Jump to content

E39 530D starter ikke


DieselVegard
 Share

Recommended Posts

Startkabler på en så stor motor er ikke å anbefale. Ladd batteriet med en skikkelig ladder. Virker ikke det, sett i ett nytt som er toppladdet

Det var dette jeg ble tipset om også. Har stått på lading i dag. Får se om den starter når jeg kommer hjem fra jobb. Om ikke blir det vel nytt batteri...

Link to comment
Share on other sites

Fikk startet bilen i går. 12,4V etter jeg tok av laderen, 13,9 når den går. Det betyr hvertfall at dynamoen er i live.

Batteriet er et originalt BMW-batteri, så det kan jo faktisk være 9 år gammelt. Ikke rart om det er litt dårlig da. Vi får se, gjør den dette igjen er det rett å kjøpe nytt batteri ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan like gjerne kjøpe nytt batteri. Hadde det samme på min gamle 525tdsa og batteriet tok seg aldri helt opp igjen, og siden BMW sekser-diesel drar en del strøm under starting må du ha godt batteri. Det er kjempekjedelig hvis/når dette skjer et sted uten hjelp eller lademuligheter.

Skjedde på min første gang om sommeren etter å ha tappet batteriet en gang, og etter det ble det bare hyppigere og hyppigere. Kunne nesten fått klippekort hos NAF... Byttet batteri og problemet var borte permanent.

Link to comment
Share on other sites

Startkabler på en så stor motor er ikke å anbefale. Ladd batteriet med en skikkelig ladder. Virker ikke det, sett i ett nytt som er toppladdet

??? :shock:

Fikk startet bilen i går. 12,4V etter jeg tok av laderen, 13,9 når den går. Det betyr hvertfall at dynamoen er i live.

Batteriet er et originalt BMW-batteri, så det kan jo faktisk være 9 år gammelt. Ikke rart om det er litt dårlig da. Vi får se, gjør den dette igjen er det rett å kjøpe nytt batteri ;)

12,7 V i hvilespenning på et batteri er perfekt.

Alt under dette på et batteri som er i bruk og får ladingen det skal ha, peker mot deffekt batteri.

Link to comment
Share on other sites

Tips kjøp det største bateriet du får plass til, det gir mer amper timer og høyere start strøm. Bytta batteri på min E46 pga samme problem satte da inn et på 72Ah og 680amp start strøm som var det største som passa i bilen. orginal batteriet var på 55Ah og 300amp start strøm. nå hopper motoren igang. :D

Link to comment
Share on other sites

Tips kjøp det største bateriet du får plass til, det gir mer amper timer og høyere start strøm. Bytta batteri på min E46 pga samme problem satte da inn et på 72Ah og 680amp start strøm som var det største som passa i bilen. orginal batteriet var på 55Ah og 300amp start strøm. nå hopper motoren igang. :D

:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

hadde dette problemet på min 528i, det var det originale batteriet som sto i (8 år gammelt).

Kjøpte nytt batteri til bilen, selv om det under batteritest ikke viste at batteriet var defekt. Har ikke hatt dette problemet siden :)

så bytt batteri :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...