S.Arnesen Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Det eneste bt tenker på er altså da utslipp og støy? ikke bremser og understell?Virket jo litt rart... Må jo dokumentere effekten også da, tviler på at pressa gir mindre enn 22 gamp, da må du jo betale avgifter også da, er vel 1000,- kr hesten eller noe sånn det. Det at det er 1000kr pr hk er bare en myte som flyter rundt på nettet. Når jeg sjekket opp med tollvesnet angående ombyging av min e46 var det snakk om 149kr+mva fikk jeg beskjed om... Men uansett så har ikke det noe med kravene til bremser og understell å gjøre...
S.Arnesen Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 hmm.. hvilket biltilsyn er dette egentlig??siden de ikke maser om bremser virker de ganske oppegående spør du meg. nye biler har store nok bremser. bare se på en e28 520 kontra en e60 520 så er det jo sykt forskjell på bremser. er jo vekt ibevegelse bremsene skal stoppe og tror ikke bilen kommer til og veie så sinnsykt mye mer men men. Problemet er jo det at bremser og understell er ikke proposjonert opp mot høyere effekt. Greit det at bilen ikke vil veie stort mer, men bilen vil være raskere og nå en høyere toppfart, dermed trengs det bedre bremser og understell for å holde orden på sakene. bmw har kommer langt fra e28 til e60, såvel som at e60 520 er en mye raskere og tyngre bil en e28 520. Derfor er såklart bremsene større og mer effektive...
Haug530D Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Regner med det er biltilsynet i Haugesund som har denne saken.
Haug530D Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 hmm.. hvilket biltilsyn er dette egentlig??siden de ikke maser om bremser virker de ganske oppegående spør du meg. nye biler har store nok bremser. bare se på en e28 520 kontra en e60 520 så er det jo sykt forskjell på bremser. er jo vekt ibevegelse bremsene skal stoppe og tror ikke bilen kommer til og veie så sinnsykt mye mer men men. Problemet er jo det at bremser og understell er ikke proposjonert opp mot høyere effekt. Greit det at bilen ikke vil veie stort mer, men bilen vil være raskere og nå en høyere toppfart, dermed trengs det bedre bremser og understell for å holde orden på sakene. bmw har kommer langt fra e28 til e60, såvel som at e60 520 er en mye raskere og tyngre bil en e28 520. Derfor er såklart bremsene større og mer effektive... Bilen kan vel ikke kjøre raskere enn utveksling mellom motor og drivverk, dessuten er vel toppfarten elektronisk begrenset, så hvorfor skal man måtte trenge større bremser bare for bilen akser bedre? Er jo samme det om bilen har 150 hk eller 300 hk, bilen bremser jo like godt ned fra 100 km/t i begge tilfellene, så lenge det ikke er snakk om noen voldsomme vektøkninger da.
Ellingsen B. Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 hmm.. hvilket biltilsyn er dette egentlig??siden de ikke maser om bremser virker de ganske oppegående spør du meg. nye biler har store nok bremser. bare se på en e28 520 kontra en e60 520 så er det jo sykt forskjell på bremser. er jo vekt ibevegelse bremsene skal stoppe og tror ikke bilen kommer til og veie så sinnsykt mye mer men men. Problemet er jo det at bremser og understell er ikke proposjonert opp mot høyere effekt. Greit det at bilen ikke vil veie stort mer, men bilen vil være raskere og nå en høyere toppfart, dermed trengs det bedre bremser og understell for å holde orden på sakene. bmw har kommer langt fra e28 til e60, såvel som at e60 520 er en mye raskere og tyngre bil en e28 520. Derfor er såklart bremsene større og mer effektive... Bilen kan vel ikke kjøre raskere enn utveksling mellom motor og drivverk, dessuten er vel toppfarten elektronisk begrenset, så hvorfor skal man måtte trenge større bremser bare for bilen akser bedre? Er jo samme det om bilen har 150 hk eller 300 hk, bilen bremser jo like godt ned fra 100 km/t i begge tilfellene, så lenge det ikke er snakk om noen voldsomme vektøkninger da. 520i har ikke elektronisk sperre. Den topper på turtall på 5gir (de friske som orker å dra helt ut, ca 220) og de med kompressor har ofte flyttet turtallsperre så de orker gjerne litt til
Haug530D Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Greitt nok det, men maks fartsgrense i Norge er likevel 100 km/t eller 90 og det er ikke så mange plassene man kan ligge i 200+ heller. Regner med BT tar med de Norske fartsbegrensningene i sine utregninger.
narcatis Skrevet Februar 10, 2009 Forfatter Skrevet Februar 10, 2009 jaja, rekne kje me at da blir så lett og få bilen godkjendt me kompressor. men e jo muli;o). Har nett bestilt meg mindre ladehjul til kompressoren, så blir kje lettare ettepå vertfall:P. Søkte egentli berre for og sjekka om da va muli, viss eg gidde kan eg prøva og få da jønom:o). så får sjå. tar da på sikt:o)
narcatis Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 Fekk nytt reimhjul i posten i dag. 3.33". skal lada 0,6bar no:o). Får kansje montert da te helgo viss da passe:o). bilder kjem.
narcatis Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Skrevet Mars 5, 2009 No kjøre eg med 0.8bar:o. blei vist litt øve 0,6.... håpe motoren holde ei stond:p
narcatis Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Skrevet Mars 6, 2009 Blir vell en ok effekt da eller?? ja blir ein ok effekt , men blir aldri nåkk, kunne tenkt meg litt te . men bør få motoren mappa snart
bbmw Skrevet Mars 6, 2009 Skrevet Mars 6, 2009 Skal sei du har fått gjort nåke me bilen din ole. Godt prosjekt ditta here! Passa på å få mappa bilen at du ikkje får tenningsbank osv.. Alf Urang va skeptisk ja Mvh Bjarne
narcatis Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Skrevet Mars 6, 2009 Skal sei du har fått gjort nåke me bilen din ole. Godt prosjekt ditta here!Passa på å få mappa bilen at du ikkje får tenningsbank osv.. Alf Urang va skeptisk ja Mvh Bjarne joda, da tuttla og går her . Har kje nåke tenningsbank te no . alf urang lika bilen han , han stikke innom jobben ein gong i blandt . 318is da går i hoss deg asso?. orginal?
bbmw Skrevet Mars 9, 2009 Skrevet Mars 9, 2009 318is i klassen bmw fortida ja Foreløpig original. Blir ikkje nåken store innvesteringar før eg selger cosworthen. Har Ascona'en som bane/prosjekt bil Plana om mls, arp osv på maskinen din og eller? Visst du skal mappa bilen ta kontakt med Norman på www.trimchip.com Han er skikkelig flink og har rullende landevei! Holder til i nordhordaland.. PS: Må sjå/høyra bilen din når eg kjeme heim
narcatis Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Skrevet Mars 10, 2009 318is i klassen bmw fortida ja Foreløpig original. Blir ikkje nåken store innvesteringar før eg selger cosworthen.Har Ascona'en som bane/prosjekt bil Plana om mls, arp osv på maskinen din og eller? Visst du skal mappa bilen ta kontakt med Norman på www.trimchip.com Han er skikkelig flink og har rullende landevei! Holder til i nordhordaland.. PS: Må sjå/høyra bilen din når eg kjeme heim ok, selga cossien no alt? har kje hatt an so lenge. koffor selgan? ka motor så står i asconaen då? og ka e gjort elle e planen med den? går da an og få skilt på bilen elle evig banebil? Har snakka litt rondt med folk om mapping, men nermaste plassen sku ha 10laken for og mappa bilen, synes da e litt dyrt. Så nett no helde eg på og bålse me digituning om mapping, dei sku ha 4600kr for org mapping, men vil prøva og få di te og laga ei te min bil:p. Så eg får sjå ka da blir te. får vel jeddna litt te ut av bilen då . fine lyd me pressa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå