Gå til innhold

8 av 10...


antiloop
 Share

Anbefalte innlegg

Forsåtr virkelig ikke hvorfor man kjører med tåkelys når det ikke er tåke. Om natten er dette direkte farlig av to simple grunner. 1. Man blender andre. 2. Man fokuserer blikket nærere bilen, og ikke lenger frem fordi tåkelys sprer lysene på bakken fremfor å lyse godt fremover.

De som kjører med tåkelys får alltid et godt gufs med BI-Xenon når de møter meg :wink:

De blender deg ikke hvis du ikke kikker på lysa. Ikke det jeg har sett iallefall.

Fokuserer blikket nærere bilen? Det er vel opp til hver og en om de fokuserer langt fram eller opp i ræva til frøken fleskeræv? Det er jo forskjellig fra person til person mener jeg iallefall..

Hvis du forbeholder deg retten til å kjøre med dobbel belysning gjør jeg det samme. I slike tilfeller velger jeg å bruke langlysene.

OK :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gjør det skjeldent. (Og de gangene jeg gjør det, glemmer jeg å slå av parklyset, og kommer tilbake til tomt batteri)

Det er ingenting som heter å "glemme å skru av grøftelys". Da kommer man isåfall under kategorien "komabilist".

Med andre ord du er en "komabilist"? :lol:

Står det noe sted at jeg glemmer å skru av grøftelyset? Nei.

Les før du kommenterer neste gang.

Grøftelysene skrur seg av sammen med tenningen. Parklysene forblir på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det skjeldent. (Og de gangene jeg gjør det, glemmer jeg å slå av parklyset, og kommer tilbake til tomt batteri)

Det er ingenting som heter å "glemme å skru av grøftelys". Da kommer man isåfall under kategorien "komabilist".

Med andre ord du er en "komabilist"? :lol:

Står det noe sted at jeg glemmer å skru av grøftelyset? Nei.

Les før du kommenterer neste gang.

Grøftelysene skrur seg av sammen med tenningen. Parklysene forblir på.

Du glemmer fortsatt.. Noe forskjell på å glemme parklys enn å glemme grøft lys?

En som stod opp med feil fot i dag kansje.. Må da vell tåle an kommentar.

Edit: Noen har forresten grøftlys brytere som holder seg i posisjon når man slår av tenningen, med andre ord, fort gjort å glemme av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det skjeldent. (Og de gangene jeg gjør det, glemmer jeg å slå av parklyset, og kommer tilbake til tomt batteri)

Det er ingenting som heter å "glemme å skru av grøftelys". Da kommer man isåfall under kategorien "komabilist".

Med andre ord du er en "komabilist"? :lol:

Står det noe sted at jeg glemmer å skru av grøftelyset? Nei.

Les før du kommenterer neste gang.

Grøftelysene skrur seg av sammen med tenningen. Parklysene forblir på.

Du glemmer fortsatt.. Noe forskjell på å glemme parklys enn å glemme grøft lys?

En som stod opp med feil fot i dag kansje.. Må da vell tåle an kommentar.

Edit: Noen har forresten grøftlys brytere som holder seg i posisjon når man slår av tenningen, med andre ord, fort gjort å glemme av.

Jeg skal innrømme at det ikke var så kjekt å stå opp idag, men det er likevel stor forskjell på å glemme parklys, og å glemme tåkelys.

Når parklysene står på, er eneste indikator at instrumentlyset er på. Dette ser man ikke i dagslys.

Tåkelys derimot, blir indikert med en 3-5w pære som skinner gjennom grønn plast med tåkelyssymbol.

Dette gjør at det ikke skal være mulig å kjøre med tåkelys og nærlys uten å være klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker tåkelys i tåka jeg :)

Aldri ellers.

Her oppe har vi derimot en annen teit trend, folk som kjører kun på park om kveldene for å vise frem AE, og så mørkt som det er i sentrum her på kveldene er det direkte livsfarlig.

Bedre blir det jo ikke av at et par av de som kjører slik er ferske sjåfører og kjører som svin.

Er mest et under at ingen ble påkjørt under RaumaRocken sånn som de dreiv på, og onkel politi var ikke å se noen plass, som vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som påstår at de blir blendet av tåkelys kan vurdere.... Jeg har selv aldri blitt det, og jeg kjenner flere som kjører rundt med xenon i tåkelysa, og de blender ingen. De er 2x lysstyrken til halogen, og jeg regner med at de ikke er riktig justert da de er fikla med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...