hagenisse Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Fordelen er jo at skivene er original størrelse og da slipper du å skifte kaliper. Øøøhh... Bytte bremsevæske bør du gjøre uansett hvis du har tenkt deg på bane. Og nå og da hvis ikke også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Jeg har kjøpt inn bremsevæske, den 307 greia. Men setter bort luftinga og det der på verksted, tror ikke det er så store utgiften heller. Var vel snakk om 500 kroner ca, så da styrer jeg ikke med det selv Men jeg skrev jo ikke noe med bremsevæsken jeg da. Sa bare at man slipper å bytte kaliperen fordi skivene er original størrelse. Er vel riktig det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Her er bilde av hvordan det ble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Herregud. Tror jeg skal legge meg. Jeg fikk det for meg at du skrev "slippe skifte væske i kaliperen".. Ser fint ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet September 17, 2009 Forfatter Share Skrevet September 17, 2009 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2009 Ja, da er det snart 2 uker siden jeg tok fullstendig 3-step system fra Meguiars på bilen Har bare ikke hatt tid til å legge ut bilder og sånt. Her kommet hvertfall noen bilder underveis og ferdig. Ikke så bra bilder, men ser jo at det er reint da hvertfall VASKING: ETTER TØRK: Var ikke så veldig galt etter grundig vask med Tech Wax såpe Så noen dårlige bilder etter Paint cleaner, polish og voks. Hadde dårlig tid, så ble haste-bilder. Bilen blir vel vasket nå til helgen, så får se hvor lett skitten går av og om bilen fortsatt kjennes glatt ut. Var litt skuffet at den ikke var glattere enn den var etter voksen, men ble litt glattere dagen etter og det var kjørt i litt regnvær Fikk kanskje bort det siste overflødige, og voksen fikk vel lagt seg ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 Det ble bra med nye skiver og bilen ble jo skikkelig lekker etter Meguiarsbehandlingen. Brukte du lang tid på polishen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 Alltid sunt med litt Meguiars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 Ser ut som du er en ekspert på polering Magnus Blir ikke med på å polere bilen min til våren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2009 EirikL: Jeg brukte vel totalt bare 4 timer på vask, paint cleaner, polering og voksing Lot voksen ligge på kanskje 1 1/2 times tid før jeg tørket den av, da jeg måtte løpe et annet ærend som hastet. Fredrik: Takk takk Selvfølgelig blir jeg med på det. Ingenting er vel som fint vårvær, god musikk, pils og polering? Du var jo flink til å polere felgene mine du da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 Var litt skuffet at den ikke var glattere enn den var etter voksen, men ble litt glattere dagen etter og det var kjørt i litt regnvær Fikk kanskje bort det siste overflødige, og voksen fikk vel lagt seg ordentlig. Deilig med ren og glatt lakk! Til voks anbefaler jeg Sonax flytende hardvoks. Superenkel å legge på, og holder leenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2009 Oki, takk for forslaget Har du prøvd Meguiars sin, og kan anbefale den der fremfor den eller? Meguiars går jo for å være ganske ålreite produkter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 Nå til vinteren så vil jeg ikke anbefale å bruke voks. Med mindre man legger på bra med en god voks. Ta ein titt på Chemical Guys sin Jetseal 109. Jeg brukte Meguiar's sin Deep Crystal serie før jeg bevegde meg utpå med roterende maskin! Jeg foretrekker Swisswax voks på min M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Desember 3, 2009 Share Skrevet Desember 3, 2009 Nå til vinteren så vil jeg ikke anbefale å bruke voks. Med mindre man legger på bra med en god voks.Ta ein titt på Chemical Guys sin Jetseal 109. Jeg brukte Meguiar's sin Deep Crystal serie før jeg bevegde meg utpå med roterende maskin! Jeg foretrekker Swisswax voks på min M3 Hvorfor ikke voks? Skulle gjerne brukt swissvax på både bilen og meg selv daglig, men så var det prisen da .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2009 La på et godt lag med voks. Men hvorfor ikke voks om vinteren? Bør kanskje bevege meg litt mot roterende selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå