Jump to content

Rust i lakken på "NY" bil....


q_ueen
 Share

Recommended Posts

Hei folkens

Har en BMW 525 DAT 05 mod som jeg vasket i finværet nå, men ved en tilfeldig observasjon fant jeg ut at HELE bilen er dekket med pitte små rustblærer, trodde først det var fluedritt og litt blodgusj fra de,men etter å ha pellet litt på det, så ville det ikke vekk og ved nærmere søking fant jeg ut at HELE bilen er full av de.

Hva i all vide verden skal man gjøre med dette? Det der ut som at det ligger under klarlakken men ikke inni selveste lakken.

Får jeg dette på noe garanti eller hur? Det så er så kjipern er at bilen er sølv, regner med disse fluelortene plutselig blir større og styggere.

Synes dette er helt for jævlig med tanke på at bilen er bare nån år!

HJELP!

Link to comment
Share on other sites

Den er vel kjørt på vinteren tenker jeg. Salt kan brenne en viss plass, bare så det er sagt. Dette er nok lakkrust. Vi hadde også tendenser til dette på kanalene på vår -03 Touran. Fattern tok tynner på ei fille og dro over noen runder, og polerte over etterpå. Da ble det borte. Salta tar alt den, tilogmed nyere biler :(

Link to comment
Share on other sites

Det er nok galvaniseringen som slipper ,blir som små nupper under lakken har selv hatt samme problem med et vw produkt jeg hadde tidligere .Dette er nok noe som er problem på mange bilmerker av nyere modell dårlig kvalitet på stålet (ureint) mye av karosseriplater lages av gamle opphugde tankskip og landbruksskrot.

Link to comment
Share on other sites

Dette går bort. Jeg fikk også endel slike flekker på min bil og det gikk bort etter en god rundte med polering. De sitter godt, men går bort. Det var spesielt forskjermen, nedre del av dører og sideskjørt det kom på. Dersom det ikke går vekk etter at du har prøvd å gnikke og gnu skikkelige, så ville jeg absolutt ha reklamert på det.

Link to comment
Share on other sites

hadde det bare vært på en del av bilen, kunne det jo vært t bilen har vært rettet opp igjen...

Men garantien gjelder...

Skummelt å høre dette da, jeg som har planer for e60, når jeg får igjen førerkortet nå...

Bare å kjøre e34. Har lite, til ingen overflaterust.. Bare slitt lakk :D

Skjønner ikke hvorfor det i 2008 skal være så vanskelig å ordne en skikkelig rustbeskyttelse.

Audi 80 er jo et fantastisk eksempel på rustbeskyttelse. Men det er vel teknikker som ikke er lov lengre, eller?

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve og berolige litt her, noe jeg selv har opplevd og undersøkt.

Symptomer som nevnt i tråden her, men det det har vært er at bilen har vært kjørt på vinterstid og svevestøv har lagt seg på bilen.

Det svevestøvet kan inneholde er rester fra slitte piggdekk. Da svever stålfragmenter i luften og legger seg på lakken, som ja er stål og ruster vel og godt i fuktig vær. Det er stort sett bare og vaske bort, i verste fall rubbe bort. Slikt ligger utenpå lakken, ikke under.

Kommer det fra undersiden er det ikke rustflekker på lakken, men da lakkbobbler som kommer undenifra.

Link to comment
Share on other sites

Den forklaringen hørtes utrolig ut. Noe for Mythbusters?

Det jeg syns er rart er at det virker å gjelde nye biler. Har hatt gammel hvit bil selv, og la aldri merke til små rustpartikler på den, mens på svigerfar sin offwhite 300C Hemi fant jeg slike små rustprikker da den var et år gammel..

Link to comment
Share on other sites

Svaret som TheBirg sa er riktig , disse partiklene setter seg over alt på bilen har selv forklart en kar dette som mente at hans ny bil hadde begynt å ruste ,da jeg viste han at det var like mye rust på plastikdetaljene på bilen sjønte han tegninga.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...