gikk hjem å trimma bilen, som alle andre gjør da de blir frakjørt.. At man ikke tørr sier mer om personen enn om bilen. Jeg er temmelig sikker på at dette fenomenet gjelder Gatebil også. Ingen tvil om at kjøringen der også holder høyt nivå, og at mange er redde for å slenge seg utpå med de andre "ulvene". Heller Gatebil enn ingenting. +1
Springsteen Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Er det det at folk ikke tørr å dra ut på banen? Det samme "problemet" er det når det er BMWCCN-treff, og også når vi skulle arrangere Bimmerstreff. Mange som ikke ville kjøre pga de "bare" har 318-320.. Kremt 316 Har forøvrig lyst å kjøre den på bane jeg Men da gjerne på en mindre bane, som er mer svinger og mindre "toppfart". Ingen tvil om at 316 er nok til å ha det gøy på svingete vei Man får gjerne ikke den voldsomme akselerasjonen (og sladding), men nok til å ha det gøy hbis en satser godt Edit: Oddis fikk frem mye av tankene mine i det innlegget
Gunnar Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Er det det at folk ikke tørr å dra ut på banen? Det samme "problemet" er det når det er BMWCCN-treff, og også når vi skulle arrangere Bimmerstreff. Mange som ikke ville kjøre pga de "bare" har 318-320.. Og allikevel får arrangør pepper for alt og ingenting, når det egentlig bare er opp til hver enkelt å selv tørre stille opp...
hagenisse Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Har forøvrig lyst å kjøre den på bane jeg Men da gjerne på en mindre bane, som er mer svinger og mindre "toppfart" Eneste jeg kan tenkte meg hvor 316 kanskje er litt kjedelig er på en ovalbane. På de banene vi har har i landet er det mer enn nok til å ha det moro. Tipper han gikk hjem å trimma bilen, som alle andre gjør da de blir frakjørt.. Hva ellers skal man gjøre?
Kentan-racing.com Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Hmm.. Har kjørt 320 på rudskogen en gang.. var helt klart ikke det mest morro jeg noen gang har gjort.. Men selv har jeg bygget og betalt alt på bilen opp til denne tid selv.. i m3n er det sikkert så vidt litt over 300 og det må jeg selv si at det funker meget utmerket til og kunne leke seg og hevde seg litt på rudskogen.. du er ikke den mest ekstreme men så lenge man selv har det morro er målet nådd! Jeg hadde det iallefall sinnsykt morro på lørdagen! Føler jeg har vokst litt på denne 3litern og blitt litt mere erfaren og visst økonomien går i boks gjennom vinteren så blir neste sesong kjørt med 600 hk pluss.. Betaler ut av egen lomme.. Men kan forstå enkelte er litt frustrert når alle med 300 hk går og sier at det ikke er nok å man må ha mere.. enkelte har ikke råd og drive i samme gate.. men alt trenger ikke koste skjorta.. Men vil oppfordre alle med intressen om å ta turen ut på bana og prøve bilen! Om dere ikke klarer og kjøre fra folket utpå der så har dere iallefall fått presset og testet dere selv og bilen.. Så er man fort en erfaring klokere.. Intressen min for drifting startet enkelt og greit med et par piruetter på en parkeringsplass og en runde med en bil med ca 300 hk på rudskogen.. siden har jeg bygget å kjørt.. Og for den som kanskje har en 320 som man vil drifte med.. sveis sperre på den.. hiv på noen godt slitte dekk og håp bana er våt! satser du litt så ligger du like breit i langsvingen som en bil med 400 hk! Synes at folk har begynnt og sutre vel mye om at de ikke vil utpå fordi dem har for lite gamp.. Er bare og kjøre..
316 Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Gatebil er et forbanna rævva opplegg... Bilene som kjører på bana er kjempefine, de går kjempefort og damene som danser rundt halvnakne er strøkne. Men da jeg må betale 1500 kroner for å stå parkert på et jorde, da har det gått for langt!
oddis Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Helt klart at det er overkill kostnad, det synes jeg også. Men for å snu på det, man må betale for å menge seg med "eliten" (å få være sammens med tusenvis av andre bilentusiaster, ektrembiler ol.). Litt på samme måte som at en eldgammel leilighet i en av Oslo beste strøk koster lattelig mye... Det koster å være i sentrum.
Nino Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Nå skal vi vel ikke sammenligne Gatebil A/S mot boligmarkedet? denne diskusjonen her blir virkelig tøyd og dratt i alle kanter.. moro. men men
hagenisse Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 å få være sammens med tusenvis av andre bilentusiaster. Er det virkelig så mange bilentusiaster der altså?
Dr_S Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Finnes jo ikke gatebiler på Gatebil lenger, er jo bare prøveskilter så langt øyet rekker.... Kommer på hengere osv..
Dr_S Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 På BMW CC sine treff, MÅ man kjøre spor. Kunne jo hatt noe tid til oss som liker å ligge litt brett og kjører nesten like fort som de fleste spor gutta. Da syns jeg du skal ta deg en tur på BMWCCN Våler 20-21 september, da det iår for første gang skal arrangeres heat med "alternativspor"
Yngvejos Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Det var veldig mye klaging her. Vil du være helt og kjøre på bane, er det mange muligheter til det utenom Gatebiltreffene. Selv har jeg aldri vært på Gatebil, og jeg liker ikke konseptet så godt at jeg orker å reise den lange veien for å oppleve det. Istedet for å dra på gatebil, tok jeg en tur nedover til Nürburg i sommerferien min. Her hadde jeg min jomfrutur på bane. Man ble kanskje ikke hyllet som en helt, men jeg følte seg som en hver eneste gang man trillet inn i depoet igjen med hel bil. Når det kommer til creds for bilen man har slitt hele vinteren for å få sammen, vil jeg fortelle en morsom opplevelse jeg hadde på vei fra banen. Jeg kjørte i kø blandt masse Porsche, M3, Lotus og andre sportsbiler, da vi passerte en gjeng med turister som ventet på å krysse veien. Når jeg kom kjørende, dro de plutselig opp kamera å begynte å knipse løs. Dette varmet hjertet til en e30 entusiast. Jeg hadde sansynligvis den billigste bilen med minst motor i hele køen, men siden den skilte seg ut, var det den som stakk av med oppmerksomheten. Så hva med å la være å klage på Gatebil, og heller finne på noe som passer mer
oddis Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Verstingbilene har ikke skilt (extreme serien) + driftingbilene som kjører under NBF lisens. De andre bilene har stort sett hvite eller røde skilt, for å få kjøre på den vanlige frikjøringa. Grunnen til at de fleste biler kommer på henger er nok todelt. A: Man vil ikke stå igjen havarert etter helgen uten mulighet til å komme seg hjem. B: Man mister skilter og får problemer i BT kontrollen som er før alle disse treffene. Spent på alternativsporheatene på CCN, dette kan bli bra Hørt lite detaljer foreløpig, om det kun gjelder driftingsløyfa eller hele banen. Håper på sistnevnte. Den nye sløyfa er helt rå til det formålet. Edit: leifs.
rakett Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 gatebil er artig, ferdig med dett Det som er dritt er at de er sinnsykt glad i penga dine, og at teknisk kontroll er sinnsykt streng. De klager på ting som ingen andre klager på av arrangører, som bitteliten slark i stolryggen, de og de ledningene som synes i motorrommet som ingen andre bryr seg om osv.... Så synes de er blitt litt for "snobbete" med hva de slipper ut på banen... Men men, gutta, er bare å bygge seriøst det... Gleder meg så jævelig til den gangen jeg har en e30 med S38 motor eller e30 med turbo klar... En gang en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå