Mexos Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Selvfølgelig (!!) har man lov å bli frustert når man ser fartsgrensene i dette land ikke henger på greip og desto mer bøtesatsene! Det er mildt sagt urovekkende iforhold til andre bøtesatser på andre forseelser isamfunnet. Enkelte ganger blir jeg så oppgitt over andres ignoranse/tolleranse for hvordan dette landet er styrt og håndhevet. Tja. Jeg fikk selv bot forrige helg. målt i 115 i 80 sonen over Dovre(Jeg trodde det enda var 90 ) Det var 7800kr som forsvant der. Jeg som student klarer faktisk å betale den bota, så er faktisk mulig de må være så høye for å svi nok til å gi folk en lærepenge. De fleste som kjører for fort er voksne menn i 40årene og de fleste av de har økonomi til å bare betale en slik bot og komme seg videre uten no mer. I norge har vi så god råd at skal vi straffes økonomisk må satsene være høye. Jeg synes ikke en bot for å kjøre så mye over fartsgrensen er så jævli på trynet. er verre å få 4200kr i bot for å være uheldig å kjøre inn feil vei i en enveiskjørt gate f. eks. Når jeg fikk bot tenkte jeg overhodet ingen tanker om at politiet er no drittsekker som gir meg bot osv, men ble heller forbanna på meg selv for å klare å dra på meg en slik bot og være så idiot å kjøre forbi en sølvgrå saab som det oset sivilbil av! Så ta konsekvensene for kjøringen deres folkens og slutt å klag på politiet for at de gjør jobben sin.
Kimmit Racing Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 egentlig burde fartsgrensa vært 30kmt med desse forpulte hælvettes faen steike traktorveiene som politikere kaller vei. er faen så lei av at dem skal stjele penger fra oss. en må jo gi gass for og hoppe over dumpene uten at bilen detter fra hverandre:-)
hagenisse Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 70 sone i 2 felter!? Du sier det som det er noe spesielt? I oslo er det jo 60 på 4-felts vei halve året også...
PIIIPower Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 egentlig burde fartsgrensa vært 30kmt med desse forpulte hælvettes faen steike traktorveiene som politikere kaller vei.er faen så lei av at dem skal stjele penger fra oss. en må jo gi gass for og hoppe over dumpene uten at bilen detter fra hverandre:-) Hehe.. du sier noe, men kan det ha noe med alle traktorene som kjører på veiene i vår omegn? eneste trøsta er jo at de neste-like-ille syklistene må kjøre i de samme høla
sh0rty^ Skrevet September 18, 2008 Forfatter Skrevet September 18, 2008 Det eneste som gjør meg litt frustrert er at her var det 90 tidligerere, også blei det satt ned til 80 for å så sette den ned til 70. Dette har man gjort pga. en høy ulykkesstatestikk. Og istedetfor å f.eks få inn midtdelere som faktisk fungerer så setter man ned fartsgrensene for å gjøre noe "med" problemet som blir lagt merke til, det fine med det er jo at det er nærmest gratis! Og nå etter man har satt ned grensen til 70 her så har man aldri hatt så mange kontroller, vei forholdene på dette strekke er fint og oversiktelig, og som nevnt her i tråden så føler man ikke at man er kriminell når man ligger i 90 - 100. I tilegg så er det et forbikjøringsfelt 200 meter oppe i veien, så er så utrolig frustrerende at de står akkurat her. Og jeg skrev ikke denne tråden for å få sympati, det var mer en reminder for andre at her er det 70 og som nenvt mye overvåket om dagen. lars
Wendel Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Fader lars, detta var surt Selv har jeg neste slutta å kjøre den veien. Kjører heller via Skjelsvik Men det er pga støyen fra bilen da, og ikke farta. Men de har ofte flere kontroller om dagen der hvor du blei tatt. Så er bare å holde seg i skinnet på den strekningen der folkens. Men guud å deilig det er når jeg er på jobb og kan passere de kontrollene i 160km/t og bare vinke til de og smile
Dan327t Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Men guud å deilig det er når jeg er på jobb og kan passere de kontrollene i 160km/t og bare vinke til de og smile Å du jobber som?
