Gå til innhold

Another day at the "office" ;)

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Utrolig kule bilder !! må jo innrømme at det er en guttedrøm jeg har hatt endel år nå å kjøre litt lastebil ! Men det er vel sånn med gutter, fasinert av store ting !

Kan man egentlig øvekjøre med 7,5 tonn'ere med en lastebilsjåfør som har hatt lappen i over 10 år?

Fint å kjøre lastebil,men kunne inderlig ønske meg bedre veier her i vest. Tro det eller ei,desse bildene ER som sagt fra en Europavei :roll:

Er ikke bare det at personen må være over 25 år og må ha hatt sertifikat i 5 år sammenhengende for å lærekjøre da? Er ikke så inne på dette men meiner det var/er slik?!? Correct me if i'm wrong...

Bilde av den eine bilen eg har forresten,glemte jo hovedpersonen hehe..

Slapp tilhenger igår/idag så det var jo en bonus ;) Bruker vanligvis en 3 akslet slephenger.

2008 modell Mercedes Benz Actros 2555 6x2

(16ltr V8 Twin turbo på 551Hk/2600Nm på 1080rpm)

whi6979vpahli2xymkb0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Farlige veier dette ja,er ikke rare marginene en har å gå på nei....

Bra at dere likte bildene :)

EDIT: Noen som forresten har lyst til å gjette hva eg brukte på mila med denne inatt?

1:Tom bil(ca 12,7tonn) og langkjøring,boggi oppe.

2:Med ca 10 tonns last(totalt ca 22,7tonn) og langkjøring,alle aksler nede.

Spesifikasjonene på bil&motor står ovenfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene dine får meg til å savne livet på landeveien. :oops:

Er litt artig å kjøre her på vestlandet også synes eg, er kjekkt med utfordringer :D

Selv parkerte jeg DAF'en min for godt i sommer å heiv meg over i en annen bransje.

Tipper at du brukte ca 8 liter på mila? Litt vanskelig å anslå, men regner med det er en del opp og ned igjen, og da går litrene fort.

Spesielt om man er fullasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene dine får meg til å savne livet på landeveien. :oops:

Er litt artig å kjøre her på vestlandet også synes eg, er kjekkt med utfordringer :D

Selv parkerte jeg DAF'en min for godt i sommer å heiv meg over i en annen bransje.

Tipper at du brukte ca 8 liter på mila? Litt vanskelig å anslå, men regner med det er en del opp og ned igjen, og da går litrene fort.

Spesielt om man er fullasta.

Nå har eg aldri kjørt DAF,men viss den brukte rundt det du gjetta på skjønner eg at du parkerte den,hehe...

Dette er på returen med tom bil:

i9uvspjw5z6t669p128c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg aldri kjørt DAF,men viss den brukte rundt det du gjetta på skjønner eg at du parkerte den,hehe...

Hehe, 8 blir litt voldsomt, ja. Mente å skrive 5, men var litt kjapp på numpaden. :)

Siste 100km er en ting, men kan fort gå 5 liter på mila noen steder på vestlandet hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 8 blir litt voldsomt, ja. Mente å skrive 5, men var litt kjapp på numpaden. :)

Siste 100km er en ting, men kan fort gå 5 liter på mila noen steder på vestlandet hvertfall.

Eg skjønner hehe...

Nå var jo dette med singel bil,så den ligger på rundt 3,3l på mila pluss/minus. Dette er da langkjøring,blanda blir fort meir. Rundt 5-6 på fullasta bil&henger sånn ca. Denne har også en ECO funksjon(økonomi) på giren at den frikobler i slakke nedoverbakker,tjener litt på det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hfweayae0j9yqfqeoer7.jpg

Hmm, er dette fra strekningen mellom Lavik og Vadheim?

Når jeg ser på noen av bildene, gjenopplever jeg med en gang jeg følelsen av en kraftig nedbremsing idet jeg runder en sving på disse veiene, og ser at det kommer en bil imot i stor fart, og det er ikke plass til at to biler kan møtes. :shock:

Og for dere som ikke er kjent på Vestlandet; E39 er altså hovedforbindelsen mellom nord og sør - vestlandsutgaven av E6, altså. :(

Ellers forteller bildene mange historier på egenhånd - grus i grøftene for å gjøre veien "bredere" har blitt nevnt, videre ser vi klatter med asfalt etter lapping av skader på veibanen. Legg også merke til dekksporene som går igjen på flere av bildene - nei, det er nok ikke riktig så mange burnere på Vestlandet som merkene kan tyde på - her der det svært kjappe nedbremsinger for å unngå å treffe møtende biler som gjelder.

Man får gjerne en litt større respekt for store kjøretøyer ved å se på bildene, og ser hvor mye smalere veien virker enn fra rattet i en personbil. :)

Nå er det ofte slik at når man kjører på gode veier, er gjerne vogntog noe man kjører forbi så snart anledningen byr seg. Når jeg derimot kjører E39 gjennom Sogn og Fjordane, er det nesten toppen av lykke å kunne ta igjen et vogntog, og bare ligge og slappe av et behagelig stykke bak: Vogntogføreren har bedre oversikt over veien, møtene biler stopper og slipper ham (og dermed meg) forbi, slutt på brå oppbremsinger for møtende trafikk - nesten som å ha din egen, private landeveislos.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der barockengel du er virkelig en engel.. gud så mange som ikke helt skjønner den dere saken der! flott den dere mercsn din e36cab1.. møtte deg her om dagen! Bare å slenge inn et par bilder jeg å? har noen valdresflya "snarvei" bilder.. 55 tonns vogntog på "tre" bru.. Noen som vet om en måte og resample en film? den endte på 600 mb den jeg filmet.. har filmet strekket som her er bilder av.. Og jeg møtte bil.. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der Barackengel: Stemmer det,noen er fra den strekningen,deriblant det bildet du viser til. Er som du så korrekt sier,er altfor smalt til at det er trygt å kjøre på denne veien!

Som dere ser så er det svingete og tilgrodd så en veit aldri når det kommer bil imot. Dette ser en omtrent på kvart bilde,er bremsespor i asfalten før svingene.

Og etter at dei monterte den nye høye støypekanten langs noen av bilda vart veien enda smalere ettersom denne stjeler noen cm av veibredda...da kom grusen...

Så som eg tidligere har sagt og kansje flere skjønner etterhvert,farlige veier bør utbedres først! Og da meiner eg sånne eksempler som nettopp dette,samt rasutsatte,ulykkesbelasta osv...

Å komme bak en lastebil som du nevner er en velsignelse,også når det gjelder stor bil. Slipper å sitte i helspenn foran kvar sving i påvente av ka som dukker opp rundt den..

Skaken: Ka bil/firma du kjører for da? Liten verden,hehe... Må få lagt ut filmen din,men data er ikkje mi sterke side så resampling el noe sånt aner eg ikkje korleis en gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...