///Mysild Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 har forstått det slik at nye biler nå må bygges høyere i fronten for å være "mykere" mot fotgjengere... da blir det vel ganske vanskelig å få godkjent senkede biler framover...
S.Arnesen Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 så også det samme innslaget. men som jeg har forstått det så gjelder det nye biler.
///Mysild Skrevet September 14, 2008 Forfatter Skrevet September 14, 2008 ja, forstod det som det... men tenkte på, hvis jeg nå vil kjøpe en e92 facelift, så kan den jo ikke senkes noen har vel en løsning på det også
316 Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Hvis den skal være så høy så kommer vel fotgjengerene under bilen da? Er det noe særlig? Bedre at den er så lav at de sklir over hele bilen.
///Mysild Skrevet September 14, 2008 Forfatter Skrevet September 14, 2008 haha... men er snakk om at fotgjengeren skal få bilen i livhøyde, og ikke bli tatt i knærne
Kobar Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 haha... men er snakk om at fotgjengeren skal få bilen i livhøyde, og ikke bli tatt i knærne skulle jeg blitt påkjørt ville jeg heller hatt bilen inn i knærne, enn midt i hofta! bli jo mykere smell når man får bilen i knærne og blir kastet over panseret.. eller??
///Mysild Skrevet September 14, 2008 Forfatter Skrevet September 14, 2008 faktisk ikke... blir du truffet i knærne, hopper du opp og treffer panser, ruta og kanskje taket, men blir du truffet i livhøyde, bøyer kroppen seg rundt fronten og treffer kun panseret... så dette på tester i uka som var... nye panser skal visst ogsåvære mykere å treffe, slik at personen får en svakere smell...
Mr.Silver Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Kan fortelle at det ikke er noe særlig godt å bli truffet i hofta heller, ble ikke bare bøyd over pansteret, men under bilen. noe som ikke anbefalles!
S.Nilsen Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Kan fortelle at det ikke er noe særlig godt å bli truffet i hofta heller, ble ikke bare bøyd over pansteret, men under bilen. noe som ikke anbefalles! Høres ikke godt ut nei!
Mr.Silver Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Kan fortelle at det ikke er noe særlig godt å bli truffet i hofta heller, ble ikke bare bøyd over pansteret, men under bilen. noe som ikke anbefalles! Høres ikke godt ut nei! Så langt derifra, var ganske så heldig jeg. Hyn som kjørte på meg rakk å stoppe rett før hun kjørte over leggen min. hadde dekk mønster i leggen
Storkaren Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 SÅpass... Ka om du blir hengende fast på fronten og blir most mellom bilen og en murvegg el.? Tror ikke det finnes noen biler som kan lages nøyantig etter alle faktorer som spiller inn ved en påkjørsel. Bakfra, forfra, fra siden, over, barn/voksen, hastighet osv. Beste er nok hvis det fokuseres med på overganger/underganger, seperate gang/sykkelstier, bedre gatelys, og faktisk ha disse på der de er og ikke slå de av for å spare strøm. Bruk av refleks. Trafikklys med trykknapp ved fortgjengeroverganger. Vil jo ta innihelvete lang tid før alle bilene i norge/verden hadde blitt skiftet ut dersom dette var en løsning. I hvertfall med nybilpriser her tillands. Da er det bedre å fokusere på det som lett kan gjøres, med penger vel og merke. Trodde det var SUv ene som var de farligste bilene på veiene fortiden. Men disse blir vel trygge mot fotgjengere og bilister..
S.Nilsen Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Kan fortelle at det ikke er noe særlig godt å bli truffet i hofta heller, ble ikke bare bøyd over pansteret, men under bilen. noe som ikke anbefalles! Høres ikke godt ut nei! Så langt derifra, var ganske så heldig jeg. Hyn som kjørte på meg rakk å stoppe rett før hun kjørte over leggen min. hadde dekk mønster i leggen Da var du heldig sånn sett
Frode D Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Kan bli interessant å se en ny Ferrari med like høy front som en SUV etter hvert, viss reglene blir sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå