Gå til innhold

Hyundai Genesis slår BMW 550i, 750i, Benz E550 og Porsche!!


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Det forstår jeg. Det var ment som en liten spøk. :D Du tar ofte Porsche i forsvar.

Tja... forsvar og forsvar fru Blom... det blir bare litt for dumt når Hyundai forsøker å sammenligne seg med Porsche ved å bruke en av Porsche´s "brød og melk" modeller. Porsche´s modeller er konstruksjonsmessig uten tvil verdens mest gjennomførte sportsbiler... etter min mening betydelig mer sofistikerte enn f.eks Ferrari´s modeller... og i den sammenhengen faller Hyundai helt igjennom... :roll:

Det vi skal være glade for er at nivået vedr. teknisk ekspertise innen bilkonstruksjon suverent er verdens beste i Tyskland... og tyske ingeniører konstruerer derfor verdens beste biler enten de arbeider for Porsche, BMW eller Mercedes-Benz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype ditt resonnement mht Ferrari (vs porsche) ?

Det har jeg jo gjort noen ganger allerede her inne, men etter min mening er Porsches modeller i relativ forstand mer gjennomførte konstruksjoner enn Ferraris modeller med tanke på hvor allsidige og anvendelige de er. Porsche er kjent for å bygge inn en praktisk dimensjon selv i deres mest fokuserte modeller. Deres modeller skal kunne brukes 365 dager i året selv på våre breddegrader... og akkurat det er helt unikt når det gjelder supersportsbiler. Porsches standardmodeller har f.eks en fornuftig bakkeklaring uten at det medfører dårligere kjøreegenskaper enn en Ferrari og det er klart at dette konstruksjonsmessig er mer imponerende enn når en bilprodusent velger en mer kompromisløs konstruksjon. Ta f.eks en 911 Turbo (997)... den er ikke bare hurtigere 0-100 km/t enn en Ferrari F430, men den har i tillegg til en like høy topphastighet også praktiske finesser som en 2+2 løsning og i forhold til at den er en supersportsbil har den relativt fornuftig med bagasjeplass... samt at man uten problemer kan bruke den hele året. Tilsvarende er det med 911 GT2 (997) også og den modellen er hurtigere enn selv Ferrari 599 GTB. Bevares... Ferrari bygger uten tvil imponerende konstruksjoner, men jeg kan ikke helt fri meg for å filosofere litt over at mye av deres image er bygget opp rundt det å være glamorøs... i motsetning til den snusfornuften som hersker i Stuttgart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi skal være glade for er at nivået vedr. teknisk ekspertise innen bilkonstruksjon suverent er verdens beste i Tyskland...

Nissan har jo en modell nå som rett og slett banker alt porsche har, så det finnes ingeniører utafor tyskland som vet sånn nogenlunde hva de driver på med også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan har jo en modell nå som rett og slett banker alt porsche har, så det finnes ingeniører utafor tyskland som vet sånn nogenlunde hva de driver på med også. :)

Det er naturligvis korrekt, men de har ikke den bredden av fantastiske bilkonstruksjoner og ikke minst bilprodusenter som de har i Tyskland. Jeg husker forøvrig at mange på midten av 80-tallet mente at Tysklands dominans når det gjaldt fremtidige premiumbiler var på retur på bekostning av japanske bilprodusenter... spesielt etter introduksjonen av Lexus i 1989. Nå nesten 20 år senere er Japanerne (og Koreanerne) ikke signifikant nærmere målet. Volkswagen produserer flere biler enn Toyota og Porsche er verdens mest verdifulle bilprodusent tiltross for at de kun produserer litt over 100000 biler i året. Det er vel bare Mercedes-Benz som ikke er helt på høyden etter tulballet med Chrysler, men selv de har nå etterhvert fått orden på tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...