Jump to content

Hyundai Genesis slår BMW 550i, 750i, Benz E550 og Porsche!!


Hakon
 Share

Recommended Posts

http://www.hyundaigenesis.com/#/performance/

Hva tror dere? Er Hyundai Genesis en bedre bil enn de overnevnte?

Denne bilen kommer sikkert aldri til norge (med V8) men det er jo litt moro at de klarer å lage en god bil. Det beste hadde nok kanskje vært om Hyundai laget et eget merke for sine mer profilerte modeller slik Nissan og Toyota har gjort med hhv Infinity og Lexus

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke boxster-eiere tar det så tungt at de taper drag-race mot biler med mye mer effekt. Vært mer gøy å se det rundt en bane..

Forresten kan man jo bare kjøpe Jaguar hvis man vil ha en bil som ser ut som Hyundai..

Word man!!!!!!

Møtte en XF eier i Bærum, "fin hyundai" sa jeg......fikk ikke noe svar

Tommy

Link to comment
Share on other sites

En sånn må jeg ha - for store executive cars fra Asia er vel like gode som BMW på svingete veier også, og ikke bare raske når du kjøre rett fram på en flystripe? :wink:

Om du ser de andre filmene ser du at den genererer mer G i svinger enn både E-klassen og 5-serien. Den har også bedre bremser. Ingen tvil om at både den aldrende E-klassen og ikke minst E60 er mer attraktive biler; poenget her er at Hyundai har klart å lage en bil som kanskje kan seile opp til å bli et bra produkt.

Det er klart at en slik Hyundai vil falle igjennom om den taes inn til norge da den antaglig vil få en vanvittig pris, men i USA hvor denne bilen kan prises attraktivt blir saken en annen.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at en slik Hyundai vil falle igjennom om den taes inn til norge da den antaglig vil få en vanvittig pris, men i USA hvor denne bilen kan prises attraktivt blir saken en annen.

Hyundai har etterhvert en ganske lang tradisjon for å lage store og dyre biler - primært for hjemmemarkedet i Sør-Korea. Og selv om jeg tror det nok vil gå flere (bil)generasjoner før Hyundai egentlig kan matche bilene de her sammenligner seg med på alle plan, er du nok inne på noe mht. at det kan være uklokt å underslå Hyundais kompentanse.

Designet på denne bilen - som på de fleste overklassebiler fra Asia - tyder på at USA, ikke Europa, er et marked man sikter seg inn på. Hyundai har også i de siste årene tatt store steg oppover på kvalitetsrankingen i USA, og er faktisk i dag regnet som et produkt man kan være ganske fornøyd med. Siden Hyundai er et meget stort konsern, skal vi ikke se bort fra at de sikter seg inn på å gå etter Lexus - men det spørs om de ikke vil trenge et eget merkenavn over Hyundai hvis dette er noe de tenker på.:)

Link to comment
Share on other sites

Dette reklamestuntet fra Hyundai ("monday, tuesday, wednesday... hyundai..!")... må være en dårlig spøk. Jeg tror poenget med reklamen for Hyundai er et latterlig forsøk på å produktplassere merkenavnet Hyundai sammen med Porsche. At en bil med vesentlig bedre effekt/vekt forhold har en hurtigere akselerasjon i forhold til en annen bil med et dårligere effekt/vekt forhold er ingen overraskelse. Boxster og Cayman er Porsches introduksjonsmodeller og i den sammenheng er ikke motorenes effekt det viktigste selvom Boxster S og Cayman S med deres 295 HK gjør en rimelig bra figur også når det gjelder akselerasjon (0-100 Km/t på 5,4 sekunder for begge og en topphastighet på 275 Km/t når det gjelder Cayman S). Selv den billigste 911´en (911 Carrera) har med sine 345 HK en akselerasjon 0-100 Km/t på 4,9 sekunder og en topphastighet på 289 km/t. Ting & tang blir litt mer seriøst med 911 Carrera S... 385 HK (kun 10 HK mer enn Hyundai Genesis) er nok til at den modellen klarer 0-100 Km/t på 4,7 sekunder og en topphastighet på 302 Km/t. Porsche er Porsche... BMW (og Hyundai) er noe annet... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at en slik Hyundai vil falle igjennom om den taes inn til norge da den antaglig vil få en vanvittig pris, men i USA hvor denne bilen kan prises attraktivt blir saken en annen.

Hyundai har etterhvert en ganske lang tradisjon for å lage store og dyre biler - primært for hjemmemarkedet i Sør-Korea. Og selv om jeg tror det nok vil gå flere (bil)generasjoner før Hyundai egentlig kan matche bilene de her sammenligner seg med på alle plan, er du nok inne på noe mht. at det kan være uklokt å underslå Hyundais kompentanse.

Designet på denne bilen - som på de fleste overklassebiler fra Asia - tyder på at USA, ikke Europa, er et marked man sikter seg inn på. Hyundai har også i de siste årene tatt store steg oppover på kvalitetsrankingen i USA, og er faktisk i dag regnet som et produkt man kan være ganske fornøyd med. Siden Hyundai er et meget stort konsern, skal vi ikke se bort fra at de sikter seg inn på å gå etter Lexus - men det spørs om de ikke vil trenge et eget merkenavn over Hyundai hvis dette er noe de tenker på.:)

Det er jeg helt enig i. Problemet med å bygge opp et helt nytt navn er at det vil bli ufattelig dyrt. Om det vil lønne seg fremfor å skape noe ut av det eksisterende merket kan vi vanskelig uttale oss om, men det er sikkert at det blir veldig dyrt. Et godt eksempel på Merke som (ved oppkjøp) har klart å "klatre" på stigen er Skoda. Før var Skoda et ukvemsord, mens det nå kan knyttes til ord som Fornuft og Kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Dette reklamestuntet fra Hyundai ("monday, tuesday, wednesday... hyundai..!")... må være en dårlig spøk. Jeg tror poenget med reklamen for Hyundai er et latterlig forsøk på å produktplassere merkenavnet Hyundai sammen med Porsche. At en bil med vesentlig bedre effekt/vekt forhold har en hurtigere akselerasjon i forhold til en annen bil med et dårligere effekt/vekt forhold er ingen overraskelse. Boxster og Cayman er Porsches introduksjonsmodeller og i den sammenheng er ikke motorenes effekt det viktigste selvom Boxster S og Cayman S med deres 295 HK gjør en rimelig bra figur også når det gjelder akselerasjon (0-100 Km/t på 5,4 sekunder for begge og en topphastighet på 275 Km/t når det gjelder Cayman S). Selv den billigste 911´en (911 Carrera) har med sine 345 HK en akselerasjon 0-100 Km/t på 4,9 sekunder og en topphastighet på 289 km/t. Ting & tang blir litt mer seriøst med 911 Carrera S... 385 HK (kun 10 HK mer enn Hyundai Genesis) er nok til at den modellen klarer 0-100 Km/t på 4,7 sekunder og en topphastighet på 302 Km/t. Porsche er Porsche... BMW (og Hyundai) er noe annet... :wink:

Ble du litt såret på Porsches vegne nå, Fredrik? Er selvfølgelig ingen tvil om at det er litt snodig å sammenlikne en stor sedan med en liten sportsbil. Det vi imidlertid ser er at "en Hyundai er raskere enn en Porsche" Altså et markedsføringstriks som er litt morsomt.

Link to comment
Share on other sites

Ble du litt såret på Porsches vegne nå, Fredrik? Er selvfølgelig ingen tvil om at det er litt snodig å sammenlikne en stor sedan med en liten sportsbil. Det vi imidlertid ser er at "en Hyundai er raskere enn en Porsche" Altså et markedsføringstriks som er litt morsomt.

Nå er du langt ute... hvorfor skulle jeg bli såret på Porsches vegne ?... :roll: ... Jeg tar ikke av selvom en VW Jetta 1,4 160 TSI er 0.6 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn en BMW E90 318i.

Link to comment
Share on other sites

Ble du litt såret på Porsches vegne nå, Fredrik? Er selvfølgelig ingen tvil om at det er litt snodig å sammenlikne en stor sedan med en liten sportsbil. Det vi imidlertid ser er at "en Hyundai er raskere enn en Porsche" Altså et markedsføringstriks som er litt morsomt.

Nå er du langt ute... hvorfor skulle jeg bli såret på Porsches vegne ?... :roll: ... Jeg tar ikke av selvom en VW Jetta 1,4 160 TSI er 0.6 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn en BMW E90 318i.

Det forstår jeg. Det var ment som en liten spøk. :D Du tar ofte Porsche i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...