Gå til innhold

de nye "fotgjengervennlighetsreglene"


///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

haha... men er snakk om at fotgjengeren skal få bilen i livhøyde, og ikke bli tatt i knærne :-P

skulle jeg blitt påkjørt ville jeg heller hatt bilen inn i knærne, enn midt i hofta! bli jo mykere smell når man får bilen i knærne og blir kastet over panseret.. eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk ikke... blir du truffet i knærne, hopper du opp og treffer panser, ruta og kanskje taket, men blir du truffet i livhøyde, bøyer kroppen seg rundt fronten og treffer kun panseret... så dette på tester i uka som var...

nye panser skal visst ogsåvære mykere å treffe, slik at personen får en svakere smell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle at det ikke er noe særlig godt å bli truffet i hofta heller, ble ikke bare bøyd over pansteret, men under bilen. noe som ikke anbefalles!

Høres ikke godt ut nei!

Så langt derifra, var ganske så heldig jeg. Hyn som kjørte på meg rakk å stoppe rett før hun kjørte over leggen min. hadde dekk mønster i leggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅpass... Ka om du blir hengende fast på fronten og blir most mellom bilen og en murvegg el.? Tror ikke det finnes noen biler som kan lages nøyantig etter alle faktorer som spiller inn ved en påkjørsel. Bakfra, forfra, fra siden, over, barn/voksen, hastighet osv. Beste er nok hvis det fokuseres med på overganger/underganger, seperate gang/sykkelstier, bedre gatelys, og faktisk ha disse på der de er og ikke slå de av for å spare strøm. Bruk av refleks. Trafikklys med trykknapp ved fortgjengeroverganger.

Vil jo ta innihelvete lang tid før alle bilene i norge/verden hadde blitt skiftet ut dersom dette var en løsning. I hvertfall med nybilpriser her tillands. Da er det bedre å fokusere på det som lett kan gjøres, med penger vel og merke. Trodde det var SUv ene som var de farligste bilene på veiene fortiden. Men disse blir vel trygge mot fotgjengere og bilister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle at det ikke er noe særlig godt å bli truffet i hofta heller, ble ikke bare bøyd over pansteret, men under bilen. noe som ikke anbefalles!

Høres ikke godt ut nei!

Så langt derifra, var ganske så heldig jeg. Hyn som kjørte på meg rakk å stoppe rett før hun kjørte over leggen min. hadde dekk mønster i leggen :P

Da var du heldig sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...