Gå til innhold

nok et problem med bmwen.525tds


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. har fått nok et rart problem med bilen.

bilen er en 97 mod e39, 525tds.

noen ganger, når jeg slakker av mot lyskryss, og setter bilen i fri, og bare triller inn i krysset og stopper, kjenner at girspaka girer helt besatt, og at bilen rister. ruller jeg ned viduet da,og skrur av stereoen osv, hører jeg at motoren går som et skikkelig trøskverk. virker som den ikke får nok diesel og ikke går på alle sylyndrene eller noe. gir jeg litt gass, så kommer den og da går den normalt igjen. har ikke tort å latt den bare stå sånn, det høres ikke sundt ut...

sist jeg var på bmw, så sa de at fødepumpa som lå i tanken bak, er en svakhet. å at da kunnet bilen blitt litt tungstartet osv. det er den jo også, når den er varm, må jeg kjinne litt før den kommer...

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å overhale dysene er dyre greier eller? jeg bytta dyse nr.4, da den begynnte og lekke diesel, og den var jo svindyr, ca 3k mener jeg å huske.

begynner å bli en dyr bil for meg dette nå. syns det er merkelig at dysene skal ha fått det ved kun 165k km!! men kan jo godt hende at den har gått det dobbelte for alt jeg vet :?

noen tips om hva jeg kan teste da? bilen har tidligere vært chippet, og for ikke så lenge siden monterte jeg chippen for å teste (jeg har aldri hatt den i mens jeg har eid den), så kanskje det hjelper å ta ut den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben :roll: Har samme med min, sliti i ca 1 år.

Ingen feilmeldinger på diag osv. Rister som bare det, akkurat som du har sikkert.

Har nå bilen på verksted for å bytte hovedpumpa. Håper det hjelper.

Jeg har bytta fødepumpa, inline pumpa i mellom også. Testa alle dyser på Bosch verksted(det er grisedyrt) Og så klart var alle dyser ok.

Skal si fra når jeg finner ut hva det er på min.

Edit: Er det slik? Fusk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer bare dette fenomenet bare når bilen er kald? Med min er det som sagt bare når den er kald.. Eneste som skjer under varm-kjøring er at den "bobler" litt når jeg legger i mot på pedalen for å si det sånn.. (sånn at den går jevnt på ett turtall).. Er ikke noe tvil om at en eller flere sylindre får for mye eller helst for lite diesel..

Kjennern: hva betalte du for trykktesting og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker Elektro Diesel, kosta 13 lapper :?

Dyse 2 satt så sinnsykt så brukte en hel dag på å få den ut. Hadde jeg vært lur så hadde jeg bedt dem om å bare gi f i hele dysa, og kjøpe ny til 3 lapper i steden.... Men lett å være etterpå klok. Alle dyser kom ut OK i testen hvertfall.

Min er slik helt tilfeldig. varm/kald, vinter/sommer osv. Kommer med jevne mellomrom. Innimellom så kuttern helt, og blir vanskelig å starte.

Men skal sies at den var ikke så ille i starten. Har blitt gradvis værre. Så jeg har litt trua på høytrykkspumpa foran. Vet mer til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er akkurat slik som i filmen du la ut ja,kjennern. er det film fra din bil eller?

jeg har en film av motoren min,hvordan legger jeg ut den? har også en slags gnisselyd i framkant der en plass. lurer på om det kan være vannpumpa(?)... så kunnet dere jo fått hørt den lyden i tilegg..

er det farlig å kjøre med dette eller? det siste jeg trenger nå, er et ras av dieselpumpa :shock: har hatt nok bry med denne bilen også nå...

er vel best å selge den før alt raser sammen :P hehe

har virkelig sansen for e38, så det frister å bare bytte bil for å si det sånn,

i tilegg har jeg bare 2 seter, som gjør det ufattelig tungvindt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tipsene! hvor fikk du tak i de ringene inni dashen forresten? det så litt freshere ut 8)

jeg får ta å bestille meg en diagnose, så får jeg vite hvorfor regnsensoren ikke fungerer og :D

skriver innpå her om jeg finner ut noe ihvertfall.

hvordan er disse tds motorene egentlig? jeg har hørt at de skal være skuddsikre (noe å satse på om jeg kjøper e38?) jeg syns min sin har et ok drag, og veldig fint forbruk, men en e38 jeg var å prøvekjørt syntes jeg var veldig lat (var automat på den da). hvilken motor burde jeg se etter på de? holder det med en 728,eller vil den sluke bensin..?!

noen som vet hvordan jeg finnerut co2 utslippet på bilen forresten? jeg ringte inn for å finne ut hva det koster å sette inn baksete, men måtte vite co2 utslippet +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...