Sandersen Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Ingen er vel jævler fordi dem utfører jobben sin? Tenker jeg du sier når en parkeringsvakt klasker -500 kr i ruta di når man egentlig ikke skulle hatt den engang men dæsken hvilken vei er dette da? målte dem deg i tunellen eller? hadde grei fart der selv i går, *grøss* Eika; nja ikke etter fotoboksen, da står dem i grøfta på høyre side rett etter tunellen mossel; 30 NYE SIVILBILER?!
Sandersen Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Men guud å deilig det er når jeg er på jobb og kan passere de kontrollene i 160km/t og bare vinke til de og smile Å du jobber som? kanskje diplomat setter finger på ambulansjesjafør
Dan327t Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 ett eller annet med blå lys ihvertfall=)
Oddey Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Dem sa dem hadde dårlig måling?? Fikk du se den faktiske målingen? Politiet prøver seg ofte med sånt når de ikke har en måling. Ja, han sa vist han hadde det, så det sto 132 på et display inni der, så ikke akkurat ut som han hadde noe bevis på at det var meg men, fikk da beholde lappen og var glad nok for det jeg , han sa han satt bare å ventet på at jeg skulle passere da han hørte meg lenge lenge før jeg passerte dem, hadde 3" rake rør fra lambasonden på IS'n jeg hadde, noe som bråket ganske høy
Wendel Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Men guud å deilig det er når jeg er på jobb og kan passere de kontrollene i 160km/t og bare vinke til de og smile Å du jobber som? Ambulanse sjåfør ja:)
Gjest Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Ble forbikjørt av en brannbil i en tunnell, nedoverbakke. Da jeg begynte på oppoverbakken klarte ikke brannbilen mer enn 60kmt i 80 sona.. hehe.. blåste forbi han:) Da hjalp det lite med blålys på taket. Har foøvrig en pumpebil her i området som ikke klarer mer en 30kmt i samme bakke.. hehe.. det er latterlig litt OT:p
Kristov Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Selvfølgelig (!!) har man lov å bli frustert når man ser fartsgrensene i dette land ikke henger på greip og desto mer bøtesatsene! Det er mildt sagt urovekkende iforhold til andre bøtesatser på andre forseelser isamfunnet. Enkelte ganger blir jeg så oppgitt over andres ignoranse/tolleranse for hvordan dette landet er styrt og håndhevet. Tja. Jeg fikk selv bot forrige helg. målt i 115 i 80 sonen over Dovre(Jeg trodde det enda var 90 ) Det var 7800kr som forsvant der. Jeg som student klarer faktisk å betale den bota, så er faktisk mulig de må være så høye for å svi nok til å gi folk en lærepenge. De fleste som kjører for fort er voksne menn i 40årene og de fleste av de har økonomi til å bare betale en slik bot og komme seg videre uten no mer. I norge har vi så god råd at skal vi straffes økonomisk må satsene være høye. Jeg synes ikke en bot for å kjøre så mye over fartsgrensen er så jævli på trynet. er verre å få 4200kr i bot for å være uheldig å kjøre inn feil vei i en enveiskjørt gate f. eks. Når jeg fikk bot tenkte jeg overhodet ingen tanker om at politiet er no drittsekker som gir meg bot osv, men ble heller forbanna på meg selv for å klare å dra på meg en slik bot og være så idiot å kjøre forbi en sølvgrå saab som det oset sivilbil av! Så ta konsekvensene for kjøringen deres folkens og slutt å klag på politiet for at de gjør jobben sin. Da tenker jeg du var happy med bot.. 116 så hadde du mista lappen...
Mexos Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Da tenker jeg du var happy med bot.. 116 så hadde du mista lappen... Er nok klar over det du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå