Gå til innhold

Navarsete vil gi mindre penger til veibygging på Østlandet


Der Barockengel
 Share

Anbefalte innlegg

Siterer: "E39 frå Kristiansand til Trondheim er hovudferdselsåra på Vestlandet. Her har me store utfordringar på grunn av låg standard på vegen. Gul midtstripe og standardheving er naudsynt mange stader, til dømes vil me gjennomføre ei større utbetring av strekninga Vadheim-Sande-Førde. For dei som ikkje forstår stammespråket kan eg her kanskje leggje til at gul midtstripe får ein når vegen er 8,5 meter brei . På deler av E39 er det utfordringar med trafikkavviklinga, her er Os-Bergen eit døme på ei strekning me no vil utbetre. Eit kjempeprosjekt som vi har som mål å få starta opp i mot slutten av planperioden er Rogfast, ein undersjøisk tunnel nordover frå Stavanger som vil erstatte eit svært trafikktungt ferjesamband. I perioden vil det totalt bli brukt ca 14,5 milliardar kroner på E39 Kristiansand – Trondheim og det vil bli 150 kilometer firefeltsveg."

Navarsgeita fornekter seg ikke... her lover hun gull og grønne skoger til intet mindre enn 6 fylker samtidig. Hun er en skamløs politisk broiler som smir mens jernet er varmt tiltross for at vi egentlig bør fokusere på en nasjonal dugnad. Det handler om våre barns fremtid og ikke om Navarsgeita´s politiske fremtid (som jeg håper blir svært kort)... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

. Det handler om våre barns fremtid

Det er en annen, beklagelig sannhet bak disse ordene; med dagens utbedringshastighet er det kun de som er barn i dag som vil ha sjanse til å kunne oppleve et veinett i Norge som får den standarden det allerede i dag burde hatt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå råd til dette iallefall,sålenge vi ikkje fortsetter å tape milliarder på aksjespekulasjoner og topplønninger til Oljefondet og dets forvaltere :roll:

Så vidt jeg vet bruker mindre på vei enn hva biltrafikken genererer (jeg regner med at det fortsetter), så økonomisk burde ikke være noe problem om viljen er til stede. Dessverre har problemet tradisjonelt vært at viljen ikke er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå råd til dette iallefall,sålenge vi ikkje fortsetter å tape milliarder på aksjespekulasjoner og topplønninger til Oljefondet og dets forvaltere :roll:

Eller for å snu litt på det; med de store tapene fra oljefondet er vi nødt til å satse på veibygging, slik at eksportindustrien kan få konkurransedyktige vilkår og sikre inntekter til landet.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå råd til dette iallefall,sålenge vi ikkje fortsetter å tape milliarder på aksjespekulasjoner og topplønninger til Oljefondet og dets forvaltere :roll:

Så vidt jeg vet bruker mindre på vei enn hva biltrafikken genererer (jeg regner med at det fortsetter), så økonomisk burde ikke være noe problem om viljen er til stede. Dessverre har problemet tradisjonelt vært at viljen ikke er til stede.

Det stemmer,men problemet er at politikerene bruker desse midlene til andre ting i budsjettet der ting kommer til kort pga bevilgninger. Dette har jo politikere selv uttalt gang på gang i debatt-program at det er andre goder,sponsa av bilismen,som må prioriteres,og der er desse inntektene helt nødvendige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fullstendig klar over at billistene i Norge sponser svært mye annet via veiavgift, bensinavgift, bompenger og andre avgifter.

Poenget er likevel: Er det et ønske om å satse på utvikling av veinettet har vi allerede råd om vi velger å priotere litt annerledes. Her er det med viljen kommer inn, eller rettere sagt mangel på den.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er likevel: Er det et ønske om å satse på utvikling av veinettet har vi allerede råd om vi velger å priotere litt annerledes. Her er det med viljen kommer inn, eller rettere sagt mangel på den.

;)

Problemet nå er at det skal mye mer enn et tradisjonelt norsk spadetak til for å rette opp 60 års håpløst dårlig politisk håndtverk. Uansett hva vi gjør vil det ta 15-20 år å rette opp elendigheten... og man kan jo bare tenke seg hvordan situasjonen vil være mens veiene og jernbanen bygges. Nye milliarder tapes fordi vi våre politikere dessverre ikke holder samme standard som deres kontinentale artsfrender... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo! Nå skal det bygges ut til dobbeltspor mellom Oslo og Ski! innen 2019!

2019?! det er jo eviglenge til!

Det er altså 10 år på å bygge 26 km jernbane.

Det er da 2,6 km i året, eller 7 meter om dagen.

Ja, da er vel effektiviteten slik vi er vane med fra statlig hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...