Gå til innhold

lenge leve NAF!


skisseper
 Share

Anbefalte innlegg

hufff.jpg

Der sitter jeg da og tenker på at det er ikke hver dag jeg beskuer bilen fra den vinkelen! Da begynner jeg å tenke på hva som er verst.

Utforkjøringa jeg hadde pga et gårdsbruk med lekk vannledning!! midt på vintern? som mirakuløst kun medførte at dekselet på høyre side forsvant!

Katta som stakk av med det andre dekselet? eller hva med det ukjente dyret som forseglet prosjektet med å ramponere fangern totalt?

Den store hvite stygge flekken på lista etter morra mi kjørte på verandastolpen?

At det ser ut som jeg burde lære meg å parkere :) (hadde det travelt)

ELLER KANSKJE AT JEG SITTER Å VENTER PÅ NAF SOM KOMMER OG LÅSER OPP BILEN MIN?

09:20 kommer ut etter å ha gjort store innkjøp til jobben.

09:21 låser opp passasjersiden og iherdig stabler opp varene i framsetet, og pakker samtidig nøkkeln inn i tenninga.

09:22 slenger igjen døra for å gå rundt og kjøre på jobb da jeg hører "klikk"

morsom start på dagen men heldigvis var man da medlem av NAF!

en times tid senere var jeg på jobb :)

sto forresten en pen e39 528 parkert bak meg da jeg fikk låst opp bilen min? noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF-medlemskapet mitt har reddet meg selv, i en veldig kinkig situasjon. Var på vei til Stavanger fra Asker, (over fjellet), midt på natta...forøvrig på to-årsdagen til meg og samboeren min. Vi skulle bare komme oss over, og kose oss på dagen vår...

Rett ved Valle i Setesdal, hadde jeg kjørt feil, og stoppet på en grusplass, for å finne ut hvor jeg egentlig var. Dette var en Fiat Punto, helt uten noe motorinstrumenter, kun et lampe som lyste når bilen var alt for varm, og det var for sent til å gjøre noe med det...så denne kom jo selvfølgelig på...bare å skru av tenninga, kikke under panseret, for å finne ut at jeg har store problemer...all kjølevæske hadde forsvunnet, og noen ledninger hadde smeltet.

Ringte NAF, de kom å hentet meg innen 30 minutter, og vi dro til et verksted i Evje, hvor NAF-mekanikeren og jeg holdte på til 5-tiden, med å fikse en midlertidig løsning for bilen, så jeg kunne komme meg videre.

Aldri vært så glad for at jeg meldte meg inn i NAF et par mnd før denne hendelsen...tørr ikke å tenke på hva dette ville kostet uten medlemskap, inntauing, verkstedstimer osv..

Så jeg er nok NAF-medlem så lenge jeg lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg begynte å lese innlegget, trodde jeg overskriften var ironisk.

Egentlig gir vil vel kanskje NAF litt for sjelden kreditt for at det faktisk er veldig gode å ha i flere situasjoner. :)

Jeg er helt sikker på at Mercedes eieren som jeg passerte i veikanten i dag, tenkte det samme - han stod med varsellysene på, og med en stor dam under bilen, omtrent der bensintanken er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...jeg er også ganske distre, og er faktisk overraska over at jeg enda ikke har låst meg ute av bilen - spesielt med tanke på at jeg greide å glemme nøkler I TENNINGA mopeden (og motorsykkelen i ett tilfelle :S ) på togstasjonen, før skoletur, flere enn en gang...Hjelmen glemte jeg likegreit på fotstøtta samtidig :roll:

*plystre, melde meg inn i naf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. sentrallåsen er litt ekkel med meg iblant når det begynner å bli fuktig og kaldt i været, derfor forlater jeg aldri bilen med nøklene i med mindre jeg er hjemme hvor jeg har ekstranøkkel liggende :)

dessverre denne gangen så kunne jeg ikke drømme om at den ville låse seg akkurat da jeg skulle bytte side og kjøre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har veihjelp i forsikringen også. 500,- i egenandel er mindre enn 750,- i årsavgift til NAF. Det spørs jo da hvor ofte man bruker veihjelpen, men for de fleste av oss så er det nok sjelden mer enn 1.5 gang i året.

valrun, Setesdalen midt på natten ja. Er ikke stort som er åpent der da, så det er imponerende at dere fikk fikset det på natten. Men Setesdalsfolket er jo allikevel et særdeles hyggelig folk om man bare forstår hva de sier. Har hytte på Rysstad, noen kilometer fra veien som går over til Sirdal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvurderlig støtte i et NAF-medlemsskap :)

Mottorhavari i nordøstlige Frankrike var ingen lystig opplevelse. (Nei ikke med BMW, men MB :) )

NAF sørget for tolk og hotell. De fraktet bilen tilbake til Bergen for tilsvarende summen det hadde kostet oss å kjøre den hjem på vanlig måte, og vi fikk dekket rimligste reisemåte hjem igjen. Uten NAF hadde vi nok bare forlatt bilen for godt der nede, men kanskje det hadde vært det beste uansett :)

Eller en ferie hvor vi holdt på å pakke i bilen. Jentungen trakket rundt i kupeen og låste sentrallåsen. Etter å ha slengt jakker og veske i bilen (der lå nøklene) tok jeg jentungen ut og lukket døren :(

Kjekkt med NAF sier jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt annen historie, men dog.....

En kamerat av meg hadde en Opel Record for en del år siden. På denne bilen var tenningslåsen defekt, og starting av bil foregikk ved hjelp av ett stort skrujern inn i låsen, som forøvrig hang og slang.

Man har da naturligvis ikke automatisk nøkkelen i hånden når man stopper bilen igjen, går ut av bilen, trykker ned låsen og slenger igjen døren.

Kommer tilbake fra handling, og ser en svært fristende nøkkel liggende i midtkonsolen. Fant ut at vi skulle ringe politiet istedet for Viking da Viking koster penger.

Tok bare noen minutter før politiet var på plass, og de åpnet bilen på en tid som man stort sett bare opplever fra en annen "yrkesgruppe". Kjapt mao :wink:

Det morsomme var da vi takket for servicen og satte oss inn i bilen. Politiet stod rett utenfor vinduet og fikk se hvordan vi startet bilen ved å nappe ned tenningslåsen og stakk skrujernet inn. Det var først da han ba om førerkort og vognkort :lol:

Alt endte med en god latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, NAF er kjekke å ha de :) I sommer fikk jeg max hjullager havari oppe i Mo I Rana og kunne ikke kjøre mange metrene før en kunne risikere at hjulet falt av. Da måtte jeg ringe naf som kort tid etter kom og hentet bilen min :) Har også fått hentet Keru sin E39 på mitt medlemskap ifjor vinter da kamsensor'n gikk til helvette og vi ikke kom oss til verksted.

tfvflbz81arzhgys8cwe.jpg

07mur7k5ts928185e31g.jpg

Godt å ha NAF kortet i lommeboka :) Har derimot en annen historie om NAF sine "kjøpstester", men siden dette skal være en positiv topic skal jeg ikke dele den her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

%7Boption%7Dhttp://www.galleritautra.no/hufff.jpg[/im

Der sitter jeg da og tenker på at det er ikke hver dag jeg beskuer bilen fra den vinkelen! Da begynner jeg å tenke på hva som er verst.

Utforkjøringa jeg hadde pga et gårdsbruk med lekk vannledning!! midt på vintern? som mirakuløst kun medførte at dekselet på høyre side forsvant!

Katta som stakk av med det andre dekselet? eller hva med det ukjente dyret som forseglet prosjektet med å ramponere fangern totalt?

Den store hvite stygge flekken på lista etter morra mi kjørte på verandastolpen?

At det ser ut som jeg burde lære meg å parkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...